Skip to main content
Beantwoord

Operators Frankrijk

• July 20, 2020
  • 5 reacties
  • 202 keer bekeken

DORTRO
Topper

Mijn vrouw en ik hebben allebei een kpn mobiel abonnement en allebei een iphone. In Frankrijk hebben we steevast een andere mobiele operator (SFR, Buygues, Free,...) en duidelijk verschillende kwaliteit vwb ontvangst, internet. Zeer vervelend...

Beste antwoord door PeterG

KPN heeft roamingcontracten met meerdere operators. Daar zit geen voorkeur bij voor zover ik weet. De ene telefoon zal dan nét een andere oppakken dan de andere telefoon.

In Nederland kun je alleen maar van het KPN net gebruik maken. Alleen voor 112 zal altijd de sterkste mast, ongeacht provider, gekozen worden.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

5 reacties

JuanNegro
Topper
Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • July 20, 2020

Is dit een vraag of een statement?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 20, 2020

Je kunt gewoon handmatig het gewenste netwerk selecteren. Dan kun je beiden dezelfde ‘nemen’.

DORTRO
Topper
  • Auteur
  • Topper
  • July 21, 2020

Bedankt. Dat doen we! Maar weet iemand waarom dit gebeurt?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • July 21, 2020

KPN heeft roamingcontracten met meerdere operators. Daar zit geen voorkeur bij voor zover ik weet. De ene telefoon zal dan nét een andere oppakken dan de andere telefoon.

In Nederland kun je alleen maar van het KPN net gebruik maken. Alleen voor 112 zal altijd de sterkste mast, ongeacht provider, gekozen worden.

DORTRO
Topper
  • Auteur
  • Topper
  • July 21, 2020

Bedankt!