Skip to main content

Storing activeren e-sim gaat niet goed

Er is op dit moment een storing met het activeren van de e-sim via de MijnKPN app. Dit is bekend en in onderzoek. 

Zodra we een update hebben zullen we dit topic updaten. Onze excuses voor het ongemak!

 

Verwachte eindtijd

Opgelost: Je kunt de MijnKPN app updaten via de App of Play Store.

 

Updates

Update 18-1 10:57: De update voor de app (versie 6.20.1) is beschikbaar, als je in de App of Play Store zoekt op updates zal je deze kunnen installeren.

Update 17-1 11:04: De oorzaak van de storing is gevonden. Er wordt gewerkt aan een update voor de MijnKPN app, de verwachting is dat deze morgen (18 januari) in de App Store zal zijn.
Ook voor Android komt er een update beschikbaar.

Ik heb alle stappen doorlopen maar krijg een melding dat mijn toestel geen e-sim ondersteunt. Ik was in de veronderstelling dat de iPhone 12 mini dit wel mogelijk zou moeten maken. 


Beste,

Ik probeer mijn esim te activeren op mijn iphone 15, alleen krijg ik in de app de foutmelding dat mijn telefoon geen esim ondersteunt. Ik ben nu niet bereikbaar met mijn nieuwe abonnement. Graag hulp!


Misschien een gewone simkaart gebruiken @SanderHoog88 ?


Die heb ik alleen niet ontvangen van KPN, daarnaast wil ik een eSim gebruiken voor dit toestel


Bij een lokale KPN-winkel kun je zo een sim krijgen en ga je bellend de winkel uit.

Van e-sim en Apple heb ik geen verstand en kan je daarin niet adviseren @SanderHoog88 


Ik heb een nieuw abonnement afgesloten en heb gekozen voor een esim, maar de app geeft aan dat mijn telefoon geen esim ondersteunt. Als ik daarna naar het menu vervang simkaart staat er dat mijn telefoon wel esim ondersteunt, wat het ook doet. Ik heb een iPhone 12. Wat kan ik nu doen?


@NathanPL  heb je al gekeken of je nummer correct is. Zie bij punt 2. Voor meer informatie zie  de Website van KPN of kijk op de Kennisbank E-sim KPN

Sim wisselen?

Als je toestel geschikt is voor e-sim, kun je in de MijnKPN app snel en eenvoudig je simkaart verwisselen voor e-sim. 

Toon minder

Je kunt direct na downloaden van je e-sim weer bellen en internetten!
1. Download of open de MijnKPN app op het toestel waarop je e-sim wilt gebruiken en log in met je KPN ID.
2. Klik op 'Bekijk meer opties' bij het juiste nummer
3. Ga naar 'Simkaart' en klik op ‘Simkaart vervangen’
4. Kies voor e-sim en volg de stappen om e-sim direct te downloaden


Hoi @vinkje, dat is een gekke melding, de iPhone 12 mini ondersteund de e-sim inderdaad wel. Welke versie van de MijnKPN app heb je geïnstalleerd op jouw iPhone? Is dat de nieuwste versie?


Hoi @SanderHoog88, welkom op het forum. De iPhone 15 heeft inderdaad wel ondersteuning voor de e-sim. Welke versie van de MijnKPN app heb je precies geïnstalleerd, is dat de meest recente versie?

Je kunt ook een fysieke simkaart aanvragen zoals Nomen al voorstelt, op die manier kan je nu in ieder geval bereikbaar zijn.


Hoi @NathanPL, welkom op het forum. We zien hier meer meldingen over vandaag, waarbij het toestel aangeeft het niet te ondersteunen terwijl dat wel het geval is. Heb je de meest recente versie van de MijnKPN app geïnstalleerd, en merk je dit daarbij? 


Ik heb de app gistermiddag geinstalleerd, dit lijkt mij de meest recente?


De kans is groot dat je dan de nieuwste versie hebt inderdaad. Ik zie meerdere vergelijkbare meldingen hierover, dus ik ben hier navraag over aan het doen. Als ik meer weet kom ik er op terug 🙂


Hallo Jasper van KPN, ik probeer ook met een net nieuw geinstalleerde MijnKPN app een net aangeschafte e-sim te activeren/gebruiken op een nieuwe iPhone 15 pro max waar nog niet eerder een simkaart of e-sim in heeft gezeten. Ik krijg eveneens te horen dat mijn toestel niet wordt ondersteund. Als ik daarna kies simkaart vervangen en dan e-sim, dan vind MijnKPN wel dat mijn telefoon e-sim ondersteunt, maar: dan wordt er een sms naar het telefoonnummer gestuurd! Dat gaat natuurlijk niet, die doet het nog niet zonder (e-)sim …

Lijkt op een fout in de software van MijnKPN app!


Is hier al een oplossing voor? ik kan de e-sim van mijn dochter niet activeren


Het lijkt me geen algemeen probleem, heb zelf twee keer e-sim geïnstalleerd, stappen gevolgd, en geen probleem. Wellicht even langs de kpn winkel of ze kunnen helpen ?


Zelfde probleem hier. Fysieke sim is geen oplossing omdat iPhone 15 enkel e-sim ondersteunt. Zit nu al 2 dagen zonder nummer. Alle directe communicatie met KPN is via de telefoon (waarom niet live chat of bellen via internet?) dus helaas ook niet mogelijk om een KPN medewerker te spreken. Hopelijk is dit probleem snel opgelost! @Jasper van KPN hou je ons op de hoogte?


Het lijkt me geen algemeen probleem, heb zelf twee keer e-sim geïnstalleerd, stappen gevolgd, en geen probleem.

Wat het precies is is nog niet duidelijk, maar ik heb ook het gevoel dat het iets specifieks is.

 

Het is in onderzoek in ieder geval, dus ik ben ook in afwachting van een update. Als ik meer weet laat ik dat zeker hier weten.


Hoi allen, zoals jullie zien heb ik jullie berichten samengevoegd zodat ik de update maar 1 keer hoef te delen en het voor iedereen terug te vinden is 🙂

 

De oorzaak is gevonden, er is een update voor de MijnKPN app klaargezet en de verwachting is dat deze morgen beschikbaar zal zijn in de App store.
Ik hoorde dat het ook op Android kan voorkomen, daarvoor wordt ook een update klaargezet voor de Play Store.


Zelfde probleem hier. Fysieke sim is geen oplossing omdat iPhone 15 enkel e-sim ondersteunt.

@yjmk heb je je Iphone15 uit USA. De Amerikaanse versie hebben inderdaad alleen E-SIM. Ik dacht de IPhone 15 in Nederland ook een nano SIM kaart kon hebben. 


Yes klopt. Ik ben naar de KPN winkel gegaan waar ze de esim hebben weten te activeren via de KPN app met behulp van een tijdelijke fysieke sim. Esim werkt nu!


Zelfde probleem hier. Fysieke sim is geen oplossing omdat iPhone 15 enkel e-sim ondersteunt.

@yjmk heb je je Iphone15 uit USA. De Amerikaanse versie hebben inderdaad alleen E-SIM. Ik dacht de IPhone 15 in Nederland ook een nano SIM kaart kon hebben. 

Klopt. De Nederlandse (Europese) versie heeft één simslot (nano). Dual sim met één nano en één e-sim.

Op de versie voor Amerika zijn sinds de 14 geen simslots meer aanwezig.

Google search is your friend.


Is er al zicht op een tijdstip dat de update klaarstaat?

17-01 is mijn contract bij KPN in gegaan en ik ben nog steeds niet mobiel bereikbaar.

Dit is voor mij al een valse start.


@randy87  Herkenbaar, ik ben vanaf 15 januari al klant maar heb nog steeds niet kunnen bellen. KPN heeft een simkaart opgestuurd maar deze is nog steeds niet binnen? Vervelend vind ik vooral dat KPN erg lastig bereikbaar is en er alles aan doet om je maar geen contact te laten opnemen. Je probleem posten op forum en hopen dat de juiste mensen het lezen is kansloos. Processen optimaliseren in de Customer Journey begrijp ik, maar dit gaat te ver. Zeker als nieuwe klant is dit heel irritant.

Over 2 jaar gaan we weer!


Ik heb net eindelijk de app kunnen updaten en nu is de esim gekoppeld.

Het wordt erg makkelijk terzijde geschoven dat mensen gedupeerd zijn doordat ze niet bereikbaar zijn. In mijn geval 24 uur, anderen helaas nog langer


De update naar MijnKPN versie 6.20.1 is beschikbaar. Het kan zijn dat de App/Play Store de update niet direct voor iedereen beschikbaar stelt, maar de update staat klaar. Je kunt handmatig naar updates zoeken in jouw Store, en installeren.

Daarna zal je de e-sim kunnen activeren.