Skip to main content

Op dit moment zien we meerdere meldingen over dat slagbomen en toegangspoorten van Intratone niet te bedienen zijn in combinatie met KPN simkaarten. Onze technische dienst is een onderzoek gestart. 

Onze excuses voor het ongemak!

 

Update 2: 5-2-2024 om 12:42 - Inmiddels is er iets meer duidelijkheid:

De problemen die speelden zijn nog in onderzoek. Wel is duidelijk geworden dat het hier vaak gaat om ongewenst gedrag op het netwerk van KPN doormiddel van zogeheten Flash Calling. 
Neem contact op met de leverancier om te na te gaan van wat voor een simkaart er precies gebruik gemaakt wordt en voor een andere oplossing dan gebruik maken van Flash Calling om de slagboom/toegangspoort te openen. 

Wat is Flash calling?
Bij Flash calling wordt er een oproep gedaan met als doel informatie binnen te halen ter verificatie, zonder daadwerkelijk de oproep te beantwoorden. 

Update 1: 22-01-2024 om 11.13 uur - Storing is gemeld en er wordt onderzoek gedaan naar de oorzaak. 

Sinds vrijdag middag is onze slagboom  van ons appartementen complex niet meer bereikbaar via kpn mobiel.

Via andere providers lukt het wel om verbinding te maken en de boom te openen

Wij hebben een slagboom van VPN en moeten naar een frans tel nummer bellen. Geeft meestal geen problemen of werkt weer binnen een paar uur.

Volgens VPN ligt het aan de provider omdat via vodafone en odido er geen problemen zijn.

Iemand suggesties


Frans nummer voor toegangspoort werkt niet bij KPN. Andere providers werkt wel. Intratone. Hopelijk word dit snel opgelost.


Sinds afgelopen zaterdag 20-01-2024 hebben wij geen mogelijkheid meer om onze toegangspoort open te bellen met het Franse (0033-xxx) nummer. Dit komt omdat wij bellen met een KPN simkaart.

Wat is hier aan de hand @KPN ? Is het Franse netnummer plots geblokkeerd? Er lijken wel meerdere mensen hier last van te hebben plots.


Hallo @Ruud033, @Stefanie Luning & @Ronald Koomen. Ik heb jullie berichten even naar dit topic verplaatst. Naar aanleiding van jullie berichten zijn we vanuit KPN inmiddels een onderzoek gestart. 


Hi @Jeroen van KPN , zoals in ik één van mijn (verdwenen 🤗) reacties al aangaf lijkt dit op eerdere gevallen in de afgelopen twee jaar: https://forum.kpn.com/search?q=intratone Toen is het niet verklaard en “zomaar” verdwenen en ik ben nieuwsgierig wat er nu uit het onderzoek komt.


Bedankt voor het starten van het onderzoek.

Wellicht belangrijk om te vermelden: Ik bel zelf via Simyo welke gebruik maakt van het KPN netwerk. Andere mensen in mijn omgeving bellen wel met KPN zelf, of met Youfone, die werken allemaal niet.


Zelfde probleem sinds dit weekend; contact gehad met KPN: e.e.a. werkt weer (vraag me niet naar hoe en waarom🥴).


. . . zoals in ik één van mijn (verdwenen 🤗) reacties al aangaf  . . .

Ja, dat viel mij ook al op, een heel onderwerp ineens verdwenen, zonder melding of aanleiding, vreemd, er stonden geen rare dingen in nmi.

Maar goed, ik ben nog steeds benieuwd wat er aan de hand was of is.

 


Storing is bij ons weer weg, er kan weer naar naar de slagboom gebeld worden via KPN. Ik neem morgen nog even Kontakt op met VNP services of zij iets gedaan hebben. 


. . . zoals in ik één van mijn (verdwenen 🤗) reacties al aangaf  . . .

Ja, dat viel mij ook al op, een heel onderwerp ineens verdwenen, zonder melding of aanleiding, vreemd, er stonden geen rare dingen in nmi.

Maar goed, ik ben nog steeds benieuwd wat er aan de hand was of is.

 

Ach, het valt wel mee 😉. Er zijn drie topics samengevoegd en sommige reacties wezen alleen naar elkaar. Alleen mijn verwijzing naar eerder voorkomende topics leek me wel relevant, vandaar die toevoeging hierboven.


... Ik heb jullie berichten even naar dit topic verplaatst. Naar aanleiding van jullie berichten zijn we vanuit KPN inmiddels een onderzoek gestart. 

Is hier nog iets uit gekomen of zijn de problemen (zoals eerder) weer zonder sporen verdwenen?


Hoi Ruud, er zijn wat vragen intern uitgezet maar vooralsnog heb ik nog niet een concreet antwoord op wat dit is geweest.


Inmiddels is er iets meer duidelijkheid:

De problemen die speelden zijn nog in onderzoek. Wel is duidelijk geworden dat het hier vaak gaat om ongewenst gedrag op het netwerk van KPN doormiddel van zogeheten Flash Calling. 
Neem contact op met de leverancier om te na te gaan van wat voor een simkaart er precies gebruik gemaakt wordt en voor een andere oplossing dan gebruik maken van Flash Calling om de slagboom/toegangspoort te openen om in de toekomst problemen te voorkomen. 

Wat is Flash calling?
Bij Flash calling wordt er een oproep gedaan met als doel informatie binnen te halen ter verificatie, zonder daadwerkelijk de oproep te beantwoorden. 


Vandaag weer hetzelfde probleem, slagbomen niet meer bereikbaar via mobiele nummers.


Hallo @Ronald Koomen 

Hebben jullie al contact opgenomen met de leverancier van de installatie zoals hierboven aangegeven door moderator @Jeroen van KPN ? Het gaat over ongewenst gedrag op het netwerk van KPN door middel van zogeheten Flash Calling waar vermoedelijk gebruik van wordt gemaakt.