Skip to main content

Ik heb sinds kort een ander abb. met  nieuwe telefoon. ( met 15000 mb)

Voor het nieuwe abb. had ik 55000 mb gespaard, nu ben ik alles kwijt, de eerste maand stond er nog 55000 op, en ik had geeneens 15000 gebruikt, maar was ineens naar 30000 of 35000, nu deze maand ook nog niet eens 15000 verbruikt, en bij nieuwe maand staat er ineens nog maar 15000, hoe kan dat. Ik heb wel 2 maanden voledig betaald voor abb. En nog niet eens 15000 verbruikt, maar wel alle mb's van mij weg. Dus 2 maanden betaald en 55000 extra mb weg. Hier ben ik het niet mee eens. Dat er bij een nieuw abb. niet meer gespaard kan worden dat kan, (als de mensen dat ook gezegd word) maar mijn eigen mb's afnemen dat is absurt. Ik krijg er 15000, + wat ik nog heb (55000) en nog niet eens 15000 gebruikt en niets meer overhouden. Hoe kan dat? Toch echt erg niet? Maar de mensen hebben nu eenmaal weer een nieuw abb. en kunnen de eerste 2 jaar nergens heen, dus kan de kpn alles doen wat ze willen. 

 

 

 

 

U was Telfort klant. Bij Telfort gingen de ongebruikte mb's mee naar de volgende maand. Bij KPN niet. Alles wat je niet gebruikt is weg en je begint elke periode weer met 15000 mb.

Volgens mij is er geen enkele provider meer waar u de ongebruikte mb's mee kunt nemen naar de volgende maand. Dat is geschiedenis. 


Ik weet nu dat ik niet meer kan sparen. Maar die 55000 mb's waren wel mij, opgespard en betaald. Nu dus gewoon afgenomen. En dus spijt dat ik een nieuwe telefoon heb genomen, daardoor dus een nieuw abb. Anders was het nog bij het oude gebleven. 

Goedkoper, beter, we hebben 3 abb in huis en thuis ook kpn, normaal hadden allemaal korting op abb. En dubbele mb's em mb's sparen.

Nu alle voordeel weg. Duurder, slechter kpn thuis, tv kastjes vallen vaak uit, was bjj telfort nooit.

Dus geen dubbele mb's en sparen, willen we ongeveer hetzelfde als bij telfort zijn we veel geld extra kwijt


Nieuw abonnement betekent einde oude abonnement. Alles wat daarbij hoort is dan ook weg.


Daarom, als de mensen dat ook gezegd word bij aanschaf nieuw abb.

De abb. van mijn vrouw en dochter kunnen ook verlengt worden, dat willen ze ook, maar niet meer bij kpn, en de internet en tv thuis, gaan we ook veranderen naar een andere prov.


Bij Telfort nam je je ongebruikte Mb’s 2 maanden mee, je gebruikte de oudste waardoor het soms leek dat je alles hield, nu je bent overgestapt op Hussel raak je die opgespaarde dus na 2 maanden kwijt, er is je dus niks zomaar afgepakt, het is vervallen.

Met Hussel neem je geen Mb’s mee maar kun je ze wel delen met anderen op je adres.


Klopt, maar als je geen mb's meer hebt valt er ook niets te delen. Dat is evt. mensen blij maken met een optie, die je niet kunt waarmaken. Als ik vaak mijn mb's zou delen, zou ik nu een te hoog abb. hebben, en dus weer te veel betalen toch? 


1x onbeperkt en 1 goedkoop abonnementje zonder data kun je 25 Gb per maand overhevelen, is goedkoper dan twee halve data abbo’s.


Zo kan je alles omzeilen of goedpraten van regels, ik kan ook een grote bus kopen en de rest van de straat een fiets, ik betaal veel, en breng de rest van de straat overal heen.

Maar is goed zo.


Maar je werkt ook bij kpn, je reageerd elke dag overal op toch?

 


Op het forum helpen klanten elkaar en springt de moderator bij als we er niet uit komen. 


Klopt, maar als je geen mb's meer hebt valt er ook niets te delen. Dat is evt. mensen blij maken met een optie, die je niet kunt waarmaken. Als ik vaak mijn mb's zou delen, zou ik nu een te hoog abb. hebben, en dus weer te veel betalen toch? 

Als u steeds mb's over heeft die u mee wilt nemen naar de volgende maand, dan heeft u ook een te hoog abonnement 😉


@Ed van Dalen  Bij je voormalig  TELFORT abo heb je gebruik kunnen maken van het combivoordeel dit stond ook aangegeven in je mijn KPN overzicht echter nu je een nieuw mobiel Kpn  abonnement hebt aangeschaft is het combivoordeel niet meer aan de orde en dus geheel vervallen, het enige voordeel wat je via je mijn KPN mobiel kunt krijgen is € 2,50 hussel korting als je je daarvoor aanmeld.

Echter mb's delen kun je ook niet omdat je echtgenote en dochter nog een TFT mobiel abonnementen hebben.

Natuurlijk hou ik je niet tegen om de beide mobiele abo  van je echtgenote en dochter op te zeggen en dat ook te doen met je TFT internet abo echter bezint eer ge begint.

Je nieuw mobiel KPN abo zul je de contract periode moeten uitdienen.

Ook ik ben net als jij een voormalig Telfort klant en dus niet in dienst bij KPN die graag anderen helpt op het forum 

 

 


Zo kan je alles omzeilen of goedpraten van regels, ik kan ook een grote bus kopen en de rest van de straat een fiets, ik betaal veel, en breng de rest van de straat overal heen.

Maar is goed zo.


Waar praat ik wat goed, ik geef een optie die meerdere klanten doen voor hun kinderen en zelf een onbeperkt abbo hebben.

En waarom die vergelijking met een bus en fiets, gaat om je adres, wil  je dat die hele straat bij jou in komt wonen dan.

Maar om even bij het punt te komen, bij alles wat je koopt, afsluit of wat dan ook zal er bijna altijd een concessie gedaan moeten worden, het is nooit 100% wat je wil, er blijft altijd wel wat te wensen over.

De ene kan er prima mee leven, de ander is een klager en gaat zich over dat kleinigheidje beklagen dat het het net niet is, en in dit geval is het ook nog een gevalletje,

“Ik heb de voorwaarden ook maar niet gelezen”

Dan had je precies geweten waar je aan begonnen was, KPN heeft ze duidelijk en uitgebreid genoeg omschreven.

En @Ed van Dalen , nee ik werk niet bij KPN, ik werk wel bij een bedrijf die groen voert op de voertuigen, maar als ik voor de deur sta bij je zit je aardig in de shit.:stuck_out_tongue_winking_eye:


Ik klaag normaal niet, maar als ik via de telefoon bij kpn een nieuw abb afsluit en ze zeggen dat het goed is, en niet zeggen dat het abb heel anders word, vind ik wel niet echt leuk nee. En daarna als ik al het nieuwe abb heb, krijg je het nieuwe regelement. 

Ze kunnen ook voor je het afsluit zeggen dat het nieuwe abb totaal anders word.


En het zou wel niet alleen bij kpn zijn, maar dat zal wel overal zo zijn.


Ik klaag normaal niet, maar als ik via de telefoon bij kpn een nieuw abb afsluit en ze zeggen dat het goed is, en niet zeggen dat het abb heel anders word, vind ik wel niet echt leuk nee. En daarna als ik al het nieuwe abb heb, krijg je het nieuwe regelement. 

Ze kunnen ook voor je het afsluit zeggen dat het nieuwe abb totaal anders word.

Je hebt volkomen gelijk als je hierover niet geïnformeerd bent , dat hoort de medewerker van KPN m.i. je wel te vertellen.

Echter goed onthouden als je een nieuw abonnement afsluit vervallen altijd de doceurtjes van het oude abonnement en dit is bij ieder bedrijf het zelfde.

 

Verdiep je eens in hussel van KPN 


Ik heb hussel, €5 korting


Ik klaag normaal niet, maar als ik via de telefoon bij kpn een nieuw abb afsluit ...

Als u zelf belt naar KPN voor een nieuw abonnement, dan mag een KPN medewerker wat mij betreft er vanuit gaan dat u zelf onderzoek gedaan heeft naar wat u gaat kopen / afsluiten. Dat lijkt me volkomen logisch dat je dat doet. 


Wat een gelul, je praat echt met iedereen mee toch? Als ik een bedrijf heb, wil ik mijn klanten volledig informeren, en mijn klanten niet alleen laten denken dat alles het zelfde blijft alleen een andere telefoon, je informeerd je klanten goed, of helemaal niet, maakt niet uit wat voor bedrijf je hebt, je klanten goed informeren voor wat ze krijgen en kunnen verwachten.

Maar met klanten die het niets uitmaakt wat ze aangeboden krijgen en alles in de hemel prijzen, die willen ze het liefst natuurlijk.


@Ed van Dalen ligt er maar net aan wat voor bedrijf het is. In een supermarkt kan je niet verwachten dat de carrière aan de klant uit gaat leggen hoe die een cake moet bakken van meel en eieren. En wellicht ook nog wat andere ingrediënten. Veel supermarkten hebben echter wel op hun website allerlei recepten staan.

Van een KPN medewerker mag je wat meer verwachten dan van een carrière in de supermarkt. Maar je zal er wel zelf naar moeten vragen. En door moeten vragen. Als je gewoon belt om te verlengen, dan vind ik het niet vreemd dat die KPN medewerker op gelijke wijze "afrekend" als een carrière in de supermarkt. 


Hoe je een cake moet bakken. Nee ze leggen ook niet uit hoe en naar wie ik moet bellen, raar voorbeeld niet?

Maar ja, je moet maar een voorbeeld bedenken niet?