Skip to main content

Beste KPN, 

Als ouders van 2 kids (7 en 9)  willen we een mobiele telefoon eigenlijk zo lang mogelijk uitstellen. We hebben hierover een poll gehouden bij de ouders van de horizontale klassen op school en deze wens wordt breed gedeeld. 

Ja; ik wil wel de bereikbaarheid van mijn kind, maar de andere functies die een mobiele telefoon biedt nog niet. 

Een oplossing is een smartwatch bijvoorbeeld die van Apple. Wat mij een beetje verbaasd, is dat ik geen Apple Watch abonnement kan afsluiten (liefst zonder telefoon abonnement).

Na wat onderzoek zie ik dat jullie wel een kids sim GSM abonnement aanbieden, maar daar kan weer geen ESIM voor een Apple Watch bij. 

Het tiener GSM abonnement biedt deze optie voor een ESIM Smart watch dan wel weer, alleen is die een stuk duurder. Eigenlijk en logischerwijs wil ik helemaal geen extra kosten voor iets dat ik niet gebruik. Daarnaast is mijn oudste geen tiener en eigenlijk dit abonnement niet mag afsluiten volgens jullie site. 

In mijn customer journey voel ik mij nu een beetje verdwaald. Het zou mooi zijn als jullie hier een passende oplossing voor zouden kunnen bieden. Klaarblijkelijk is er een behoefte, waar nu geen product voor is.

Hallo ​@Hans123459 ,

Er is een prima oplossing: 

Ja; ik wil wel de bereikbaarheid van mijn kind, maar de andere functies die een mobiele telefoon biedt nog niet. 

Gewoon deze telefoon kopen voor je kind(eren):

https://www.kpn.com/shop/mobiel/nokia/3210-4g/scuba-blue?icid=quicktile2&lt=24&data=12&bel=onb&mp=3

Met deze telefoon kan je alleen bellen en sms'en. (Kies bij databundel voor 0 GB.)

Dus geen smartwatch, maar een telefoon waarmee ze kunnen bellen. 

Hoi ​@Hans123459 

Welkom op de community van KPN.

Een los multisim abonnement voor een Apple Watch, zonder een mobiel abonnement (06-nummer) is helaas niet mogelijk bij KPN.
De multisim wordt namelijk gekoppeld aan het mobiele abonnement en 06-nummer, zodat je ook kunt bellen en gebeld kunt worden op je Apple Watch, maar ook gebruik kunt maken van het internet via 4G.
De data en belminuten worden namelijk gedeeld met je KPN mobiele abonnement.

Dus er bestaat nog geen los multisim abonnement of een Apple Watch abonnement zoals je het zelf hebt verwoord, je hebt daar echt nog een KPN mobiel abonnement bij nodig.
Zeker ook als je wilt kunnen bellen en gebeld worden op de Apple Watch.

Ook bij Odido en Vodafone heb je een apart mobiel abonnement (met 06-nummer) nodig, om gebruik te kunnen maken van een multisim/E-sim in de Apple Watch.

Of er in de toekomst losse abonnementen komen voor de Apple Watch en Samsung Watch is nu nog helemaal niet bekend.

Ha Michel 

Uiteraard begrijp ik de commerciële propositie van alle providers alleen sluit deze niet aan op deze behoefte. 

Technisch kan je natuurlijk prima een nummer op de Esim hebben van je Watch en die later koppelen aan je telefoon. Net andersom dan het nu bedacht is door de grote 3 

Betterroaming.com is een internationale provider die dit dan wel aanbied. Helaas ondersteunen ze NL nog niet. Wel een voorbeeld dat het technisch prima mogelijk is. 

Hoi ​@Hans123459 

Waarom KPN, Odido en Vodafone nog niet gekozen hebben voor een multisim abonnement met een  eigen nummer, dat volledig los staat van het mobiele abonnement met 06-nummer is onbekend.
Op dit moment heb je echt een mobiel abonnement met 06-nummer nodig, om je Apple Watch aan te kunnen koppelen.

Het is voor KPN, maar ook Odido en Vodafone, een stuk bij-verkoop aan bestaande klanten.
Het zijn commerciële telecombedrijven, dus die wil er wel wat aan kunnen verdienen, wat ook wel te begrijpen valt als je het bekijkt vanuit hun kant.

Of KPN in de nabije toekomst nog gaat komen met een apart multisim abonnement met een eigen nummer, is echt afwachten, het zou wel een goede toevoeging zijn, daarin ben ik het zeker met je eens.

Ik ben ook even gaan kijken op de website van Betterroaming, en heb het inderdaad gelezen wat je al schreef in jouw reactie hierboven.
Al moet alle Watches wel verbonden worden met één centrale iPhone.

Bedankt voor het meedenken

Centrale iPhone is ook wel logisch, je moet op de een of andere manier een iPhone hebben om je Watch te configureren.. (wat ik nu ook heb om Apple Watch van mijn oudste te managen)

Het kids abonnement was ook prima geweest alleen bied KPN daar nou net als enige abonnement geen eSIM bij aan.

Maar ​@Hans123459 ,

Waarom dan geen simpele telefoon zonder poespas? 

Hallo ​@Hans123459 ,

Er is een prima oplossing: 

Gewoon deze telefoon kopen voor je kind(eren):

https://www.kpn.com/shop/mobiel/nokia/3210-4g/scuba-blue?icid=quicktile2&lt=24&data=12&bel=onb&mp=3

Met deze telefoon kan je alleen bellen en sms'en. (Kies bij databundel voor 0 GB.)

Dus geen smartwatch, maar een telefoon waarmee ze kunnen bellen. 

Reageer