Skip to main content

Onderhand heb ik al een aantal keer gemaild omdat ik verhuisd ben naar Duitsland. En omdat ik een Duits nummer nodig heb, wil ik graag mijn Nederlandse abonnement opzeggen. Ik krijgt weinig tot geen antwoord op mijn mails en wil heel simpel dat mijn abonnement afgesloten wordt. Bijna een maand geleden heb ik de eerste mail gestuurd. Ik heb tevens allemaal stukken meegestuurd als bewijs dat ik verhuisd ben (uitschrijving Amsterdam en inschrijving met stempel Berlijn). 

Graag wil ik hulp bij het opzeggen van mijn abonnement. Ik ben er een beetje klaar mee dat het allemaal zó stroef moet gaan, terwijl ik al meer dan 15 jaar bij jullie klant ben.. 

Hallo @Charlottep92 , KPN kun je helaas niet ongevraagd mailen, daar wordt niet op gereageerd, zie onderstaande link voor het opheffen van je account bij emigratie:

Emigreren | KPN

Succes.


Ik heb KPN niet ongevraagd gemaild, ik heb eerst meer dan een half uur aan de telefoon gehangen, waarna mij een mailadres door de werknemer werd doorgegeven, waar ik mijn stukken naar moest mailen. Zodoende gedaan. Tevens een automatisch bericht gekregen dat er binnen 14 dagen op gereageerd zou worden. Dit is natuurlijk niet gebeurd. 


De link heb ik onderhand ook al 2x ingevuld. 


Hallo @Charlottep92 jammer om te lezen dat je al de stappen reeds hebt ondernomen en je geen resultaat hebt.

Vul in het privédeel van je profiel s.v.p. je naw-gegevens, klantnummer(s) en laatste 4 cijfers IBAN in dan komt een moderator er binnenkort op terug.

Succes.

 


Hi @Charlottep92! Vervelend dat het opzeggen niet goed gaat bij het verhuizen. 

Wel zie ik dat er de 18e nog een e-mail is gestuurd. Daarin is aangegeven dat er nog bewijs miste. Wil je bevestigen dat je die e-mail gekregen hebt? 


Die mail heb ik ontvangen en daar heb ik ook direct op gereageerd met andere bewijsstukken. Daarop heb ik tot op heden nog geen antwoord ontvangen.


@Charlottep92 de doorlooptijden van de afdeling zijn tussen 3 en 5 werkdagen. Wil je hier nog laten weten wanneer je deze bewijsstukken gestuurd hebt? Was dit gelijk 18 april?

Als dit zo is wacht ik nog even tot dinsdag 25 april. Als dan nog niet gereageerd is, zeg dat dan hier. Dan neem ik contact op met de afdeling om te zien of alles goed is aangekomen. 


Hi @Charlottep92! Is het ondertussen gelukt het abonnement op te laten zeggen?


Nee, ik heb nog steeds niks gehoord. Heb alle bewijsstukken gestuurd die ik kan sturen. Ben er onderhand ook echt klaar mee. KPN was voor mij geweldig, maar om zo behandeld te worden na jaren lang klant te zijn geweest, vind ik echt schandalig. 


@Charlottep92 Waar een abonnement wordt opgezegd binnen contract hebben we bewijs nodig voor het opzeggen. Ik vind het echt vervelend voor je dat het stroef gaat bij het verwerken van dat bewijs. Ik wil je graag helpen dit proces zo goed mogelijk toch af te sluiten. 

Wat ik vanuit mijn kant zie is dat er 18 april een iDeal link is gestuurd. Daarmee lijkt het erop dat het proces is afgesloten nadat er volgens onze kant niet voldoende bewijs was.

Wat ik kan doen voor je is navragen bij de afdeling die hierover gaat. Alternatief is opnieuw de aanvraag te doen, inclusief het bewijs, en aan te geven dat er eerder een aanvraag is gedaan. 


Beste Bram,

Bedankt voor je reactie. Ik begrijp dat waar er een abonnement opgezegd wordt, er bewijs geleverd dient te worden. Dit heb ik zodoende, tot twee keer toe, gedaan nu. Ik heb gestuurd wat ik kan sturen: een screenshot van mijn burgerzaken van de gemeente Amsterdam dat ik verhuisd ben naar het buitenland, een verklaring RNI én mijn inschrijving in het Burgeramt in Berlijn. 
 

Ik vind het belachelijk dat ik wél een iDeal betaling ontvang voor de afbetaling van mijn telefoon (waar ik zelf overigens via een ander proces op de site om heb gevraagd), maar er niet normaal gereageerd kan worden op mijn mails. Het proces is niet afgelosten, want gisteren zijn de kosten van mijn abonnement afgeschreven, welke ik zal storneren. Misschien komt er dan eindelijk wat actie in de tent. 
 

Als jij contact op kan nemen met de afdeling, graag. Zelf zou ik het ook willen doen, maar nergens is natuurlijk een telefoonnummer te vinden. 


@Charlottep92 dat moet genoeg bewijs zijn lijkt me. Al ben ik niet de collega die dat heeft te beslissen. Ik heb voor je nagevraagd of het mogelijk is met het huidige bewijs alsnog op te zeggen. Om te voorkomen dat het proces opnieuw gestart moet worden. 

Verder weet ik niet waarom die iDeal link is gestuurd. Wat ik me voor kan stellen is dat dit automatisch gedaan wordt op het moment dat er wel voldoende bewijs is voor opzegging, maar niet voor kosteloze opzegging. 

Wat het ook is, ik wacht eerst even een paar werkdagen reactie van mijn collega af. Als daar woensdag geen reactie op is laat ik het hier weten en kijk ik naar vervolgstappen. 


@Charlottep92 ik heb het nog een keer geprobeerd maar heb nog geen antwoord gekregen van de desbetreffende collega. Dat betekent dat er nog 2 opties zijn op dit moment.

  • vanuit het eerdere proces is een iDeal link gestuurd om de opzegging af te ronden. Door die alsnog te betalen wordt het abonnement stopgezet. 
  • alsnog via de website een opzegging wegens emigratie doorgeven. Geef daarbij ook aan dat er eerder een aanvraag is gedaan. En voeg nogmaals de documenten toe. Dan kan gekeken worden of deze opzegging samengevoegd kan worden met de vorige.

Ik heb helaas geen andere opties voor je in deze. 


Ik heb opnieuw het online formulier ingevuld gisteren. Eerder heb ik dit ook al gedaan, nooit een reactie op gekregen natuurlijk. We gaan het zien. Ik ben eigenlijk niet van plan om iets te betalen, voordat er is toegezegd dat mijn abonnement ook echt is afgesloten. De betaallink werkt overigens niet meer. 

 

 


@Charlottep92 ik wil eerst even een paar werkdagen het team de tijd geven contact met je op te nemen. Als je vrijdag nog niks van ze gehoord hebt, laat het dan hier weten.

Dan vraag ik voor je na waarom dat zo is. 


Beste Bram,

 

Het is helaas nog steeds niet gelukt. In eerste instantie is het afgewezen, omdat ik niet de goede bewijsstukken heb. Een uitschrijving heb ik wél gestuurd en een arbeidscontract hier heb ik niet. Ik heb hierna nog 5 andere bewijsstukken gestuurd. Namelijk, inschrijving in Berlijn met social security nummer. Inschrijving bij een Duitse zorgverzekering, met klantnummer. Openen van een Duitse bankrekening (wat overigens alleen kan als je een Duits adres hebt). De aansluiting van mijn internet kabel in mijn huis. 
 

Dit was alweer op 2 juni jl. 

 

Ik zou graag iemand telefonisch willen spreken, is dit mogelijk?

 

Met vriendelijke groet,

Charlotte Pelt


@Charlottep92 vervelend dat het nog steeds niet lukt. Vanuit het buitenland zijn we te bereiken op +316 1200 1200. 


Ja dat heb ik 2 maanden geleden al geprobeerd, maar kan ik met iemand bellen die mij kan helpen in deze zaak?


@Charlottep92 in de e-mail van eind mei staat dat een bewijs van uitschrijving van de oude gemeente nodig is. Of een arbeidscontract of verklaring studieinstelling in het buitenland. 

Wat ik voor je kan doen is contact opnemen met de collega die de afwijzing heeft gedaan. Met de vraag of ik dat toe kan laten voegen aan het dossier. 

Als je deze heb, laat het dan hier weten. Dan geef ik je een e-mailadres waar ze naartoe gestuurd kunnen worden. 


Het bewijs van uitschrijving heb ik al 3x gemaild! 


@Charlottep92 dan ga ik je niet vragen dat opnieuw op te sturen. Maar zal ik met de betreffende collega contact opnemen. 


@Charlottep92 ik heb nogmaals contact opgenomen met de afdeling contracten. Ze hebben de mails van je ontvangen. Maar hierin staan voornamelijk screenshots van Duitse instanties. 

Wat ze nodig hebben is een PDF van het bewijs van uitschrijving bij de gemeente in Nederland. 

Als je die nog 1 keer stuurt, dan maken we de opzegging in orde. Dat kan niet volledig met terugwerkende kracht. Wel kan dit zonder de normale maand opzegtermijn.Â