Skip to main content
Beantwoord

Opzeggen Disney+ onmogelijk door uitportering nummer per oktober

• August 5, 2025
  • 5 reacties
  • 47 keer bekeken

Goedemiddag,

Ik heb op 16 juli 2025 een nummerportering aangevraagd bij Odido om mijn KPN nummer per einde contract (15-10-2025) over te nemen. Nu heb ik bij mijn mobiele KPN abonnement ook Disney+, waar ik geen gebruik meer van maak. Ik kon het niet via “mijn KPN” opzeggen, dus contact gezocht met de klantenservice. Daar kreeg ik wel een heel raar antwoord. Door de KPN systemen is het niet mogelijk om bij lopende orders iets te wijzigen. Als ik Disney+ op wil zeggen, moet ik de nummerportering annuleren, als dit gedaan is Disney+ opzeggen en dan weer een portering aanvragen. Ik vind dat echt van de zotte. Ik verander niets aan mijn abonnement, ik zeg iets extra's op. Ik moet extra stappen ondernemen, omdat KPN vanwege de systemen iets niet kan, wat niet mijn probleem is.

Dus mijn vraag is eigenlijk niet een vraag maar een verzoek. Zeg mijn Disney+ op en vergoed anders tot einde contract de kosten voor Disney+, want ik ga niet bovenstaande stappen ondernemen voor een probleem die KPN veroorzaakt.

Met vriendelijke groet,

Danny

Beste antwoord door Maja van KPN

Hi ​@Zolder,

Dit is niet bedoeld als misleiding, jammer dat je dit wel zo ervaart 😕Het is een bewuste keuze om onze ordersystemen 1 order per keer te laten behandelen, om fouten en problemen te voorkomen. Dat jij hierdoor nu niet een extra dienst op kunt zeggen, is wel erg zuur natuurlijk.

Feit is dat het écht niet gaat lukken zolang er een uitportering en dus ook opzeggingsorder in staat. Het ordersysteem staat daardoor helemaal op slot. Heel goed dat je dit van te voren hebt willen regelen in verband met je operatie, maar dat gooit nu dus wel roet in het eten. Ik wil je dan ook aanraden om de order te annuleren, zodra dat verwerkt is Disney+ op te zeggen en daarna direct weer een nieuwe overstap aan te vragen.

Mijn excuus dat dit voor jou zo omslachtig is, maar we kunnen dit niet op een andere manier voor je oplossen. Ik hoop dat het alsnog lukt, en wens je vast veel succes met de operatie, en een spoedig herstel!

5 reacties

• August 5, 2025

Bekend fenomeen. Niets aan te doen denk ik.

Waarom heb je die nummer portering zover van te voren al geregeld? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 5, 2025

@Marlon92 Ook al is het blijkbaar een bekend fenomeen, KPN moet met een betere oplossing komen voor zijn klanten.

De portering (overstap) is zo vroeg aangevraagd, omdat ik wacht op een operatie en ik tijdens het herstel niet in staat ben om het te regelen.

• August 5, 2025

Ik denk niet dat KPN dit gaat oplossen. Want het is al vele jaren zo. En ik heb nooit vanuit KPN gemerkt dat ze dat als probleem zagen en dat ze daar wat aan zouden willen veranderen.

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 5, 2025

Dus KPN zadelt al jaren klanten op met kosten die ze niet willen, omdat de systemen het niet kunnen? Wat is er verdorie nu zo moeilijk om Disney+ stop te zetten. Tot zover de leuke reclames en beloftes dat abonnementen maandelijks aangepast kunnen worden en dat extra's maandelijks aan en/of uitgezet kunnen worden. Dat is wel misleiding van klanten.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • August 8, 2025

Hi ​@Zolder,

Dit is niet bedoeld als misleiding, jammer dat je dit wel zo ervaart 😕Het is een bewuste keuze om onze ordersystemen 1 order per keer te laten behandelen, om fouten en problemen te voorkomen. Dat jij hierdoor nu niet een extra dienst op kunt zeggen, is wel erg zuur natuurlijk.

Feit is dat het écht niet gaat lukken zolang er een uitportering en dus ook opzeggingsorder in staat. Het ordersysteem staat daardoor helemaal op slot. Heel goed dat je dit van te voren hebt willen regelen in verband met je operatie, maar dat gooit nu dus wel roet in het eten. Ik wil je dan ook aanraden om de order te annuleren, zodra dat verwerkt is Disney+ op te zeggen en daarna direct weer een nieuwe overstap aan te vragen.

Mijn excuus dat dit voor jou zo omslachtig is, maar we kunnen dit niet op een andere manier voor je oplossen. Ik hoop dat het alsnog lukt, en wens je vast veel succes met de operatie, en een spoedig herstel!