Skip to main content

Zolang ik me kan herinneren ben ik klant bij KPN. Ik ben nu 80 jaar. Van KPN heb ik alles: TV, internet, opname pakket, vaste telefoon, pluspakket en mobiele telefonie. De laatste 2 gebruik ik nooit of zelden en wilde ik dus opzeggen. In een KPN-winkel kun je allesĀ  afsluiten maar opzeggen blijkt om onbegrijpelijke redenen niet te kunnen. (Wij zijn daarvoor niet geautoriseerd! ) Ik kan nu aan een computer (0800-0402) gaan uitleggen wat ik precies wil. Dank je wel KPN voor de geweldige service!


Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Hoi, Petr, welkom op het forum :bouquet::cake:

Wat vervelend dat je dat zo ervaart.

Je pluspakket kun je uitzetten in je MijnKPN account. Dat is alleen een extra pakket bovenop je Internet met TV abonnement.

Je mobiele abonnement (mits over de minimale abonnementsperiode heen) kun je alleen telefonisch opzeggen inderdaad.

Als je tegen de computer zegt ā€œik wil mijn mobiele abonnement opzeggenā€ wordt je gewoon met een mens verbonden. Want het opzeggen kan alleen via person to person contact.

Het gratis nummer van kpn is 0800-0402
Je kunt dit bellen van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 20:00 uur
en op zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
Zon- en feestdagen gesloten.
Deze openingstijden gelden ook voor de chat. (NB: chat per juli 2022 beƫindigd)


Wel bijzonder dat person to person contact alleen kan via de telefoon en niet in de KPN-winkel.

Ā 


Afsluiten v.e. abonnement kan wel in een winkel, maar voor opzeggen kan het alleen telefonisch, per brief (lekker ouderwets) of online door het formulier op de site in te vullen. Je wordt dan teruggebeld (met een 088 nummer, ook als je het per brief of online doet) want opzeggen kan alleen person to person, maar gek genoeg niet in de winkel.

Dit betreft dan alleen abonnement en bv niet extra zenderpakketten. Die laatsten kan alleen via MijnKPN, telefonisch en de chat en via de decoder (zie onder).

Voor opzeggen mobiel kan je evt. het online formulier invullen (je wordt dan gebeld). Of bellen of chatten.
Alleen hele abonnementen opzeggen (dus niet extra pakketten) info: kpn.com/opzeggen.

Voor stopzetten pluspakket: dit kan via de decoder: menu ā†’ instellingen ā†’ Zenderpakketten (!, was ik nog vergeten), via MijnKPN of evt. door te bellen/chatten.
Weet u zeker dat u geen zenders van het pluspakket kijkt? Zie hier de lijst.

:wink: Als het mijn 83-jarige moeder lukt om via de decoder het pluspakket uit te zetten en door te bellen een nieuw mobiel abonnement af te sluiten moet het u ook lukken lijkt mij. Bijna dezelfde handelingen.


Ik heb vandaag geprobeerd een mobiel abonnement op te zeggen en heb ruim twee en een half uur aan te telefoon gehangen Ā en toen was het inmiddels vijf geworden en mijn abonnement is nog niet opgezegd is dat normaal Ā heb me erg hier aan geĆÆrriteerd hoek kan dit gebeuren dat jullie niet bereikbaar zijnĀ 

Ā 


Hoi @Ad108418, spijtig om te lezen dat het nog niet gelukt is. Hoort natuurlijk niet zo. Ik wil je vragen om het morgen nogmaals te proberen. Vanaf 0800 uur is 0800-0402 weer te bereiken om op te zeggen.Ā 


Ik hoop dat door het niet bereikbaar zijn van KPN ik mijn abonnement niet langer duurt wan het liep af en wil echt niet langer hier aan verplicht zijnĀ 


Een abonnement stopt niet vanzelf, @Ad108418Ā . Na de periode van 1 of 2 jaar gaat het over naar 'ā€™maandelijks opzegbaar'ā€™. Je moet dus actief zelf je abonnement opzeggen.Ā 

Houdt er wel rekening mee dat je dan je nummer kwijt raakt. Dat is lastig bij sms verificatie met o.a. DigiD enzo.


Wettelijk gezien moet opzeggen via een KPN winkel kunnen, aangezien je in de winkel ook het abonnement af kan sluiten mag je ook in de winkel opzeggen. Hier gaat KPN dus duidelijk mee in de fout


Helemaal eens met @SpeedmasterĀ KPN hanteert niet de juiste regel hier.

Dit is consumentenrecht, geregeld in de wet van Dam uit 2011.

Het staat helder uitgelegd hier:

https://www.123opzeggen.nl/blog/wat-betekent-de-wet-van-dam-voor-je-abonnementen

Ā 

Je mag je opzegging op elke manier opzeggen hoe jij wilt. Je hebt het recht om je opzegging te voltooien op dezelfde manier hoe je het abonnement of lidmaatschap bent aangegaan. Het is belangrijk om te weten dat een bedrijf jou niet mag verplichten om je opzegging bijvoorbeeld schriftelijk te voltooien, hierin ben je helemaal vrij.Ā 

Ā 

De verplichting om aan te tonen dat je opzegging is aangekomen, ligt wel bij de consument.Ā 

Ā 

Ā 


Ik ben zaterdag begin van middag bij de KPN winkel in Tilburg geweest en kon daar niet opzeggen moest het telefonisch doen heb toen direct naar KPN gebeld Ā en wordt in de wacht gezet en dat duurde ruim twee uur en toen was het vijf geworden en was no steeds in de wacht en werd toen verbroken en kon toen geen contact meer maken vermoedelijk omdat het toen gesloten was Ā en daarna heb ik het via de KPN app per mail opgezegd waarop ik een mail terug heb gekregen dat is aangekomen en dat ze telefonisch contact met zullen opnemen maar ik ben daar niet gerust op en de tijd steeds dat ze dan gaan zeggen dat ik nog een maand langerĀ duurt voor mijn contract wordt gestopt daar op 17 september het tweejarig contract afliep en door de onbereikbaarheid van KPN niet op tijd kon opzeggen en dat vind ik niet terecht.


Bewijs (mail en telefoongegevens) dus nog maar even bewaren 🙂.


Hallo @Ad108418Ā had je dan een mail-adres van de KPN-winkel gekregen? Want KPN kan eigenlijk niet gemaild worden, behalve als iemand van KPN zegt/schrijft stuur het maar daar en daar naar toe.


Ik heb ingelicht bij KPN app en daar hen gevonden dat je per mail kon opzeggen