Skip to main content
Beantwoord

Opzeggen ivm met emigratie maar het wordt niet verwerkt

• July 2, 2025
  • 4 reacties
  • 41 keer bekeken

Ik heb reeds 4 weken geleden en daarvoor ook al 2 keer geprobeerd mijn mobiele abonnement proberen op te zeggen.Dit ivm immigratie.Hiervoor heb ik alle gegevens via de mail aangeleverd,maar nog niks gehoord en mijn nummer is nog steeds actief.Hoe kan dit?

Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem

Hoi ​@1983rick 

Welkom op de community van KPN.

Voor het doorgeven van een emigratie naar het buitenland, heeft KPN een aparte webpagina aangemaakt, met daarbij een link naar het online formulier waarmee je jouw emigratie kunt doorgeven.

Als je dit via de normale e-mail doet, wordt daar vaak niets mee gedaan of wordt het niet gelezen.
Vandaar dat je mobiele abonnement nog niet is beëindigd.

Klik op de volgende link, en je komt direct uit op de juiste pagina waar je ook via het speciale online formulier je emigratie kan doorgeven: Emigreren - Emigratie doorgeven aan KPN

Zorg ervoor dat je alle gevraagde documenten kunt uploaden binnen dit formulier.
Binnen een week krijg je dan een bevestiging vanuit KPN.

4 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@1983rick 

Welkom op de community van KPN.

Voor het doorgeven van een emigratie naar het buitenland, heeft KPN een aparte webpagina aangemaakt, met daarbij een link naar het online formulier waarmee je jouw emigratie kunt doorgeven.

Als je dit via de normale e-mail doet, wordt daar vaak niets mee gedaan of wordt het niet gelezen.
Vandaar dat je mobiele abonnement nog niet is beëindigd.

Klik op de volgende link, en je komt direct uit op de juiste pagina waar je ook via het speciale online formulier je emigratie kan doorgeven: Emigreren - Emigratie doorgeven aan KPN

Zorg ervoor dat je alle gevraagde documenten kunt uploaden binnen dit formulier.
Binnen een week krijg je dan een bevestiging vanuit KPN.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 2, 2025

Hoi Michel,

Bedankt allereerst voor je antwoord.

Ik ben onvolledig geweest in mijn bewoording,mijn excuus.Ik heb het in alle gevallen via de link gedaan die je aangeeft.Toen kreeg ik een mail van kpn dat ze nog aanvullende gegevens.Zie deze reactie.Deze heb ik opgestuurd maar nog niks gehoord.En dat vind ik vreemd,ik wil het graag beeindigen,maar duurt nu al vanaf maart dit jaar.

Een bevestiging op al deze gegevens heb ik in alle gevallen niet gekregen.

Beste klant,

Je hebt ons gevraagd om je contract te stoppen. We vinden het jammer om je te zien gaan, maar gaan de opzegging voor je regelen. Dat doen we binnen 14 dagen.

We vragen je daarvoor om de volgende gegevens:

·       Je klantnummer (die vind je bovenaan onze facturen)

·       Je voorletters en achternaam

·       Postcode en huisnummer

·       Geboortedatum

·       Laatste 3 cijfers van je rekeningnummer

Iets vergeten?

Stuur het naar opzeggen@kpn.com.

Wat gebeurt er met de kosten?

Er geldt 1 maand opzegtermijn. Eerst krijg je nog een normale factuur, daarna een eindfactuur. Te veel betaald? Dat verrekenen we. Geen zorgen, je hoeft niet te bellen.

Met vriendelijke groet,

Team KPN

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@1983rick 

Ha duidelijk, bedankt voor je verduidelijking.

In dit geval zou ik telefonisch contact opnemen met de klantenservice van KPN via 0800-0402, zit je al in het buitenland bel dan +31612001200.
Binnen de EU valt bellen gewoon binnen je bel-bundel of onbeperkt bellen!

Maar je kunt ook een terugbel afspraak maken, dan wordt je teruggebeld op een tijdstip dat jouw het beste uitkomt of eventueel direct, klik hiervoor op de volgende link: Terugbel afspraak maken
(Scrol iets naar beneden, en je ziet het rechtsonder)

De medewerker die je dan te spreken krijgt, kan dan voor je nagaan of de opzegging wel goed is uitgevoerd en je voorzien van een status omtrent de opzegging wegens emigratie.

Ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt, en dat je mobiele abonnement snel wordt stopgezet.

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@1983rick, wat jammer dat je jouw abonnement wilt opzeggen. Al snap ik deze keuze wel als je gaat emigreren. Waar ga je naartoe?

@Michel.uit.Arnhem heeft je voorzien van de juiste informatie. Via de KPN Community kunnen we je hier verder helaas niet bij helpen. Dit is een plek waar vooral klanten elkaar helpen onder begeleiding van ons moderators. Een specifieke klantenservice vraag zoals de jouwe, is minder geschikt voor de community. Hiervoor is eerder direct contact nodig.

Voor navraag over de status van jouw opzegging, wil ik je vragen contact met onze klantenservice op te nemen. Je kunt hiervoor een belafspraak maken of je kan contact opnemen via een van onze social media kanalen (Instagram, Facebook of X).