Skip to main content

In oktober 1 maand voor mijn mobiele telefoon abonnement verliep, heb ik mijn abonnement telefonisch opgezegd. Doorgekregen dat alles prima in het systeem staat. Ik heb geen bevestiging ontvangen, en de automatisch incasso liep gewoon door. In november alsnog via de forum chat opgezegd en een bevestiging ontvangen. Ik betaal nu nog steeds maandelijkse abonnement bedrag. Het blijkt dat ik in het voorfase zit van opzegging. Belachelijk hoe de werknemers en KPN met de procedure van opzegging te werk gaan. 

Welkom op het forum, Siebl. Als jij een opzegging doorgeeft dan hoort die ook gewoon verwerkt te worden. Begrijp ik het goed dat, nadat je in november opnieuw hebt opgezegd, het nu nog steeds niet volledig verwerkt is? Wil je jouw forumprofiel eens invullen en hier laten weten als je dit gedaan hebt? Dan ga ik dit voor je nakijken.


Bedankt voor de reactie Erik. Het klopt dat het niet of niet volledig is verwerkt. Zo heb ik dit meegekregen. Ik heb mijn gegevens gevuld in mijn forumprofiel wel wil ik doorgeven dat ik ben verhuisd en bij mijn contractgegevens van KPN staat nog het oude adres bekend. 
ik hoor graag betreft de stand van zaken. 


Dank je, Siebl. Ik zie hier niets terug in de notities of systemen over een opzegging in oktober. Dus die lijkt in z'n geheel niet binnen gekomen te zijn. Daar kan ik dan ook verder niks over zeggen. Wel zie ik dat er op 1 november contact is geweest met de opzegafdeling. Op dat moment is er ook een opzeggingsorder in het systeem gekomen. Standaard geldt er een maand opzegtermijn. Ik zie dat de opzegging op 3 december actief is geworden. Dus dat deel klopt.

Dan is de opzegging voltooid, maar de slotfactuur moet nog wel komen. Daarom staat het administratief geregistreerd als een pre-deactivatie. Wat niet betekent dat de opzegging niet klaar is, het zorgt er alleen voor dat het financieel-administratieve gedeelte actief blijft tot de slotfacturatie ook afgerond is. 

Wat betreft de facturatie en die slotfactuur: op het moment dat een opzegging actief wordt zal de facturatie van die maand nog wel doorlopen. Dat is niet heel vreemd als iemand (als voorbeeld) elke maand rond de 5e z'n factuur krijgt en een opzegging op de 15e actief wordt. Maar dit gebeurt ook als het andersom is, zoals bij jou het geval is. Jouw opzegging is op de 3e voltooid, jouw facturatie is rond de 11e. Dat betekent dus ook dat je in december nog een factuur hebt gekregen nadat de opzegging actief is geworden. Je slotfactuur, waarop alles verrekend wordt terug naar 3 december, krijg je rond 11 januari.

 

Die factuur van december heb je die inmiddels betaald? Want ik zie wel tegenstrijdige dingen daarover. Aan de ene kant een groen vinkje dat het betaald is. Maar ook dat er twee dagen geleden een herinneringsbrief is verstuurd. Als je nog niet betaald hebt raad ik je aan om dit alsnog te doen. Je krijgt het geld ook zo snel mogelijk weer terug en het voorkomt het verdere (geautomatiseerde) incassoproces. 


Beste Erik,

De opzegging van oktober was telefonisch behandeld dus daar heb ik verder geen bewijs van. De opzegging van 1 november heb ik wel een mail over gehad en het zou mijn laatste factuur zijn. Nu begrijp ik dat de factuur van december mijn laatste factuur is de factuur van 11 januari de slotfactuur. Mijn automatische incasso was mislukt, gelijk erna heb ik het alsnog zelf overgemaakt. Nu is de status betaald.
Ik ga er vanuit dat nu alles goed wordt afgehandeld. 

 

Admin: afbeeldingen verwijderd i.v.m. privacy


Top, dan is de betaling ook in orde en kun je de herinnering (als je die nog niet ontvangen hebt) negeren. Je krijgt dan in januari alles wat je teveel betaald hebt weer terug :thumbsup_tone2: