Skip to main content

Opzegging ivm emigratie

 

Ik heb op 29.10.2019 mjin abonnement bij KPN opgezegd ivm emigratie. Ik heb hiervoor een bewijs van uitschrijving van de gemeente toegestuurd. Buiten een bevestiging die direct kwam en de aankondiging dat binnen 5 dagen gereageerd wordt, heb ik niets vernomen. Pas toen ik zelf per chat contact opnam werd mij verteld dat een bewijs van de gemeente niet voldoende was en ik een officieel uittreksel moest sturen. Heel vervelend dat jullie dat niet melden, want zo verstrijkt de tijd en het abonnement loopt verder. Zo’n uittreksel duurt 3 weken en in totaal had ik het eindelijk na 4 weken. Ik kan niet even de grens over om het op te halen. Hiervoor woon ik te ver weg. Ik heb jullie dit uittreksel  direct toegestuurd op 11 december en wacht nu dringend op antwoord/verwerking want de betalingsherinneringen gaan maar door en de mensen van de chat vertelden mij dat ik de rekeningen gewoon maar moet betalen anders krijg ik last met deurwaarders. Dit, terwijl ik alles keurig netjes heb afgehandeld. Heel vervelend. Apparaat is ook gelijk op 29 oktober teruggestuurd. Wanneer wordt mijn opzegging eindelijk afgehandeld en krijg ik bericht van jullie buiten facturen & herinneringen?

 

 

 

Hoi @Wendele. Welkom op het KPN Forum. Wat leuk, naar welk land ben je geëmigreerd? Wat vervelend dat het zo moeizaam gaat om het mobielen abonnement te beëindigen. Zou je je naam, postcode, huisnummer, klantnummer en 06-nummer achter willen laten op het KPN Forum profiel? Zodra ik je gegevens heb ontvangen kan ik het verder voor je uitzoeken. Laat je een berichtje achter in dit topic? 


Mijn gegevens zijn in mijn profiel bijgewerkt. Ik heb dus een bewijs van het ministerie van binnenlandse zaken (uittreksel) aan jullie opgestuurd. Meer bewijs gaat niet. Mij werd door een medewerker van de chat beloofd dat het met terugwerkende kracht wordt verwerkt. Ik wil graag bericht en dat de facturatie stop wordt gezet.


En nu? Hoe kom ik met een KPN medewerker in gesprek? Ben al zoveel tijd verloren met chatten. Mijn profiel is ingevuld. Het uittreksel binnenlandse zaken allang bij jullie en wederom hoor ik NIETS.. behalve weer een nieuw rekening. 


Bedankt voor het achterlaten van je gegevens. Ik heb het voor je nagekeken. Je geeft aan dat je het uittreksel afgelopen woensdag hebt verstuurd. Het duurt even voordat dit zichtbaar is in onze systemen, minimaal 5 werkdagen. Dit gaat verder buiten het KPN Forum om en wordt opgepakt door een aparte afdeling binnen KPN. Ik zal aan het einde van deze week nog eens in onze systemen kijken of het document is goedgekeurd door deze afdeling en het melden in dit topic. 


Weet niet meer wat ik nu nog moet doen om mijn emigratieverzoek behandeld te krijgen.

Op aanraden van de afdeling klantenservice heb ik onderstaande email aan de afdeling opzegging gestuurd. Als antwoord krijg ik een mail dat abo per 11.1.2020 wordt beeindigd, zonder de inhoud van de email te lezen of het bijgevoegde document van het ministerie van binnenlandse zaken dat ik sinds 29.10 niet meer in NL woon. Ik ben al weken bezig om mijn emigratie bij KPN te regelen. Jullie hebben het gewenste document. Zie onderstaande brief. Medewerker klantenservice zei letterlijk: ‘dat is toch prima dat u nu bent uitgeschreven, ze hebben alleen een foutje met de datum gemaakt. Schrijft u nog maar een email om uit te leggen hoe het zit..’

Ik heb u zojuist onderstaande mail gestuurd die niet is gelezen. Ik ben per 29.10 geëmigreerd en probeer sinds die tijd op te zeggen. Als ik nu weer een standaard antwoord krijg dat mijn abonnement per 11.11. wordt opgezegd en het uittreksel van het ministerie van binnenlandse zaken als bewijs van uitschrijving uit Nederland, genegeerd wordt, zie aanhang, dien ik morgen een klacht in bij KPN over het functioneren van jullie afdeling.

 

Pauline Eduwaard

+ 4916094479459

 

Van: Pauline Eduwaard
Verzonden: Mittwoch, 18. Dezember 2019 17:14
Aan: 'opzeggen@kpn.com' <opzeggen@kpn.com>
Onderwerp: opzegging abonnement al op 29.10!

 

Beste KPN,

 

Ik ben al vanaf 29.10. bezig met het opzeggen van mijn abonnement, klantnummer ...

 

Op 29.10 stuurde ik een bewijs van uitschrijving van de gemeente Zutphen met vermelding van het adres in Duitsland. Buiten een ontvangstbevestiging zoals hieronder, heb ik niets meer vernomen. Ook niet dat dit onvoldoende was. Waarom niet?

 

Pas toen ik zelf ging informeren omdat ik niets hoorde, werd mij per chat meegedeeld dat dit niet voldoende was als bewijs. Erg vervelend dat jullie dat niet zelf melden, dan had ik de aanvraag voor een officieel uittreksel direct aan kunnen vragen. Ik heb dit dan gedaan maar deze aanvraag duurt, wanneer het moet worden opgestuurd, 3 weken. Uiteindelijk ontving ik dit document op 11.12 en heb het dezelfde dag nog gescand en opgestuurd via het emigratieformulier, zoals me werd geadviseerd door de chatmedewerker(s). Binnen 5 werkdagen wordt dit verwerkt staat er in de onderstaande bevestiging. Inmiddels zijn we alweer 8 dagen verder en wederom hoor ik niets maar wel weer een nieuwe factuur.

 

We zijn nu dus bijna 2 maanden verder en ik heb ik nog helemaal niets vernomen van de KPN over de status! Gisteren met klantenservice gebeld maar die wisten ook niets. Zagen wel dat apparatuur eind oktober is teruggestuurd aan jullie.

 

Ondertussen gaat de facturatie en de herinneringen vrolijk door. U kunt misschien begrijpen dat dit erg vervelend is. Het uittreksel dat ik u stuurde, is een officieel bewijs van het ministerie van binnenlandse zaken, waarop staat dat ik geëmigreerd ben naar de Bondsrepubliek Duitsland op 29.10 en niet-ingezetene  ben.

 

Mijn dringende vraag, kunnen jullie dit aub nu eindelijk verwerken en mij hierover bericht sturen? Mij werd door de klantenservice bevestigd dat dit met terugwerkende kracht gebeurd. Dus vanaf de datum van uitschrijving uit Nederland.

 

Ik heb het uittreksel van het ministerie nogmaals bijgevoegd.

 

Ik zie uw reactie graag tegemoet.

 

 

 

 


Wat vervelend dat het allemaal zo moeizaam gaat @Wendele. Ik kan mij heel goed voorstellen dat je het graag geregeld wilt hebben. Ik kan helaas de opzegdatum niet wijzigen, maar ik kan alle bedragen wel met terugwerkende kracht (29-10-2019) voor je corrigeren. Ik stuur je zo een privébericht.


Ik heb inmiddels twee berichten in prive modus achtergelaten en ik wacht op antwoord. Ik ga alleen akkoord met de berekening van Vikash indien dit langs officiele weg aan mij wordt bevestigd.


En nu hoor ik helemaal niets meer dus nog een x.

Ik heb de KPN op 11.12 een bewijs van uitschrijving gestuurd van het ministerie. Behalve een ontvangstbevestiging en dat het binnen 5 werkdagen wordt verwerkt, niets vernomen. 

Klantenservice advies: nog een email met uitleg naar afdeling opzegging. Deze hebben email niet gelezen en het contract per 11.1 beeindigd. DIT KLOPT NIET. 

Ik ben al vanaf 29.10 bezig om met het officiele bewijs op te zeggen. 

Een uittreksel kost geld.

Er wordt NIETS teruggecommuniceerd. Geen email, geen telefoontje.

En ondanks dat ik twee priveberichten heb achtergelaten op dit forum n a v een voorstel van Vikish, hoor ik ook niets meer.

Ondertussen wordt ik aangemaand en heb ik inmiddels de rekening voldaan.

Nogmaals, ik verzoek u mijn abonnement per 29.10.2019 te beeindigen met terugwerkende kracht. In het uittreksel staat deze datum van uitschrijving duidelijk vermeld.

Ik vind het heel slecht dat een afdeling emigratie niet eens telefonisch te bereiken is en dat alles via chat & klantenservice gaat, die duidelijk niet weten hoe hier mee om te gaan. 

Ik kan als KPN dat wil, dit uittreksel nogmaals (voor de 5e x) opsturen.

Ik verzoek de KPN dringend hierover contact met mij op te nemen. Mijn telefoonnummer heb ik achtergelaten in een privebericht aan Vikish.

 

 


Hoi Pauline,

Ik was de afgelopen dagen niet aan het werk en heb daarom niet kunnen reageren op jouw berichten. Ik zie dat je gisteren zelf contact hebt opgenomen met onze klantenservice en dat het abonnement inmiddels in beëindigd en teveel betaalde bedragen zijn gecorrigeerd. Ik hoop dat alles nu eindelijk verholpen is. Als dit niet het geval is, dan hoor ik dat graag van je!


Hallo Vikash,

Ik ben blij dat je reageert. Nee, het is nog niet in orde en niet met terugwerkende kracht beeindigd.

Na het gesprek met Fleur van de klantenservice was ik er even klaar mee. Volgens haar is het uittreksel weliswaar ontvangen maar wordt het contract pas per 21 december beeindigd, waarom deze datum is mij een raadsel. Zij wist het ook niet. Mij is per chat en ook door de administratie bevestigd dat mijn contract als het uittreksel zou zijn ontvangen (en dat is het)  met terugwerkende kracht van de datum waarop ik uit NL ben vertrokken op het uittreksel van binnenlandse zaken, per 29.10.2019, zou worden verwerkt. Ik heb hier nooit een bevestiging van gehad en nu plotseling wordt het contract  pas per 21 december beeindigd. 

Op mijn ingediende klacht van 2 weken geleden heb ik nooit een reactie gehad.

Ik zou graag willen dat dit eindelijk gecorrigeerd en met mij gecommuniceerd wordt.

 

 


Helaas kan ik de opzegdatum niet wijzigen. Ik heb alle teveel betaalde bedragen gecorrigeerd met terugwerkende kracht (29 oktober 2019). Op de slotfactuur ontvang het het gecorrigeerde bedrag.


Reageer