Skip to main content
Beantwoord

Opzoeken dataverbruik Hussel Unlimited

  • February 12, 2020
  • 12 reacties
  • 771 keer bekeken

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15

Goedemiddag!

 

ik heb nu al een tijdje unlimited data, is het mogelijk om live mijn dataverbruik te zien? De MijnKPN app laat enkel zien dat ik onbeperkt heb. Nu zie ik het wel op de factuur alleen die krijg ik pas aan het eind van elke maand.

Beste antwoord door PeterG

Patat met pindasaus is lekker

Mee eens. Alleen in de winter echter. 's Zomers vind ik het erg lekker met Belgische mayonaise!

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

12 reacties

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • February 12, 2020

Hallo @Ik_Hussel dat kan je “live” zien in je telefoon. Die houdt dat prima bij, zelfs in detail per app.

Welk toestel en/of ‘platform’ heb je? Android of iOS?

Bij Android ga je naar Instellingen → Verbindingen → Gegevensgebruik → Gebruik mobiele gegevens

Bij iOS …. (weet ik niet) dat mag iemand anders vertellen.

Edit: Voorbeeld plaatje toegevoegd. Bij Android kan je indien nodig de displayperiode aanpassen aan de factuurperiode via de instellingen (tandwieltje), standaard is eerste t/m laatste van de maand.

 


Dennis Overbeek
Wijsgeer

Bij iOS …. (weet ik niet) dat mag iemand anders vertellen.

Ga naar Instellingen → Mobiel netwerk → Scroll naar beneden

dan zie je de data wat ie verbruikt: 

 


Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • February 14, 2020

Hi, welkom op het forum. 

Het antwoord van Dennis en RBxx is helemaal juist. Bovenstaande geldt voor Android. Bij iPhones wordt het minder goed weergegeven. Daar kun je de periode resetten en dagelijks zien hoeveel data er verbruikt is. Na 30 maanden heb je dan ook een globaal beeld van je verbruik. 


RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • February 14, 2020

Na 30 maanden heb je dan ook een globaal beeld van je verbruik. 

Hi @Alex_P  maanden :scream: ? Ik hoop toch wel wat sneller….

Als je één keer per maand (op de factuurdatum) de iPhone periode reset, heb je ong. hetzelfde resultaat als hetgeen Android ‘vanzelf’ doet.


Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • February 14, 2020

Na 30 maanden heb je dan ook een globaal beeld van je verbruik. 

Hi @Alex_P  maanden :scream: ? Ik hoop toch wel wat sneller….

Als je één keer per maand (op de factuurdatum) de iPhone periode reset, heb je ong. hetzelfde resultaat als hetgeen Android ‘vanzelf’ doet.

Nee, maanden. Mijn low-key manier om klanten langer aan KPN verbonden te houden. :sweat_smile: Ik bedoel uiteraard 30 dagen, haha. 


RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • February 14, 2020

Haha, dat is pas klantenbinding :wink:


  • February 14, 2020

@Ik_Hussel

Gekke vraag mischien. Is dit om uit te vinden of je Unlimited wel nodig hebt?


Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • February 14, 2020

@Ik_Hussel

Gekke vraag mischien. Is dit om uit te vinden of je Unlimited wel nodig hebt?

Goede toevoeging, dit kan ik overigens voor je achterhalen en zelfs hier posten als je geen bezwaar hebt. 


Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • Auteur
  • KPN Monteur
  • February 14, 2020

Ik heb alleen deze week al 13 keer bij moeten sms’en over 4 dagen dus nodig zal ik het wel hebben 😅 is eigenlijk puur nieuwsgierigheid van mijn kant op. Bedankt voor het aanbod.


  • February 14, 2020

Ik blijf me verbazen over dit soort getallen. 13 keer aangevuld verdeeld over 4 dagen. Dat is  ruw weg 33 Gb doe ik iets minder dan 3 jaar over met mijn mobieltje dan gebruik ik de wifi niet eens. Kijk ik naar mijn Tablet haal ik net geen 20Gb per maand.

Niet overbodig dan, het lijkt me wel frustrerend helemaal omdat je maar 1 Gb per keer kan bijvragen. Na de normale 5Gb dus bijna standaard drie tot 4 keer per dag aanvullen. 

Klein gokje geen vaste internet aansluiting?

 

 


Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • Auteur
  • KPN Monteur
  • February 14, 2020

Ik blijf me verbazen over dit soort getallen. 13 keer aangevuld verdeeld over 4 dagen. Dat is  ruw weg 33 Gb doe ik iets minder dan 3 jaar over met mijn mobieltje dan gebruik ik de wifi niet eens. Kijk ik naar mijn Tablet haal ik net geen 20Gb per maand.

Niet overbodig dan, het lijkt me wel frustrerend helemaal omdat je maar 1 Gb per keer kan bijvragen. Na de normale 5Gb dus bijna standaard drie tot 4 keer per dag aanvullen. 

Klein gokje geen vaste internet aansluiting?

 

 

 

Niet op de plekken waar ik deze week verbleef nee.


PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • February 18, 2020
Patat met pindasaus is lekker

Mee eens. Alleen in de winter echter. 's Zomers vind ik het erg lekker met Belgische mayonaise!