Skip to main content

Beste,

Mijn nummer is bij mijn vorige provider opgeheven omdat ik hem te lang niet heb gebruikt.

Mijn whatsapp werkt nog wel. Al mijn verificatiestappen voor mail, abonnementen etc zitten aan mijn oude nummer gekoppeld.

Mijn oude provider kon het niet meer terugdraaien en gaf aan dat mijn nummer is weggegeven aan een andere provider.

Na wat onderzoek ben ik erachter gekomen dat jullie die provider zijn.

Ik heb online gezien dat het nummer op vergeven staat sinds maart. Dat is aan mij geweest via de provider lebara. 

Ik heb nu een nieuwe prepaid simkaart bij jullie en ik zou graag mijn huidige nummer willen veranderen in mijn oude, opgeheven nummer zodat ik weer in mijn mail etc kan komen.

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is omschreven en iemand mij z.s.m. kan helpen.

Ik woon in het buitenland en kan dus helaas niet fysiek langskomen.

Alvast bedankt

Helaas gaat wat jij wilt niet lukken. Het is een prepaid nummer. Die ligt allang ergens op een verkooppunt te wachten totdat een nieuwe klant de simkaart koopt met dat nummer.

Je zult alles naar je nieuwe nummer moeten omzetten. Ook je Whatsapp!! Want de nieuwe gebruiker straks zal ook Whatsapp willen nemen natuurlijk. Binnen je huidige WA instellingen kun je het nummer aanpassen. Je conversaties gaan dan niet verloren.

Zelfs met een abonnement zou het nu niet (meer) kunnen. Alleen een actief nummer kan naar een andere aansluiting omgezet worden. Dat geld ook voor een prepaid nummer. Niet meer in gebruik / actief en dus opgeheven kan het niet teruggehaald.

Hoi @N.A.B. 

Welkom op de community van KPN.

De vraag om je oude 06-nummer weer terug te krijgen, zal zeer last zijn en ook niet meer mogelijk.

Het aantal vrije 06-nummers binnen Nederland is zeer schaars, en wordt vrij snel weer uitgegeven aan een nieuwe abonnee of prepaid klant, waardoor de afkoelperiode (periode dat het 06-nummer in de denkbeeldige koelkast staat) wat korter kan duren dan gebruikelijk is.

Het kan dus zomaar zijn, dat je nummer een week geleden nog vrij beschikbaar stond, maar inmiddels al is toegewezen aan een nieuwe klant.
In dat geval kun je het 06-nummer niet meer terug krijgen, want een provider mag niet zomaar een 06-nummer wegnemen bij een bestaande klant omdat een vorige klant zijn 06-nummer weer terug wilt krijgen.

En Maart is inmiddels alweer 8 maanden geleden, en in die periode kan er veel gebeuren met dat 06-nummer.

De kans dat je jouw vertrouwende 06-nummer weer terug kunt krijgen acht ik dus zeer klein tot uitgesloten, dus zul je de verificatie op de verschillende websites moeten aanpassen naar je huidige 06-nummer.
Hoe je dat het beste kunt doen, wordt vaak wel uitgelegd op de bewuste websites zelf of door het bedrijf even te mailen of op te bellen.

Dit is het risico wat je kunt lopen, als je Prepaid 06-nummer uiteindelijk komt te vervallen omdat je hem te lang niet hebt gebruikt.

Het nummer is niet als sinds maart opgeheven
Er staat dat het nummer sinds maart in gebruik is, door mij.
Alleen lebara heeft het bij mij geblokkeerd en kan dat niet ongedaan maken

Kun je er dan wel nog op gebeld worden? Zo niet ben je 'm toch echt kwijt.

Het nummer is niet als sinds maart opgeheven
Er staat dat het nummer sinds maart in gebruik is, door mij.
Alleen lebara heeft het bij mij geblokkeerd en kan dat niet ongedaan maken

Hoi @N.A.B. 

Als Lebara jouw 06-nummer heeft geblokkeerd, en dit kan niet meer ongedaan worden gemaakt, dan is de simpele conclusie dat hij is opgeheven.

Je zou nog kunnen proberen om het advies van mede community lid @PeterG  uit te voeren, door te checken of je nog wel gebeld kunt worden op jouw Lebara Prepaid 06-nummer.
Laat een bekende of een vriend naar dat nummer bellen, en je merkt dan gauw genoeg of je gebeld wordt.

Zo niet, dan is je gehele Lebara Prepaid aansluiting met 06-nummer opgeheven, en ben je dus je vertrouwende 06-nummer kwijt, hoe vervelend dat ook mag zijn.

Er is dan geen weg meer terug!

Reageer