Skip to main content

Is het mogelijk om mijn oude nummer van mijn huidige abonnement over te zetten naar mijn nieuwe abonnement. Ik heb een werktelefoon gekregen met abonnement. Nu wil ik graag het oude nummer houden, maar gebruik maken van het nieuwe abonnement. Is dit mogelijk?

Nee, dat kan niet.

Het is niet mogelijk om van één lopend abonnement het nummer over te zetten naar een ander al lopend abonnement.

Heeft je werktelefoon een dualsimslot? Dan kunnen er wel 2 simkaarten in. Je privé en je werksim dus.


Ook niet als ik het huidige abonnement op zeg? deze is namelijk maandelijks opzegbaar

 


Nee, ook dan niet.

Nummerbehoud kan alleen bij afsluiten van nieuw abo en dus vóórdat het nieuwe abo actief is aangevraagd worden.

Je kunt je huidige nummer naar prepaid laten omzetten. Dan raak je het niet kwijt. Bij weinig gebruik is dat goedkoper dan abonnement.


Kan blijkbaar minder makkelijk dan ik dacht, nummerbehoud is dus behoorlijk star.

Hoe zijn de voorwaarden van het bedrijf waar je werkt ten opzichte van prive gebruik?


Ja het bedrijfsabonnement is ook bij KPN. Naar de voorwaarden moet ik even kijken. Dat weet ik zo niet

 


Ja het bedrijfsabonnement is ook bij KPN. Naar de voorwaarden moet ik even kijken. Dat weet ik zo niet

 

Lijkt me het eerste om naar te kijken. De werkgever zal er mogelijk niet op zitten te wachten dat je prive belt en gebeld wordt op het nummer waar deze de kosten voor draagt. 

De tip(s) van Peter is (zijn)dan de betere en snellere oplossing.


Hi Q, welkom hier. 

Ik ga hier even vanuit dat het om een grootzakelijk abonnement gaat, de grootte van je werkgever is een goede indicatie. Dit kun je het beste navragen bij je contactpersoon van je werkgever die hierover gaat. Grootzakelijke contracten zijn maatwerk met specifieke afspraken. Het overnemen van je nummer zal van onze kant (consumentenmarkt) geen probleem zijn als dit maandelijks opzegbaar is. De vraag is of je werkgever bereid is om dit te doen en, wat hier terecht wordt aangegeven, of je werkgever het goed vindt dat je het privé ook gebruikt. Iets dat best vaak het geval is overigens. 

De oplossing van Peter is uiteraard ook werkbaar.  


Zo @Alex_P jij bent nog laat (22:16)


Zo @Alex_P jij bent nog laat (22:16)

:green_heart: voor de zaak ;)