Skip to main content
Wij hebben nog een aantal oude nokia's liggen (108, c2-01, 113) met standaard simkaartreader (voor de standaard simkaart). Vanuit de organisatie komt de vraag of deze "overgekocht" kunnen worden. Nu is mijn vraag of er nog wel simkaarten gekocht kunnen worden die werken. De simkaarten van KPN die wij hier hebben liggen en actief zijn doen het namelijk niet, de telefoon ziet de simkaart wel maar niet het kpn netwerk. Enige netwerk wat beschikbaar is, is T-Mobile.



Hoor het graag!



Met vriendelijke groet,



Roel Staarink
KPN koopt, zoals je zelf ook weet, geen toestellen in.



Je kunt ze verkopen via Marktplaats als je er nog wat aan wilt 'verdienen'.

Of inleveren voor een goed doel.

Of afgeven in de mileustraat in je woonplaats.
Hoi Peter,



Bedankt voor je antwoord maar was niet precies een antwoord op de vraag die ik stelde☺️. Wij willen er inderdaad kijken of we er nog iets aan kunnen verdienen door ze intern te verkopen. De vraag was of er nog simkaarten te koop zijn die in deze telefoons werken. De actieve simkaarten die ik heb liggen werken namelijk niet!



Gr Roel
De simkaarten zijn tegenwoordig 3 in 1 door middel van uitdrukken.



Ze passen dus altijd. Tenzij je 'm al als micro of nano hebt uitgedrukt natuurlijk....


  • 1 Minisim
  • 2 Microsim
  • 3 Nanosim
Zijn die Nokia's zóóó oud dat er nog creditcard formaat in moet dan vrees ik dat ze niet meer werken / gebruikt kunnen worden.
Dag Peter,



Wederom bedankt voor je informatie...Het klopt dat ze gewoon passen, als minisim.



De telefoon herkent ook dat er een simkaart in zit echter krijg ik geen netwerk van KPN (=wat ik bedoel met werken/werkt niet)



De simkaart past dus wel maar werkt niet!



Ik heb nieuwe geactiveerde simkaarten geprobeerd maar deze werken niet.



Maat goed, eigenlijk zeg jij dat als het past het moet werken?



gr Roel
tja, zowel het oude GSM (2G), als 3G en 4G zijn (nog) in de lucht. 3G eindigt per eind volgend jaar.



Ben nu wel benieuwd wat voor toestellen het zijn. Nog GSM? Daarmee zou bellen en sms-en nog gewoon moeten kunnen; het internet daarvan (GPRS) werkt niet meer.

Maar NFC simkaarten kunnen mogelijk het oude GSM niet meer ondersteunen denk ik dan.



Verder is het nog mogelijk dat ze gekocht zijn met simlock. En dat ze dan alleen met simkaarten van een andere provider werken. Maar welke en of dat dan prepaid of abo is (dat maakt dan ook verschil) komen we natuurlijk niet meer achter.



Tot enkele jaren geleden werden toestellen bij een abonnement of prepaid met simlock verkocht. Dit om te voorkomen dat je al te snel naar een andere provider overging.



Simlock houdt in dat je bijvoorbeeld alleen Vodafone Prepaid erin kan doen. Maar als ze gesimlockd zijn met een niet meer bestaande provider zijn ze al helemaal onbruikbaar geworden.
Thanks!
Hoi @RoelVersa, welkom op het forum! Ik heb hetzelfde vermoeden als Peter, dat het toestel nog een simlock heeft van de oorspronkelijke provider. Zeker als het toestel al wat ouder is, is dat waarschijnlijk 🙂 Als je weet van welke provider dat was, kan je op hun site kijken of het simlockvrij gemaakt kan worden.



KPN koopt, zoals je zelf ook weet, geen toestellen in.



Je kunt ze verkopen via Marktplaats als je er nog wat aan wilt 'verdienen'.

Of inleveren voor een goed doel.

Of afgeven in de mileustraat in je woonplaats.


Inkopen is een groot woord inderdaad, maar de KPN Winkels nemen wel oude toestellen aan. Bijvoorbeeld als korting bij een nieuw toestel of accessoires 😉