Skip to main content

Na vele emails besloten de nieuwe simkaart aan te vragen, geactiveerd via site echter blijft mijn heel oude nokia (back up tel)  zeggen dat er geen simkaart in zit. zijn die nieuwe simkaarten compatibel met oude telefoons? de maat komt voor geen meter overeen, heb hem op alle manieren erin gedaan. nu zit ik dus zonder en kan geen belangrijke codes meer ontvangen.

 

Admin: Eigen topic aangemaakt voor je vraag, afgesplitst van dit topic. 

Beste @WSG, welkom! Het is inderdaad mogelijk dat de nieuwe simkaarten niet werken met hele oude (12+ jaar) toestellen. Als het belangrijk voor je is een back up toestel te hebben, zou ik toch kijken voor een nieuwe. Deze zijn er gelukkig al vanaf 16,99 euro!


Nokia 3110 classic (2007) werkt nog met de huidige sim kaarten.


Correctie, een oude Samsung telefoon. Hoe oud durf ik niet te zeggen. Maar slecht dat dit niet vooraf gemeld wordt want zit nu zonder en kan hier weer achteraan gaan en geld uitgeven aan iets wat voorheen prima werkte. 

Ik gebruik geen internet op deze telefoons dus vroeg me af of ik überhaupt wel een nieuwe simkaart nodig had? 


 

Sowieso is het noodzakelijk om een nieuwe simkaart te nemen, KPN stuurt nog met enige regelmaat een nieuwe simkaart of SMS naar klanten die nog gebruik maken van oude simkaarten. De redenen? Veiligheid en stabiliteit maar mede ook omdat op termijn het oude 2G netwerk zal worden uitgeschakeld.

Met de oude simkaarten is het niet (of minder goed) mogelijk om gebruik te maken van de 4G en 5G netwerken.

De (eventuele) kosten was dus vroeg of laat helaas toch wel nodig geweest daar 2G op niet al te lange termijn wordt uitgeschakeld. Met de nieuwe simkaart bent u dus alvast voorbereid op de overgang naar de nieuwere netwerktechnieken.

Zie ook: Vervang je simkaart


Bedankt Gerrit!