Skip to main content

Ik heb nog een O2-simkaart waarbij NL KPN nog roamt bij O2. Een historisch oude kaart, die ik graag wil houden om nostalgische redenen. Ik heb hem ook niet in een smartphone, maar in een ouderwets mobieltje. Nu krijg ik van KPN steeds berichten dat ik niet goed meer met die kaart zou kunnen bellen met 5G en ik een nieuwe Simkaart nodig zou hebben, want “een aantal functies zouden dan niet meer werken?”. Klopt dat, of is het bangmakerij? Ik wil die oude kaart natuurlijk liefst gewoon verder kunnen gebruiken. Wie kan me een antwoord geven?

 

Admin: nieuw topic voor je vraag aangemaakt

Welkom op het forum @Gert Hilversum. De voornaamste redenen dat we de simkaart willen vervangen is dat er met de oude simkaart straks geen gebruik meer te maken is van internet via 4G, bellen via 4G, bellen via wifi, internet via 4G in het buitenland en de Voicemail app. Mocht je een van deze functies gebruiken zou dat straks dus niet meer lukken met de oude simkaart. Laat je weten of je hier voldoende informatieaan hebt? 


Die simkaart die je nu hebt ondersteunt 4G niet en aldus zul je nu 3G hebben. Maar 3G gaat eruit per december dit jaar…… en dus moet je wel een nieuwe sim want anders val je terug naar 2G ( GSM ) buiten de deur.

Nostalgisch gezien kan je hem daarna in een lijstje doen en op je bureau zetten. :wink:


Hartelijk dank voor uw heldere informaties! Ik weet nu waar ik aan toe ben.Gert


Die simkaart die je nu hebt ondersteunt 4G niet en aldus zul je nu 3G hebben. Maar 3G gaat eruit per december dit jaar…… en dus moet je wel een nieuwe sim want anders val je terug naar 2G ( GSM ) buiten de deur.

Nostalgisch gezien kan je hem daarna in een lijstje doen en op je bureau zetten. :wink:

Ik denk nu zeker aan inlijsten!