Skip to main content

Hoi, ik heb een simkaart besteld met de optie om mijn oude contract aan het einde op te zeggen. Echter realizeerde ik niet dat ik dan nog meteen de nieuwe simkaart kon gebruiken…

De oude simkaart zit in een telefoon die ik kwijt ben, dus momenteel zit ik nog steeds zonder mobiel internet/bellen. Is het mogelijk om dezelfde simkaart te behouden maar nog schakelen naar een versnelde overgang van contract? Of moet ik deze zien te annuleren en een nieuwe simkaart bestellen?

Alvast bedankt!

Hi @CoraHearts! Welkom op het forum. 

Het is niet mogelijk van onze kant om de nummerovername versneld door te voeren. We hebben bij de overstap rekening te houden met een maand opzegtermijn. De enige uitzondering hierop is als je overstapt vanaf een prepaid simkaart. Is dat wellicht het geval? Anders kan je altijd bij de huidige provider een nieuwe simkaart aanvragen. 

Je kan daarnaast ook de nummerovername bij ons stopzetten. Dan gaat het tijdelijke nummer in gebruik. Hierna kan dan een nieuwe nummerovername gestart worden. Met weer de maand opzegtermijn. Hiervoor geldt wel dat 1 van 2 dingen nodig is. Het sturen van een sms met de bevestiging dat je wilt overstappen. Of het doorgeven van het klantnummer van je oude mobiele nummer. Als deze beide opties niet mogelijk zijn is mijn advies de huidige nummerovername door te laten gaan.

Bij de meeste providers kan je via selfservice een doorschakeling instellen. Dan wordt je nummer doorgeschakeld naar een ander nummer. Als je een nieuwe prepaid aanschaft en daar een doorschakeling op laat zetten blijf je bereikbaar.Â