Skip to main content
Beantwoord

Over gestapt naar een andere provider: toch nog een volledige factuur ontvangen

• 2 augustus 2025
  • 3 reacties
  • 90 keer bekeken

Mijn Sim onlyabonnement  is per 1 augustus naar Ziggo-Vodafone gegaan. Ik heb op 23 juli voor een volgende maand betaald ( automatische betaling). Krijg ik nu het teveel betaalde terug  want mijnKPN  sim only abo is gestopt op 1 augustus 2025 toen ik mijn nieuwe simkaart in mijn mobiel stopte volgens de overstap afspraak met  Vodafoon en KPN.

Met vriendelijke groet,

Rita.

Beste antwoord door RBxx

Hallo Rita ​@Laikos 

Er volgt nog een slotfactuur waarin het te veel betaalde deel wordt terugbetaald.

Het factuursysteem van KPN ziet bij het aanmaken van de factuur geen toekomstige wijzigingen, zoals een opzegging. Het systeem ziet alleen de status van het abonnement op het moment van het aanmaken van de factuur.

Daarom ontvang je bij een opzegging eerst nog een factuur voor de volledige factuurperiode. Ook als jouw abonnement halverwege die factuurperiode stopt.

Na het opzeggen van jouw abonnement ontvang je van ons nog een slotnota. Normaal gesproken ontvang je deze slotnota uiterlijk een maand nadat jouw abonnement is gestopt.

Bekijk origineel

3 reacties

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+22
  • Superuser
  • 18493 reacties
  • Antwoord
  • 2 augustus 2025

Hallo Rita ​@Laikos 

Er volgt nog een slotfactuur waarin het te veel betaalde deel wordt terugbetaald.

Het factuursysteem van KPN ziet bij het aanmaken van de factuur geen toekomstige wijzigingen, zoals een opzegging. Het systeem ziet alleen de status van het abonnement op het moment van het aanmaken van de factuur.

Daarom ontvang je bij een opzegging eerst nog een factuur voor de volledige factuurperiode. Ook als jouw abonnement halverwege die factuurperiode stopt.

Na het opzeggen van jouw abonnement ontvang je van ons nog een slotnota. Normaal gesproken ontvang je deze slotnota uiterlijk een maand nadat jouw abonnement is gestopt.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 5 augustus 2025

Mijn hartelijke dank voor dit perfecte antwoord. Ik ben helemaal tevreden.

Groeten van Rita.

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+22
  • Superuser
  • 18493 reacties
  • 5 augustus 2025

Graag gedaan Rita ​@Laikos , succes bij de concurrent 😉

Reageer

✕

KPN Community
15 jaar!