Skip to main content

Kan ik een soort van overgangsabonnement nemen. Wat is namelijk het geval. Ik wil wachten met het verlengen van mijn abonnement tot de samsung galaxy s20 uitkomt. Op 11 februari wordt deze geïntroduceerd. Maar op 13 maart komt hij pas op de markt. Mijn huidige abonnement loopt af op 20 februari. Net te vroeg dus. Nu wil ik niet aan een 1 jarig of 2 jarig contract vastzitten en de s20 mislopen. Daarom mijn vraag: is er een mogelijkheid dat ik een soort van tijdelijk contract kan krijgen. Of dat de einddatum van 20 februari wordt verlengd/verplaatst naar 14 maart. Dan kan ik namelijk op 13 maart een nieuw 1 of 2 jarig contract afsluiten mét de Samsung s20 als nieuwe telefoon. Ik ben nu al jaren vaste klant bij KPN. Er moet toch wel iets mogelijk zijn daarin? Hoor het graag.

Welkom @dint056 

Je huidige abonnement blijft na de oorspronkelijk einddatum op het contract gewoon doorlopen en het is dan maandelijks opzegbaar. Zolang het abonnement loopt, hou je de voordelen die daarbij horen.

Verlengen is niet verplicht,dus gewoon nog even een paar maanden je huidige abonnement aanhouden dan👍

 


Wat @Tycha schreef aangevuld met dit.

Je kan er zelfs voor kiezen als de financiele situatie het toelaat het toestel zelf aan te schaffen en het abonnement als sim only door laten lopen.

 

****

Persoonlijke noot.

Ik vraag me af waar deze blijkbaar algemene misvatting vandaan komt? De afgelopen week zoveel van dit soort reacties voorbij zien komen. Blijkbaar door het gebruik elke 2 jaar met een nieuwe telefoon te verlengen wat simpelweg niet hoeft.


Dank beiden voor de reactie. Ik wist niet eens dat dit kon 🤭 Wel, dan laat ik hem zeker nog even doorlopen. Want kopen kan ik hem sowieso niet. Veel te duur. Daarom in de vorm van een 2-jarig contract. Is voor mij haalbaarder 😉👍


Dank beiden voor de reactie. Ik wist niet eens dat dit kon 🤭 Wel, dan laat ik hem zeker nog even doorlopen. Want kopen kan ik hem sowieso niet. Veel te duur. Daarom in de vorm van een 2-jarig contract. Is voor mij haalbaarder 😉👍

Prima plan voor mij persoonlijk de reden om niet de nieuwste of duurste modellen te kiezen.

Je bent op de hoogte dat KPN nieuwe abonnementsvormen heeft? Als je nu Compleet bent en verdubbeling hebt raak je dat kwijt, Tycha noemt het al mogelijk nuttig dit te benadrukken.


Want kopen kan ik hem sowieso niet. Veel te duur. Daarom in de vorm van een 2-jarig contract. Is voor mij haalbaarder 😉👍

En zo houden we de prijs van telefoons door ons eigen gedrag veel te hoog en zien we onnodig veel geld in de zakken van die telefoonproducenten vloeien.

Stel dat we wereldwijd morgen zouden stoppen met het op afbetaling kunnen kopen van een telefoon. Dan zal de vraag naar nieuwe telefoons enorm afnemen en de prijs zal daardoor lager worden immers die wordt nog altijd bepaald door vraag en aanbod. 

 

Bij ons thuis wordt er nooit een telefoon op afbetaling gekocht. Wij hebben alleen sim-only abonnementen. Ik heb mijn OnePlus 5T nu al weer ruim twee jaar en dat ding gaat vast en zeker nog wel een jaar (of twee) mee. Hij wordt in het tweede kwartaal voorzien van Android 10  en is daarmee volledig up to date. Die telefoon heeft me, als ik hem nu zou moeten vervangen, zo'n €25,- per maand gekost. Gebruik ik hem nog een jaar dan is dat al €16,66 per maand en als ik hem nog twee jaar gebruik dan praten we zelfs over €12,50 per jaar.

Ik hoor je al zeggen, dat is maar een paar Euro per maand. Klopt en dat is nu precies waarom we met z'n allen veel te veel betalen.


Sja, is ook. Als je nagaat dat je tegenwoordig al 1500 betaald voor een telefoon. Dat staat totaal niet in verhouding. Belachelijk bedrag, wat nergens op is gebaseerd. Het werkt wel als een magneet. Je wilt toch het nieuwste van het nieuwste. En de luizen zorgen er gewoon voor dat je bijna geen keuze hebt, door de batterij sneller te laten leeglopen of de snelheid te manipuleren. Hoe? Geen idee. Maar het gebeurt wel. Mijn man had eens een mobiel waarvan het scherm na 2,5 jaar bruin werd. Had hij zijn contract niet verlengd maar een sym only abonnement genomen. Half jaar daarna, exit mobiel. Ik geef het toe, ik wil altijd het nieuwste van het nieuwste. Ik hou echt van al die nieuwe opties en gadgets...


Ter overweging als het om een Tablet ging zou je dan hetzelfde doen? Omdat de ITV app niet meer ondersteund wordt onder Android 5 zullen diverse oudere tablets hiervoor onbruikbaar zijn. De gehoorde reactie is dan dat KPN ons op kosten jaagt. Bij telefoons kiezen velen er bewust voor elke 2 jaar een telefoon op afbetaling te kopen als of het de normaalste zaak van de wereld is.

 

Batterij duur ligt ook aan ons zelf helemaal de batterij leeg laten gaan dan opladen komt de levensduur ten goede. Ga je naar buiten zet wifi u

Ik heb de vorig jaar nieuwste Nokia 6.2 zelf aangeschaft voldoet prima zelf, ga voor je zelf na wat die S20 zoveel meer te bieden heeft heb je dat allemaal echt nodig.


Ik geef het toe, ik wil altijd het nieuwste van het nieuwste. Ik hou echt van al die nieuwe opties en gadgets...

Dat is natuurlijk jouw eigen keuze en als je daar plezier aan beleeft dan moet je dat ook gewoon doen. Daar hangt dan uiteraard ook een prijskaartje aan waarvan je bereid moet zijn om die te betalen. Ik besteed mijn geld in ieder geval liever aan andere dingen. :wink:


Hier ook gewoon een telefoon van 300 euro incl. hoesje bij belsimpel aangeschaft. Zonder abonnement, gewoon in 1x betaald, een Samsung A8, kun je gewoon alles mee. 15 euro KPN erbij. Is zat. Ik gebruik momenteel nog niet de helft van mn data.


Ik zie het altijd als een 2-jarig cadeautje aan mezelf. Af en toe jezelf verwennen zeg maar 😉.


Ik zie het altijd als een 2-jarig cadeautje aan mezelf. Af en toe jezelf verwennen zeg maar 😉.

Niks mis mee kijk wel verder dan KPN vergelijk het totaal dus en je  toestelkosten en je bundel kosten zelfs als je de compleet korting mee rekent kunnen er prijs verschillen zijn niet altijd in het voordeel van KPN. Zit je zoals velen aan KPN vast geroest ook prima.