Skip to main content
Ik blijf het een vreemd fenomeen vinden, met onze 4 abonnementen heb ik gemiddeld 11 maanden per jaar 16 tot 18 gig aan MB's over (+/- € 1.426,22 aan verkoop waarde KPN) die ergens verdwijnen, dan ga je eens per jaar binnen EU op vakantie en moet je voor 1.000mb € 7,99 bijbetalen, wat doe je met de huidige smartphones nu met 1.000mb!?



@KPN bedenk hier nu eens een klantvriendelijke oplossing voor, het is een jarenlange discussie en het blijft voor de consument NIET eerlijk.
Hallo @Pino777 , als je in de praktijk veel MB's overhoudt is het misschien verstandiger en goedkoper je abo naar beneden bij te stellen en kun je in geval van vakantie of iets anders inderdaad tijdelijk een bundel even bijkopen en dan blijf je per saldo toch nog goedkoper uit.
Dit voorbeeld laat duidelijk de meerwaarde van Telforts meenemen van ongebruikt bundel tegoed zien.

Wat je met 1 gig doet genoeg hangt van je gebruik af. Ik heb er genoeg aan.
Beste Jan-D, daar zit een kern van waarheid in echter van 10gig terug te gaan naar 5gig komt niet uit, tevens scheelt dit €5,- per abo afgezien wat natuurlijk andersom totaal niet in verhouding staat!



ik blijf erbij dat het eerlijker zou zijn bijvoorbeeld de overgebleven mb’s van de maand ervoor mee te kunnen nemen in de nieuwe maand, denk dat dit voor KPN veel nieuwe klanten gaat opleveren!
Er is geen sprake van de verdubbelaar begrijp ik hieruit?
Nee er is geen sprake van een verdubbelaar aangezien wij geen KPN TV of anders hebben.
Hoi Pino, welkom hier.



Ik snap goed wat jullie bedoelen, dat is echter niet mogelijk. Als ik even mee mag denken zou je bij toekomstige verlenging een lagere bundel kunnen nemen. In plaats van los een bundel te nemen kun je dan tijdelijk je abonnement verhogen en daarna ook weer verlagen naar de oorspronkelijke afgesloten bundel. Dit kun je 1 keer per maand doen, verder zonder beperkingen.



Hopelijk heb je hier iets aan.
Het meenemen is bij KPN niet mogelijk!!



Ik verbaas me over dat genoemde bedrag dat de 16 tot 18 gig aan MB's +/- € 1.426,22 aan verkoop waarde KPN zouden hebben.

18 x€7,99 = €143,82 voor 18 keer 1 Gb extra dat is nog genoeg, maar een tiende deel van genoemd bedrag.



10 Gb levert KPN niet meer het is nu 2, 5, 15, 50 of 100Gb.

Neem ik 15Gb plus onbeperkt bellen kost dat €30 het bellen is € 15,00

15Gb kost dan €1,00 per Gb per maand

Over 12 maanden is dat net € 180,00



Omdat de bundelprijs geldt gaat het dus om €16,00 tot €18,00



Als er gedurende 11maanden 16Gb tot 18Gb over is gedeeld door 4 abonnementen kom ik op 4 tot 4,5Gb.

Dan is het per abonnement afhankelijk van wat je hanteert €4,00 tot €4,50

Of € 31,96 dan wel €35,95 uitgaande van de prijs voor een extra Gb

Ik vind het rond uit oplichterij. je betaald voor je internet bundel maar alles wat je overhoud vervalt. Maar je betaald wel. 


Ben overgekomen van telfort naar KPN door overname. 

Kon bij telfort alles netjes meenemen naar een volgende maand zoals het hoort want je hebt het tenslotte betaald.

Dit is gewoon diefstal.

Ben zodra mijn abonnement is afgelopen ook meteen weer nokken.

Hou niet van zulke praktijken .

 

Mvg Sjaak veldhuis. 


Dag allen, ontzettend spijtig om dit te lezen en dat de aangeboden oplossingen niet naar wens zijn. Dit is vrij standaard, zover ik weet heeft geen enkele provider deze optie. Heb uit nieuwsgierigheid even rondgekeken, of ik kan het niet vinden. Telfort was hierin de uitzondering. 


Precies telfort was daar dan misschien een uitzondering in , maar als je de een overname doet moet je ook dezelfde dingen geven die bij deze overeenkomst zijn afgesloten  daar betaal ik tenslotte voor.

KPN heeft zo de kontrakten van de mensen die bij telfort vandaan komen over genomen en zit er dan ook hard aan te denken om hiermee naar de geschillencommissie te stappen om dit daar eens voor te leggen. 

 

Mvg Sjaak veldhuis 


Ik wil toch 1 ding duidelijk maken. De overgenomen contracten van Telfort blijven zoals ze waren. Dit verandert alleen wanneer het abonnement wordt verlengd met een nieuw contract en dus andere voorwaarden. 

De stap naar de commissie is uiteraard je goed recht mocht je dat willen doen. 


Dank je voor de reactie. 

Dan zit er dus niets anders op lijkt mij want zie steeds mijn overgebleven data verdwijnen terwijl ik daar dus gewoon recht op heb zolang mijn kontrakt van telfort loopt of jullie zouden het vanaf nu gewoon recht moeten zetten en alleen de gebruikte data afschrijven. 

Ik wacht dus deze maand rustig af wat er gebeurd.


Dit is gewoon diefstal.

Ik denk dat je hard moet zoeken als je ergens nog een abonnement wilt scoren waarbij je de ongebruikte data wel mee kunt nemen naar de volgende maand.


Daar gaat het niet eens om .

Heb er recht op zolang mijn kontrakt loopt zo heb ik het getekend .

Anders had ik wel een ander abonnement genomen. 


@S.V. let wel je neemt het niet onbeperkt mee je neemt alleen data van de afgelopen ik dacht 2 maanden mee.

Verder blijft jouw abonnement lopen zolang je niks wijzigt.

Dus als er nu iets niet goed gaat kan je het beste een medewerker mee laten kijken zodat ze de fout opsporen en het weer recht zetten.


Hallo @S.V. , het klopt wat @Roos79 schrijft, je kunt maximaal 2 maanden data meenemen naar de huidige maand.

 


Daar gaat het niet eens om .

Heb er recht op zolang mijn kontrakt loopt zo heb ik het getekend .

Anders had ik wel een ander abonnement genomen. 

Zolang u niet verlengt, blijft het meenemen van mb's naar de volgende maand van toepassing. Als u wel verlengt, dan krijgt u feitelijk gewoon een nieuw abonnement. Alles van Telfort valt dan weg. Dus ook mb's delen.


Daar gaat het niet eens om .

Heb er recht op zolang mijn kontrakt loopt zo heb ik het getekend .

Anders had ik wel een ander abonnement genomen. 

Zolang u niet verlengt, blijft het meenemen van mb's naar de volgende maand van toepassing. Als u wel verlengt, dan krijgt u feitelijk gewoon een nieuw abonnement. Alles van Telfort valt dan weg. Dus ook mb's delen.

Hallo @Nick83 ,  in de laatste zin schrijf je 'dus ook mb's delen, je zult bedoelen mb's verdubbelen.

MB's kun je juist wel delen als @S.V. overstapt naar het echte KPN


Daar gaat het niet eens om .

Heb er recht op zolang mijn kontrakt loopt zo heb ik het getekend .

Anders had ik wel een ander abonnement genomen. 

Zal ik dit voor je nakijken? Vul dan even je profiel in en laat het me weten wanneer dit is gedaan.