Skip to main content
Beantwoord

Overgestapt van Budget Mobiel naar KPN. Verkeerd nummer bij nummerbehoud?

• 5 februari 2025
  • 13 reacties
  • 212 keer bekeken

ik ben dus van budget mobiel naar kpn overgestapt en ik heb nummer behouden geselecteerd maar nu kijk ik er op treug en staat er in een keer een heel ander nummer…..

Beste antwoord door RBxx

Hallo ​@lorenzo687 

Ben je al overgestapt? Als het goed is kreeg je van KPN een bevestiging op welke dag jouw nummer wordt overgenomen. Hierbij wordt rekening gehouden met de maand opzegtermijn bij de oude provider. Eerder wordt het nummer niet vrijgegeven. Tot die tijd gebruik je de oude simkaart van Budget.

De simkaart van KPN heeft zolang een tijdelijk nummer, maar dit is alleen administratief. Op de overstapdag wacht je totdat het bereik wegvalt bij de oude simkaart en daarna plaats je de KPN simkaart. Dan is jouw nummer daarop overgenomen en begint het abonnement bij KPN.

Bekijk origineel
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

13 reacties

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+22
  • Superuser
  • 18506 reacties
  • Antwoord
  • 5 februari 2025

Hallo ​@lorenzo687 

Ben je al overgestapt? Als het goed is kreeg je van KPN een bevestiging op welke dag jouw nummer wordt overgenomen. Hierbij wordt rekening gehouden met de maand opzegtermijn bij de oude provider. Eerder wordt het nummer niet vrijgegeven. Tot die tijd gebruik je de oude simkaart van Budget.

De simkaart van KPN heeft zolang een tijdelijk nummer, maar dit is alleen administratief. Op de overstapdag wacht je totdat het bereik wegvalt bij de oude simkaart en daarna plaats je de KPN simkaart. Dan is jouw nummer daarop overgenomen en begint het abonnement bij KPN.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 5 februari 2025

nee ik ben nog niet overgestapt vind het alleen zo raar want als ik kijk bij ‘’mijn producten’’ staat er een ander nummer dan mijn eigen maar er staat ook bij Dit mobiele nummer wordt voor je overgezet dus ik weet niet of hij nu dat nummer over maakt of mijn eigen

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+22
  • Superuser
  • 18506 reacties
  • 5 februari 2025

Hallo ​@lorenzo687 , de oude simkaart doet het dus nog.

Dat er een ander nummer in MijnKPN staat verbaast me niet, zoals gezegd krijg je een tijdelijk nummer tot de overstapdatum. Dat was bij mij ook toen ik twee jaar geleden naar KPN overstapte.

Ik ben ook klant dus kan ik niet meekijken in jouw gegevens. Daarom wat vragen:

• Heb je een sms gekregen van KPN met de vraag om nummerbehoud te bevestigen dmv een sms JA naar 6688?
  • Heb je daarna een e-mail ontvangen “aanvraag nummerbehoud is goedgekeurd” ?
    Daarin moet ook de datum staan waarop jouw nummer wordt overgezet.
  • Heb je de simkaart al ontvangen en heb je die ook al geactiveerd?
  • Heb je al ingelogd in https://mijn-bestelling.kpn.com/inloggen/ met het bestelnummer uit de bevestigingsmail en je postcode? Daar vind je het contract en verdere gegevens.

Je kan ook morgen bellen met KPN klantenservice op 0800-0402 bereikbaar van 08.00 tot 18.00 uur (werkdagen), zaterdags tot 17.00 uur. Of maak online een belafspraak (rechtsonder op de pagina) en je wordt teruggebeld op een moment dat jou uitkomt.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 5 februari 2025

oke hier zijn de antwoorden

• nee ik moet een code invullen die naar mijn telefoon nummer werdt gestuurd dus idd via sms ​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​
  • ja die heb ik binnen gekregen
  • ja ik heb heb recent binnen gekregen en heb hem geactiveerd 
  • ja en zo te zien staat daar mijn goeie nummer wel in

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+22
  • Superuser
  • 18506 reacties
  • 5 februari 2025

Dan ziet het er voor zover ik kan beoordelen goed uit. Je hebt dan dus ook je overstapdatum.
Op die dag wacht je totdat het bereik wegvalt bij de oude provider en plaats dan de KPN simkaart.

Heb je nog inhoudelijke vragen, bel dan met klantenservice of maak een terugbelafspraak.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 5 februari 2025

moet wachten tot 27 feb 

Friesian
Wijsgeer
  • Wijsgeer
  • 448 reacties
  • 5 februari 2025
lorenzo687 schreef:

moet wachten tot 27 feb 

Wat ik zo lees is heel erg logisch. Gebruik je de simkaart eerder dan krijg je buitenbundelkosten lijkt me. 

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+22
  • Superuser
  • 18506 reacties
  • 5 februari 2025

Dat laatste kon in het verleden wel gebeuren, maar ik heb begrepen dat dit nu niet meer kan.
Voor zover ik weet is het tijdelijke nummer voor gesprekken/data geblokkeerd.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 5 februari 2025

maar is het dan dus wel normaal?

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+22
  • Superuser
  • 18506 reacties
  • 5 februari 2025

Wat is je vraag? Een wachtperiode van een maand (opzegtermijn) is gebruikelijk en de KPN simkaart heeft een tijdelijk nummer, wat verdwijnt als jouw eigen nummer wordt overgenomen.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 5 februari 2025

oke fijn om te weten dat ik dus gewoon men eigen nummer hou bedankt wist niet dat je een tijdelijk nummer kreeg ben nieuw met dit soort dingen sorry

Friesian
Wijsgeer
  • Wijsgeer
  • 448 reacties
  • 6 februari 2025

Ik geloof dat het belangrijke is dat de simkaart is geactiveerd. Jouw nieuwe simkaart(nummer) wordt straks gekoppeld aan je telefoonnummer en op het netwerk gezet. 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+12
  • Moderator
  • 2665 reacties
  • 6 februari 2025

Hoi ​@lorenzo687 en welkom op de KPN Community! Goed dat je hier even komt controleren of alles wel in de haak is met het nummerbehoud. 

Ik zie dat ​@RBxx je al perfect heeft geholpen en je de juiste antwoorden heeft gegeven. Ik wil daar nog even aan toevoegen dat ik ook geen reden tot zorg zie en je nummer zal gewoon op 27 februari overkomen. Je kunt tot die tijd nog niet gebruik maken van de KPN simkaart, maar gewoon van de sim van je oude provider. 

Welkom alvast bij de KPN familie en veel plezier straks met je KPN abonnement!

KPN Community
15 jaar!

En dat vieren we graag samen met jou.
Vier je het met ons mee?

Jubileum topic