Vorige week donderdag 24 juli zou tussen 11:00 en 15:00 mijn nummer van Odido naar KPN worden overgezet. Donderdagavond was er nog niets gebeurd (ook geen berichtje van KPN of Odido ontvangen).
De volgende ochtend ontving ik met vertraging een melding dat de omzetting was voltooid. Ik de simkaart in mijn iPhone 16 Pro verwisseld, alles werkte. Nu wil ik graag een e-sim, dus dit via de Mijn KPN app in gang gezet. Mijn fysieke simkaart werd gedeactiveerd, en mijn e-sim gaf na enkele minuten aan “Activeren mislukt”. Nu dus helemaal niet bereikbaar.
Vrijdagmiddag om 12:00 in de KPN winkel in Barendrecht geweest, een uur (!) moeten wachten voor ik aan de beurt was, en kreeg toen doodleuk te horen dat er iets op “suspended" stond wat de winkelmedewerker niet kon regelen. Ik moest thuis de klantenservice maar even bellen (als ik geluk had kreeg ik iemand aan de telefoon die wel iets kon verwijderen en activeren), of max. 5 werkdagen geduld hebben. Wel een “lege” simkaart meegekregen mocht de klantenservice wel wat kunnen doen.
Thuisgekomen de klantenservice gebeld, deze ook wat geprobeerd maar konden ook niets. Enige mogelijkheid was het mailen van de backoffice waarbij geen garantie gegeven kon worden dat dit snel opgelost wordt. Best lastig, zeker omdat mijn kind dit weekend op vakantie is gegaan met het vliegtuig en bereikbaar zijn dan toch wel fijn is.
Vrijdagmiddag einde van de middag nogmaals even contact gezocht met de klantenservice, waarbij mijn gevoel van service van KPN tot een vriespunt gedaald is. Kreeg meer een les over dat KPN heel hard voor mij aan het werk is, en ik maar gewoon moest wachten, door een dame die hier vrij behoorlijk in getraind lijkt te zijn. Uiteindelijk na 30 minuten discussie maar opgegeven en online een prepaid e-sim van Lyca gekocht om toch bereikbaar te zijn.
Tot op dit moment nog geen enkele reactie van KPN mogen vernemen, en dus niet bereikbaar op mijn overgenomen nummer.