Skip to main content
Beantwoord

Overgestapt van Odido naar KPN, simkaart is nu gedeactiveerd. Hoe kan die actief worden?

Vorige week donderdag 24 juli zou tussen 11:00 en 15:00 mijn nummer van Odido naar KPN worden overgezet. Donderdagavond was er nog niets gebeurd (ook geen berichtje van KPN of Odido ontvangen). 

De volgende ochtend ontving ik met vertraging een melding dat de omzetting was voltooid. Ik de simkaart in mijn iPhone 16 Pro verwisseld, alles werkte. Nu wil ik graag een e-sim, dus dit via de Mijn KPN app in gang gezet. Mijn fysieke simkaart werd gedeactiveerd, en mijn e-sim gaf na enkele minuten aan “Activeren mislukt”. Nu dus helemaal niet bereikbaar.

Vrijdagmiddag om 12:00 in de KPN winkel in Barendrecht geweest, een uur (!) moeten wachten voor ik aan de beurt was, en kreeg toen doodleuk te horen dat er iets op “suspended" stond wat de winkelmedewerker niet kon regelen. Ik moest thuis de klantenservice maar even bellen (als ik geluk had kreeg ik iemand aan de telefoon die wel iets kon verwijderen en activeren), of max. 5 werkdagen geduld hebben. Wel een “lege” simkaart meegekregen mocht de klantenservice wel wat kunnen doen.

Thuisgekomen de klantenservice gebeld, deze ook wat geprobeerd maar konden ook niets. Enige mogelijkheid was het mailen van de backoffice waarbij geen garantie gegeven kon worden dat dit snel opgelost wordt. Best lastig, zeker omdat mijn kind dit weekend op vakantie is gegaan met het vliegtuig en bereikbaar zijn dan toch wel fijn is.

Vrijdagmiddag einde van de middag nogmaals even contact gezocht met de klantenservice, waarbij mijn gevoel van service van KPN tot een vriespunt gedaald is. Kreeg meer een les over dat KPN heel hard voor mij aan het werk is, en ik maar gewoon moest wachten, door een dame die hier vrij behoorlijk in getraind lijkt te zijn. Uiteindelijk na 30 minuten discussie maar opgegeven en online een prepaid e-sim van Lyca gekocht om toch bereikbaar te zijn.

Tot op dit moment nog geen enkele reactie van KPN mogen vernemen, en dus niet bereikbaar op mijn overgenomen nummer.

Beste antwoord door Michelsmit

Thomas van KPN schreef:

Hoi ​@Michelsmit, welkom op onze community! Is dit inmiddels opgelost?
Het klinkt alsof er een wijzigingsorder vastgelopen is. Helaas kan dat soms even duren voor het opgelost is. De timing is wel ontzettend ongelukkig zo maar helaas is het ook niet te bespoedigen.

Hoi ​@Thomas van KPN, gisteren een medewerker van de klantenservice (Reinoud) aan de telefoon gehad, eindelijk iemand die mijn probleem begreep en doorpakte. Reinoud heeft via wat chats met andere afdeling(en) ervoor gezorgd dat alles recht gezet werd, belde me netjes meerdere keren terug om aan te geven wat de status is, en nadat ik de bevestiging kreeg dat alles weer goed stond kon ik mijn e-sim weer activeren met de 1-cent betaling.

Helemaal prima geregeld, alleen had het fijn geweest als dit tijdens mijn eerste contact met de klantenservice al op deze manier opgelost werd, en niet na bijna een week onbereikbaar zijn pas. Had me ook een hele vervelende welles-nietes discussie met een medewerkster van de klantenservice gescheeld op vrijdagmiddag waarbij mijn bloeddruk steeg tot ongekende hoogte :)

Ik heb maandag nog een belafspraak staan om bovenstaande te bespreken en om te kijken of er nog iets gecompenseerd kan worden omdat ik een week niet van het abonnement gebruik heb kunnen maken, en als noodoplossing een prepaid e-sim van Lycamobile heb moeten aanschaffen. Maar dit komt vast goed.

Bedankt voor de opvolging!

Bekijk origineel

10 reacties

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1113 reacties
  • 28 juli 2025

Hoi ​@Michelsmit, wat verschrikkelijk om te lezen. Een telefoonnummer is in deze tijd onmisbaar, laat staan dat je niet bereikbaar bent. 

Begrijp ik alleen goed dat de SIM kaart van Odido helemaal niet meer werkt? Die is al helemaal uit de lucht?

• Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 28 juli 2025

Klopt, die is gedeactiveerd, de fysieke van KPN is gedeactiveerd en de e-sim van KPN welke ik niet geactiveerd kreeg moest ik vrijdag van de klantenservice medewerker maar verwijderen.

KPN kan mij dus ook niet bellen, alleen mailen omtrent dit issue.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 4679 reacties
  • 28 juli 2025
Michelsmit schreef:

Klopt, die is gedeactiveerd, de fysieke van KPN is gedeactiveerd en de e-sim van KPN welke ik niet geactiveerd kreeg moest ik vrijdag van de klantenservice medewerker maar verwijderen.

Verwijder de e-sim en download hem opnieuw. Je moet wel 1ct per iDeal betalen om te bevestigen dat je het bent.

E-sim installeren

• Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 28 juli 2025

@TDN dank voor de link. Netjes alles gevalideerd en 1ct betaald, echter meteen de volgende melding:

De activatie van je e-sim is helaas niet gelukt. Neem contact op met de klantenservice

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 4679 reacties
  • 28 juli 2025

@Michelsmit Waarschijnlijk is je fysieke sim-kaart deactiveert maar niet verwijdert uit KPN-backoffice. Er moet echt iemand van daar in actie komen.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 29 juli 2025

Tot dit moment nog niets gehoord

• 10866 reacties
  • 29 juli 2025
Michelsmit schreef:

Tot dit moment nog niets gehoord

Dat gebeurt ook niet vanzelf ​@Michelsmit , je zult zelf even actie moeten ondernemen, even bellen met 0800 0402, via X of Facebook of even langs een lokale KPN winkel gaan.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 29 juli 2025

Heb ik beiden gedaan en ze kunnen niets, hebben de backoffice gemaild of iets en nu is het afwachten

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Het klinkt alsof er een wijzigingsorder vastgelopen is. Helaas kan dat soms even duren voor het opgelost is. De timing is wel ontzettend ongelukkig zo maar helaas is het ook niet te bespoedigen.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • Antwoord
  • 31 juli 2025
Thomas van KPN schreef:

Hoi ​@Thomas van KPN, gisteren een medewerker van de klantenservice (Reinoud) aan de telefoon gehad, eindelijk iemand die mijn probleem begreep en doorpakte. Reinoud heeft via wat chats met andere afdeling(en) ervoor gezorgd dat alles recht gezet werd, belde me netjes meerdere keren terug om aan te geven wat de status is, en nadat ik de bevestiging kreeg dat alles weer goed stond kon ik mijn e-sim weer activeren met de 1-cent betaling.

Helemaal prima geregeld, alleen had het fijn geweest als dit tijdens mijn eerste contact met de klantenservice al op deze manier opgelost werd, en niet na bijna een week onbereikbaar zijn pas. Had me ook een hele vervelende welles-nietes discussie met een medewerkster van de klantenservice gescheeld op vrijdagmiddag waarbij mijn bloeddruk steeg tot ongekende hoogte :)

Ik heb maandag nog een belafspraak staan om bovenstaande te bespreken en om te kijken of er nog iets gecompenseerd kan worden omdat ik een week niet van het abonnement gebruik heb kunnen maken, en als noodoplossing een prepaid e-sim van Lycamobile heb moeten aanschaffen. Maar dit komt vast goed.

Bedankt voor de opvolging!

Reageer