Skip to main content

De laatste 2 wkn wordt ik steeds gebeld door 06 nummers, 2x opgenomen en dan krijg ik een bandje te horen waar Nederlands wordt gesproken, er zou geld van mijn rekening afgeschreven worden, om het het te verifiëren krijg ik een keuze menu. Ik verbreek steeds snel de verbinding. Ik wordt bijna dagelijks gebeld, maar ik neem niet op, blokkeer het nummer gelijk.

Hoe kan je dit stoppen? 

Ook wordt ik dagelijks gebeld door nummers uit Tunesië, deze gaan 2x over. Ik blokker gelijk het nummer. Maar er wordt ook ‘‘s nachts gebeld, mijn telefoon staat dan op niet storen, maar het wordt gewoon vervelend. 
Is het mogelijk dat alle nummers uit Tunesië geblokkeerd kunnen worden? 

Hoi ​@Zuster2003, welkom op onze community! Wat irritant dat je zo veel lastig gevallen wordt! Helaas is er echt weinig aan te doen. Je kunt de nummers individueel blokkeren maar als ze steeds nieuwe nummers gebruiken is dat natuurlijk ook geen perfecte oplossing. Wij mogen oproepen ook niet blokkeren, dat kan dus alleen via je toestel.

We hebben hier ook een artikel over geschreven:

Nog een nuttige raad voor wie scammers met opzet langdurig aan het lijntje wil houden:

doe dit niet te lang, want dan denkt hun belcomputer dat ze kansrijk zijn en bellen ze vaker, bijvoorbeeld zoals bij mij een week lang elke dag.

Reageer