Goedendag, tussen twee banen in heb ik in juni een maandabonnement afgesloten. Dit heb ik per 30 augustus opgezegd. Nu blijkt dat de overname van het nummer pas per 24 november mogelijk is. Dit brengt mij in de problemen omdat het gekozen KPN abonnement onvoldoende is.
Goedendag, tussen twee banen in heb ik in juni een maandabonnement afgesloten. Dit heb ik per 30 augustus opgezegd. Nu blijkt dat de overname van het nummer pas per 24 november mogelijk is. Dit brengt mij in de problemen omdat het gekozen KPN abonnement onvoldoende is.
Hallo
Ik snap weinig van je verhaal, als je het nummer per 30 augustus hebt opgezegd dan ben je hem nu sowieso kwijt.
Je hebt dan toch ook geen abonnement meer dus hoe kan dat dan onvoldoende zijn?
Waarom is de overname van het (volgens je verhaal nu niet meer bestaande) nummer pas op 24 nov mogelijk?
Wat betere uitleg en met de juiste datums zou handig zijn.
Sorry, in augustus heb ik via mijn nieuwe werkgever aangegeven dat we het KPN contract gaan beëindigen waarbij we graag het nummer overnemen. In mijn KPN-app staat dat het abonnement eindigt per 30 augustus 2024. Ik bel er nog steeds mee. Vandaag krijg ik een mail met de volgende tekst: “Einddatum contract: 30 augustus 2024
Eerstmogelijke overnamedatum: 24 november 2024.”
Wellicht dat er iets fout is gegaan bij mijn nieuwe werkgever maar waarom dan die einddatum van 30 augustus?
Die 30 augustus snap ik ook niet helemaal tenzij je dat abonnement op 30 juli bent aangegaan, je hebt namelijk (ook bij maand abonnementen) een opzegtermijn van 1 maand.
Als de overname vandaag is aangevraagd dan zal de opzegtermijn ook de reden zijn dat het nummer pas op 24 november overgenomen kan worden.
Je kan proberen of het nog lukt om dat telefooncontract bij je werkgever eerder te laten ingaan en dan je nummer alvast over te laten zetten (je huidige abonnement krijgt dan zolang een nieuw nummer) of om je maandabonnement eerder te beëindigen, je betaalt dan alleen de resterende termijn van de laatste maand.
Welkom op de community
Bij het aanvragen van nummerbehoud wordt er rekening gehouden met een wettelijke maand opzegtermijn, zoals GeSp ook al zegt. Daardoor kan het nummer pas over een maand meegenomen worden.
Als je een nieuw abonnement met nummerbehoud aanvraagt krijg je bij ons een tijdelijk nummer tot jouw nummer overgenomen kan worden. Ik kan het niet helemaal uit je bericht halen, maar als ik het goed lees stap je van ons naar een andere provider over. Zij kunnen je dan meer over een tijdelijk nummer zeggen.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.