Skip to main content

Beste, 

Mijn mobiele telefonieabonnement loopt af op 25-4-2020 en ik wilde vandaag alvast een overname doen naar Vodafone. Ik heb de aanvraag daar doorlopen i.c.m. nummerbehoud en kreeg daar net een bevestiging van.

Er stond dat het abonnement pas ingaat op het moment dat het door de huidige provider wordt goedgekeurd. Van jullie heb ik ook netjes een mail gekregen. Als eerst mogelijke overgangsdatum staat er 29-04-2020. Betekent dit dat ik dan een aantal dagen zonder mobiel zit of dat ik een extra maand moet betalen omdat ik te laat was met wijzigen? Het zal niet meer mogelijk zijn om deze wijziging naar 24-5-2020 te doen of wel? 

Ik ben bang dat ik te snel ben geweest met het aanvragen van het andere abonnement, maar ik wilde even navragen of mijn denkwijze klopt!

 

Groetjes, 

Anna

 

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

Je betaalt uiteraard geen dag meer dan je abonnement loopt. Voor de laatste maand krijg je weliswaar een volledige factuur (die je uiteraard betaalt), maar er volgt nog een creditnota waarbij je van KPN het niet gebruikte deel van de maand uiteraard teruggestort krijgt!

Verder zit je geen dag zonder. De datum is een afspraak tussen de 2 providers. Op de dag dat je abonnement van KPN eindigt zal het bij Vodafone starten. Meestal in de nacht. Pas als je KPN simkaart geen verbinding meer geeft ga je de Vodafone kaart gebruiken met dan hetzelfde nummer.

Omdat je het vandaag de 29ste hebt gedaan zal het nummer dus ook pas per de 29ste april naar Vodafone gaan, omdat je te maken hebt met de maand opzegtermijn bij KPN.

Het zal niet meer mogelijk zijn om deze wijziging naar 24-5-2020 te doen of wel?

Waarom zou je het nog verder in de tijd willen????


Beste Peter, 

 

Super bedankt. Ik had gewoon te snel geklikt dacht ik, maar het blijkt allemaal een stuk makkelijker te zijn dan dat ik in de gaten had. 

 

Ook vanuit Vodafone had ik al snel een bericht met de ingangsdatum en daarbij ook het bericht dat ik tot aan dat moment gewoon bij KPN zou zijn. Helemaal geen probleem dus!

Groetjes, 

Anna


Aangezien de laatste maand bijna een volledige maand is (tot 29 april v.d. 30) zal de creditnota een kleintje zijn. Die nota komt in mei dan als het goed is.

Overigens wel jammer dat je KPN verlaat.


Hoi @AnnaVenlo welkom op het forum!
Ik heb weinig toe te voegen aan @PeterG's bericht. Jammer dat je ons gaat verlaten! Mocht je nog vragen hebben dan weet je ons te vinden!