Skip to main content
Beantwoord

Overstap naar Vodafone met nummerbehoud niet gelukt

• January 10, 2025
  • 1 reactie
  • 73 keer bekeken

Hallo,

Ik ben een contract aangegaan met Vodafone met nummerbehoud als kleinzakelijke klant. Deze overstap zou 27 December jl. moeten hebben plaatsgevonden. Helaas lijkt er iets fout te zijn gegaan en heb ik nu helemaal geen werkend telefoon abonnement meer. Mijn simkaart van KPN werkt niet meer, maar de eSim die ik van Vodafone heb ontvangen werkt ook niet. Nu heb ik begrepen van Vodafone dat porteren van mijn nummer niet mogelijk is omdat mijn oude nummer al is uitgeschakeld door KPN. 

Ik begrijp eerlijk gezegd niet waar het probleem zou moeten zitten. Volgens mij is KPN verplicht om mee te werken aan nummerbehoud. Inmiddels lijkt Vodafone geen nummerbehoud meer te kunnen regelen omdat mijn nummer is uitgezet door KPN. Op dit moment weet ik niet meer wat ik moet doen. Dit wordt nu een kwestie van twee partijen die gaan vingerwijzen naar elkaar ben ik bang.

Is er iemand die me kan helpen? 

Beste antwoord door Thomas van KPN

Hoi ​@Lucas998, welkom op onze community! Wat een nare situatie! Ik kan me voorstellen dat je hier niet op zit te wachten, al helemaal niet als zakelijke klant.

Wij moeten zeker meewerken met nummerbehoud maar als het nummer opgezegd is is het goed mogelijk dat hij niet meer te herstellen is en dan dus ook niet over kan naar een andere provider.
Inhoudelijk kun je hiervoor toch het beste terecht bij mijn telefonische collega's van de zakelijke afdeling op 0800-0403.
Of het op te lossen is durf ik zo niet te zeggen maar mijn collega's daar kunnen in ieder geval even meekijken.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

1 reactie

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 14, 2025

Hoi ​@Lucas998, welkom op onze community! Wat een nare situatie! Ik kan me voorstellen dat je hier niet op zit te wachten, al helemaal niet als zakelijke klant.

Wij moeten zeker meewerken met nummerbehoud maar als het nummer opgezegd is is het goed mogelijk dat hij niet meer te herstellen is en dan dus ook niet over kan naar een andere provider.
Inhoudelijk kun je hiervoor toch het beste terecht bij mijn telefonische collega's van de zakelijke afdeling op 0800-0403.
Of het op te lossen is durf ik zo niet te zeggen maar mijn collega's daar kunnen in ieder geval even meekijken.