Skip to main content
Beantwoord

Overstap van E-sim naar fysieke prepaid simkaart met nummerbehoud verloopt niet soepel

• January 2, 2025
  • 2 reacties
  • 46 keer bekeken

Hallo!

Hopelijk kan iemand mij helpen met het volgende.

In november heb ik mijn E-SIM abonnement overgezet met een maand opzegtermijn naar een fysieke prepaid SIM-kaart met nummerbehoud omdat ik voor meer dan 6 maanden naar Nieuw Zeeland ga.

In november heb ik een nieuwe simkaart toegestuurd gekregen die gelijk geannuleerd werd toen ik deze wilde activeren. Daarna weer een nieuwe simkaart gekregen die wederom geannuleerd werd. 

Mij is 2 keer geadviseerd door de klantenservice om om naar een KPN winkel te gaan om mijn probleem op te lossen maar daar werd mijn 2 keer verteld dat dit niet kon omdat ik een ander type simkaart nodig had voor de switch van E-sim abonnement naar fysieke prepaid sim dan dat zij in de winkel hadden liggen. 

Ook zei de medewerker van de KPN winkel dat ik moest wachten met het activeren van de nieuwe simkaart totdat mijn abonnement daadwerkelijk was omgezet (27 december). Dit heb ik gedaan maar dit werkt wederom niet. (Melding: door een technisch probleem kan uw activatie niet worden uitgevoerd. Neem contact op met de klantenservice voor een oplossing.)

Na 3 niet werkende simkaarten, 2uur in gesprek met de KPN klantenservice, 2 winkelbezoeken en nog steeds geen werkende simkaart zou ik nu toch wel graag een oplossing willen. Als de oplossing een nieuwe E-SIM is ipv fysiek dan vind ik dat goed maar ik wil wel graag dat mijn Nederlandse nummer werkt hier in Nieuw Zeeland en dat ik mijn nummer kan behouden. (1x per 6 maanden gebruiken om het nummer te blijven houden)

Ik ben ondertussen al in Nieuw Zeeland maar mijn moeder komt 18 januari vanaf Nederland hier naartoe dus ze zou eventueel een simkaart oid mee kunnen nemen. 

Super bedankt!

Beste antwoord door Erwin van KPN

Hoi ​@Roxanne Messing ,

Welkom op de KPN Community! Het klinkt als een erg frustrerende situatie, vooral omdat je al veel stappen hebt doorlopen zonder een oplossing. We begrijpen hoe belangrijk het is dat je je Nederlandse nummer behoudt, zeker nu je in Nieuw-Zeeland bent. 

De KPN Community is een plek waar klanten elkaar helpen met tips en ervaringen, maar we bieden geen één-op-één klantenservice of directe oplossingen. Voor een situatie zoals deze, waarin maatwerk nodig is, kun je het beste rechtstreeks contact opnemen met KPN via een van de officiële kanalen.

Omdat je in het buitenland bent, raden we aan contact op te nemen via Twitter of Facebook. Deze kanalen worden snel opgepakt door het webcareteam, en ze kunnen direct met je situatie aan de slag. Vermeld in je bericht zo veel mogelijk details over wat er al is gebeurd, zodat ze je sneller kunnen helpen.

Je moeder kan natuurlijk een nieuwe simkaart meenemen, maar het is belangrijk dat je eerst bevestiging hebt dat dit de juiste oplossing is. Daarom zou ik adviseren om contact op te nemen met het webcareteam voordat je actie onderneemt.

Contact via facebook: https://www.facebook.com/kpn/?locale=nl_NL

Contact via X: https://x.com/kpn?lang=en

En (misschien ten overvloede) nog onze kennisbank pagina met veel informatie over e-SIM: 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

2 reacties

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • January 2, 2025

​@Roxanne Messing Je kan ieder prepaid simkaart van andere provider (ook van andere KPN merk b.v. SImio) kopen en nummerbehoud aanvragen. Bij KPN blijven is heel ingewikkeld en afhankelijk van met welke klantenservicemedewerker je bel.

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 3, 2025

Hoi ​@Roxanne Messing ,

Welkom op de KPN Community! Het klinkt als een erg frustrerende situatie, vooral omdat je al veel stappen hebt doorlopen zonder een oplossing. We begrijpen hoe belangrijk het is dat je je Nederlandse nummer behoudt, zeker nu je in Nieuw-Zeeland bent. 

De KPN Community is een plek waar klanten elkaar helpen met tips en ervaringen, maar we bieden geen één-op-één klantenservice of directe oplossingen. Voor een situatie zoals deze, waarin maatwerk nodig is, kun je het beste rechtstreeks contact opnemen met KPN via een van de officiële kanalen.

Omdat je in het buitenland bent, raden we aan contact op te nemen via Twitter of Facebook. Deze kanalen worden snel opgepakt door het webcareteam, en ze kunnen direct met je situatie aan de slag. Vermeld in je bericht zo veel mogelijk details over wat er al is gebeurd, zodat ze je sneller kunnen helpen.

Je moeder kan natuurlijk een nieuwe simkaart meenemen, maar het is belangrijk dat je eerst bevestiging hebt dat dit de juiste oplossing is. Daarom zou ik adviseren om contact op te nemen met het webcareteam voordat je actie onderneemt.

Contact via facebook: https://www.facebook.com/kpn/?locale=nl_NL

Contact via X: https://x.com/kpn?lang=en

En (misschien ten overvloede) nog onze kennisbank pagina met veel informatie over e-SIM: 

Â