Skip to main content

Goedemiddag,

Ik ben overgestapt van Tele2 naar KPN. Gisteren zou mijn mobiele nummer overgezet moeten zijn naar KPN tussen 11.00 - 16.00. Vandaag heb ik mijn KPN ID gekoppeld binnen de MijnKPN app. Daar heb ik de e-SIM activatie doorlopen. Dus koppelen klantnummer/rekeningnummer etc. 

 

Daarna bij het daadwerkelijk koppelen krijg ik een foutmelding, nadat ik ‘MijnKPN toestaan om de eSIM van uw toestel te gebruiken?’ toesta.

De melding is: Oeps! Er is iets mis gegaan, probeer het opnieuw.

 

Meerdere keren al het toestel herstart. De eerste had ik de oude simkaart van tele2 er nog in. Die is er ondertussen ook al wat uren uit, maar nog steeds het activatie probleem.

Wie kan mij hier bij helpen.

 

Alvast bedankt!

Hallo @jellydust heb je gisteren wel een melding per SMS of mail gehad dat je nummer nu actief is bij KPN? Zo ja, werkt dat ook en bij Tele2 niet meer?

Dan is dat in ieder geval goed gegaan.

Zo nee, dan even belnnen met 0800 0402.

Van e-sim heb ik geen verstand en kan ik je helaas niet mee helpen.

Succes.

 


Hi @JanD geen melding gehad per SMS. Mijn tele2 sim is immers niet meer actief en KPN is niet te activeren dus die SMS kan nergens aankomen gok ik.

Bellen naar een nummer gaat dus ook niet meer. Hopelijk kijkt een medewerker snel mee. Ik ben overgeleverd aan de online support. 


Hallo @jellydust via Twitter of Facebook of langs een lokale KPN-winkel gaan.

Succes.

 


Hoi @jellydust, welkom op ons forum!
Is het inmiddels nog gelukt?
Als je de e-sim niet geactiveerd hebt voordat het abonnement overgezet is zul je eerst een nieuwe fysieke simkaart nodig hebben om de sms in te kunnen stellen.
De snelste manier is zoals JanD hierboven ook al noemt, telefonisch (0800-0402) of in een winkel

Meer informatie over E-sim kun je hier vinden:


@Thomas  ik ben langs geweest in de winkel en direct opgelost. Echter wel erg raar dat je aangeeft dat je moet activeren voor overstap. Dat kan natuurlijk niet, dus dan hoor ik eigenlijk dat je bij overstap geen esim kunt nemen. Maar het kan dus wel bij jullie.. met deze frustratie tot gevolg.


Hoi! Bedankt voor je terugkoppeling, fijn dat het gelukt is!
Helaas is hier niet echt een veilig alternatief voor.
Voordat het nummer overgezet is kun je al wel je MijnKPN activeren omdat je op je oude abonnement de sms code nog kunt ontvangen maar als het nummer al overgezet wil dat helaas niet meer.