Skip to main content

We hebben recent besloten om over te stappen van de combinatie Ziggo/Vodafone naar KPN glasvezel/KPN mobiel. De installatie van glasvezel en TV verliep vlekkeloos maar de overstap van Vodafone mobiel naar KPN mobiel verre van.

Na het bestellen van 3 x SIM only (1 x unlimited + 2 x 0 GB, alle drie voor een periode van 12 maanden) inclusief nummer portering liep ik tegen het eerste obstakel aan: niet alle SIMs ontvingen de SMS waarmee akkoord wordt gegeven voor nummer portering. Klantenservice KPN geeft aan dat dit vaker voorkomt en heeft als oplossing om de hele bestelling te annuleren en opnieuw aan te maken. Dat lijkt te werken, de SMS berichten komen binnen en we kunnen akkoord geven voor nummerportering. Nu zijn de nummers gisteren geporteerd en zag ik vanaf dat moment de abonnementen in Mijn KPN.

Helaas blijkt dat de klantenservice bij het opnieuw aanmaken van het contract dit voor 24 maanden heeft gedaan ipv 12 maanden. Na een belletje met de klantenservice is mijn huidige contract opnieuw geannuleerd en zijn mijn 3 SIMs geblokkeerd. Bij het opnieuw aanmaken van het contract (door de klantenservice) is iets fout gegaan en is die blijkbaar “blijven hangen in het systeem”.

Nu moet worden uitgezocht wat er is fout gegaan. Dat kan drie werkdagen duren dus in het ergste geval is mijn hele gezin vijf dagen do-vrij-za-zo-ma) onbereikbaar.

De klantenservice geeft aan dat zij hier verder niks aan kunnen doen en dat ik moet wachten op de afdeling “MT” die het probleem gaat onderzoeken. Ik ben hier uiteraard totaal niet tevreden over en heb eigenlijk spijt dat ik de overstap naar KPN heb gewaagd. Een foutje kan altijd gebeuren maar het voelt nu alsof ik met een kluitje in het riet ben gestuurd.

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

 

 

 

Oh jeetje, @Mike de Jong, dit gaat inderdaad niet zoals jij en wij zouden willen. De glasvezelinstallatie is zoals we het graag zien, ook bij mobiel. Maar jij hebt wel heel veel pech met jouw nieuwe mobiele abonnementen. Ik snap heel goed dat je hiervan baalt.

Ik kijk graag of ik hierin iets voor je kan betekenen. Ik kan niets beloven, maar ik wil wel mijn best voor je doen. Ik heb daarvoor wel wat gegevens van je nodig.

Zou je je forumprofiel willen aanvullen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer? De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Geef je hier een seintje als je dit gedaan hebt?


Oh jeetje, @Mike de Jong, dit gaat inderdaad niet zoals jij en wij zouden willen. De glasvezelinstallatie is zoals we het graag zien, ook bij mobiel. Maar jij hebt wel heel veel pech met jouw nieuwe mobiele abonnementen. Ik snap heel goed dat je hiervan baalt.

Ik kijk graag of ik hierin iets voor je kan betekenen. Ik kan niets beloven, maar ik wil wel mijn best voor je doen. Ik heb daarvoor wel wat gegevens van je nodig.

Zou je je forumprofiel willen aanvullen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer? De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Geef je hier een seintje als je dit gedaan hebt?

Hi @Denise_ , top dat je wilt helpen!

Ik heb vrijdag ook weer een tijd met een klantenservice medewerker aan de telefoon gehangen. Hij was heel behulpzaam maar ook hij kwam niet verder en heeft het probleem moeten doorzetten naar de backoffice.

Ik heb mijn profiel aangepast.


Ik zie dat ik vergeten ben het mobiele nummer en klantnummer te vragen. Stom van mij. Zou je deze ook nog in jouw profiel willen zetten? Jouw mobiele nummer kan je invullen onder ‘persoonlijke opmerkingen’.


Hi @Denise_ , ik heb de informatie toegevoegd. Ik heb vandaag wederom contact gehad met de klantenservice. Het probleem staat nog steeds bij de backoffice.


Ik zie dat verschillende afdelingen zich nu gebogen hebben over deze kwestie. De laatste actie is dat deze zaak is overgedragen aan mijn collega's van de klachtenafdeling. Deze zal morgenochtend contact met je opnemen.

Omdat je straks contact hebt met de klachtenafdeling, ga ik me er niet mee bemoeien. Zo voorkomen we dat zaken door elkaar gaan lopen. Het zou zonde zijn als we langs elkaar heen werken. Je bent bij mijn collega's in de juiste handen. Dus het komt goed.


Hi @Denise_ , bedankt voor je hulp.

Ik ben nog enigszins sceptisch. Ik heb tot nu toe sinds donderdag elke dag (met uitzondering van zaterdag en zondag) te horen gekregen dat ik die dag gebeld zou worden. Dat is tot nu toe nog altijd niet gebeurd. Ook vandaag kreeg ik te horen dat ik vandaag zou worden terug gebeld. Dat is dus wederom niet gebeurd.

Ik hoop dat het wordt opgelost want mijn gezin is intussen al een week onbereikbaar. 


Ik zie dat mijn collega je niet heeft kunnen bereiken. Maar dat betekent niet dat mijn collega stil gezeten heeft. Mijn collega heeft 3 nieuwe abonnementen aangevraagd zoals afgesproken. Zodra deze actief zijn, zal er nummerbehoud aangevraagd worden. Er wordt dus aan gewerkt!