Skip to main content

Hoi,

Mijn abonnement bij KPN loopt op 12 mei af, ik wil graag overstappen naar Hollandsnieuwe, maar mijn vraag is hoe gaat dit te werk? Ik wil wel graag mijn nummer houden. Gaat dit vanzelf? en wat als KPN mijn abonnement opzegt maar ik mijn nieuwe toestel nog niet binnen heb? 

Ik zou eventueel ook bij Telfort een nieuw toestel en abonnement kunnen kiezen maar ik weet allemaal niet zo goed hoe dit werkt aangezien ik nu natuurlijk niet gewoon even naar de winkel kan gaan.

 

Mvg

Hoi @Ilja1204 ,

Je zult jezelf moeten aanmelden bij 

https://www.hollandsnieuwe.nl/aanbiedingen

Jouw abonnement bij KPN NIET opzeggen, dit gebeurt automatisch door Hollandsnieuwe.

Als je jouw nieuwe telefoon van Hollandsnieuwe niet op tijd binnen hebt, maar je hebt wel al een Sim-kaartje van Hollandsnieuwe, dan kun je dat Sim-kaartje ook in jouw oude telefoon stoppen. 

 

 

Nummerbehoud kun je aanvragen bij Hollandsnieuwe: 

Hoe vraag ik nummerbehoud aan?

Je kunt vanaf 4 maanden voor het einde van je huidige contract nummerbehoud aanvragen bij ons. Dat doe je na het plaatsen van je bestelling eenvoudig zelf via mijn hollandsnieuwe:

  • Log in op mijn hollandsnieuwe met de inloggegevens uit je bevestigingsmail.
  • Selecteer je nummer
  • Ga naar "instellingen" weergegeven onderaan je scherm
  • Ga naar het kopje "nummer overzetten naar hollandsnieuwe"
  • Kies dan voor "Nummer overzetten"

We vragen alleen om het behouden telefoonnummer. Je ontvangt op dit nummer een validatie code. Deze code kun je in mijn hollandsnieuwe invoeren om jouw nummer te valideren. Ben je een zakelijke gebruiker? Dan hebben we je telefoon- en klantnummer van je vorige provider nodig.

Vraag binnen 14 dagen nummerbehoud aan (tenzij je een bestelling hebt met een langere levertijd). Wij regelen dan de opzegging bij je vorige provider.


Maar wordt die simkaart eerder opgestuurd dan? Dat ik die dan eerder zou hebben dan de telefoon?


Dat kun je navragen bij Hollandsnieuwe.

https://www.hollandsnieuwe.nl/klantenservice


Beste @Ilja1204, welkom! Wat jammer om te lezen dat je wilt overstappen! Mag ik vragen naar de reden? Belangrijk is dat je bij ons NIET opzegt. Als je dat al wel gedaan hebt, moet je even bellen met 0800-0402 om het ongedaan te maken. Op het moment dat je bij Hollands Nieuwe een abonnement aanvraagt en aangeeft dat jij je nummer wilt meenemen, zullen zij dit voor je in orde maken. Je wordt dan met een maand opzegtermijn, overgezet naar Hollands Nieuwe. Wij zetten jouw abonnement dan stop, wanneer zij een seintje hebben gegeven dat jouw nummer op hun netwerk actief is geworden. 


OK, @Marcia_  dan pas ik dat stukje over opzeggen nog even aan om verwarring te voorkomen. 

 


Hi @Marcia_ 

ik heb nog niks opgezegd, was er inderdaad achter gekomen dat de andere provider dat dan regelt, bedankt voor de informatie in ieder geval! Mijn overstap heeft geen specifieke reden, ik had verschillende providers vergeleken en kwam zo tot mijn keuze.

 

mvg


Helemaal goed! Dan wellicht tot een volgendekeer :-)