Skip to main content
Vraag

Overstappen KPN naar DELTA Mobiel vanwege aanpassen voorwaarden

• May 13, 2026
  • 6 reacties
  • 78 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Hoe kan ik overstappen van KPN Naar Delta Mobiel. Ik wil per direct overstappen of binnen enkele dagen omdat ik het niet eens ben met de voorwaarden. Nu wil ik overstappen maar dat lukt niet aangezien hij nog niet open staat. Pas vanaf augustus staat er dan.

Delta geeft aan dat KPN het eerst moet open zetten. En pas dan de overstap service kan gebruiken.

Wie kan mij helpen

6 reacties

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@D-deweerd . Jammer dat je ons wil verlaten.

Heb je al persoonlijke communicatie gehad? Want vanaf dat moment ben je in principe contractvrij.

Wijziging in de algemene voorwaarden | KPN

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@D-deweerd 

Wat jij bedoeld met “open zetten” heet bij een provider “06-nummer vrijgeven voor uitportering”.
Ik begrijp dat je momenteel nog binnen je contract zit bij KPN, en je daardoor nu niet kunt overstappen naar Delta Mobiel, omdat KPN jouw 06-nummer niet wilt vrijgeven.

Het beste kun je even bellen met de klantenservice van KPN via 0800-0402 (of 1200 vanaf je KPN mobiele aansluiting).

Spreek dan nadat de voice respons je heeft gevraagd waarvoor je belt, het volgende in:
ik wil een medewerker spreken, en na de tweede vraag opzeggen.

Je wordt dan doorverbonden met de juiste afdeling.
Geef daar aan dat je wilt overstappen met je 06-nummer, omdat je niet akkoord wilt gaan met de nieuwe algemene voorwaarden.
Daarnaast vraag je of jouw 06-nummer vrijgegeven kan worden voor nummerbehoud.

Via de community van KPN, kan dit helaas niet geregeld voor je worden.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • May 13, 2026

Hoi Erwin er is via de mail contact geweest echter als ik de overstapservice gebruik dan heeft hij gewoon aan augustus heel vreemd 

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi Erwin er is via de mail contact geweest echter als ik de overstapservice gebruik dan heeft hij gewoon aan augustus heel vreemd 

Hoi ​@D-deweerd 

Zie mijn eerste reactie, welke stappen je hiervoor kunt doorlopen, om je 06-nummer vrij te laten zetten voor nummerbehoud naar Delta Mobiel.

Erwin van KPN
Moderator

@D-deweerd  Welke mails heb jij van ons ontvangen? Kun je dat aangeven?  Als ik even in je profiel kijk heb je ook vaste diensten.  Heb je hier ook een overstap voor geregeld? 

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@D-deweerd 

Wat jij bedoeld met “open zetten” heet bij een provider “06-nummer vrijgeven voor uitportering”.
Ik begrijp dat je momenteel nog binnen je contract zit bij KPN, en je daardoor nu niet kunt overstappen naar Delta Mobiel, omdat KPN jouw 06-nummer niet wilt vrijgeven.

Het beste kun je even bellen met de klantenservice van KPN via 0800-0402 (of 1200 vanaf je KPN mobiele aansluiting).

Spreek dan nadat de voice respons je heeft gevraagd waarvoor je belt, het volgende in:
ik wil een medewerker spreken, en na de tweede vraag opzeggen.

Je wordt dan doorverbonden met de juiste afdeling.
Geef daar aan dat je wilt overstappen met je 06-nummer, omdat je niet akkoord wilt gaan met de nieuwe algemene voorwaarden.
Daarnaast vraag je of jouw 06-nummer vrijgegeven kan worden voor nummerbehoud.

Via de community van KPN, kan dit helaas niet geregeld voor je worden.

Even een nuance.  In dit soort gevallen kan onze afdeling Opzeggingen GEEN nummers vrijgeven!