Skip to main content

Hallo,

 

Ik heb een nieuw abonnement afgesloten bij Simyo. Nu wil ik mijn huidige nummer meenemen van KPN naar Simyo. Mijn abonnement loopt af op 11 juli 2021 en Simyo heeft het nummer overgezet maar dat gaat pas in op 30-07-21. 

Hoe gaat dat nu in z'n werk? Ben ik bijna 3 wkn nummerloos? Kan ik nog 3 wkn doorbellen met KPN? Betaal ik nu per minuut 3 keer zoveel vanwege buiten de bundel? Hoe ben ik nu in godsnaam bereikbaar die weken? Het nieuwe abonnement is vorige weekend afgesloten. Kunnen jullie mij hier duidelijkheid over geven?

Alvast bedankt!

Groetjes Claudia

Hallo @Kroonmaki 

Bij een overgang met nummerbehoud blijft contract met het nummer actief bij de oude provider tot het moment van overdracht. Je houdt de KPN simkaart in het toestel tot 30 juli. Dan wacht je op die dag tot de KPN simkaart ermee stopt en dan plaats je de Simyo simkaart in je toestel. Dan is het nummer actief bij Simyo en begint daar het nieuwe contract.

De nieuwe provider is leidend in dit proces, met vragen of problemen moet je bij Simyo zijn.


Hallo @Kroonmaki 

Bij een overgang met nummerbehoud blijft contract met het nummer actief bij de oude provider tot het moment van overdracht. Je houdt de KPN simkaart in het toestel tot 30 juli. Dan wacht je op die dag tot de KPN simkaart ermee stopt en dan plaats je de Simyo simkaart in je toestel. Dan is het nummer actief bij Simyo en begint daar het nieuwe contract.

De nieuwe provider is leidend in dit proces, met vragen of problemen moet je bij Simyo zijn.

Kleine toevoeging, dit heeft met de maand opzegtermijn te maken. Ik gok dat jij op 29 of 30 juni dit hebt aangevraagd bij Simyo, vandaar dat dit op 30 juli wordt overgezet. Tot die tijd kun je, zoals RBxx dit aangeeft, de KPN simkaart gebruiken. 


Thanx voor het snelle antwoord. 

Dan zijn de voorwaarden nog steeds hetzelfde als wat ik nu heb? Van KPN? Dus mijn huidige abbo loopt eigenlijk gewoon nog een maand door tot 30 juli.

 


Dat klopt, het abonnement (en de rekening :wink: ) van KPN loopt nog door tot 30 juli.
Daarna neemt Simyo het over.


Heel erg bedankt!! Dan hoef ik mij iig geen zorgen te maken dat ik onbereikbaar ben.  😃😃