Skip to main content

Dag, mijn abonnement is verlengbaar per 6-11-21 en de einddatum contract is 3-11-21.

Per welke datum kan / kon ik, met nummerbehoud, overstappen naar een andere provider?

Ik zit tot 12 december in het buitenland en heb geen e-SIM. Moet dus wel gewoon de simkaart wisselen.

Alvast bedankt !

 

Kloppen die datums wel? Normaal zit daar 120 dagen tussen dacht ik.

Bij een andere provider krijgt u een andere simkaart. Die word naar uw thuis adres toegestuurd. Dus misschien is het handig om gewoon te wachten totdat u weer thuis bent.


Hoi Nick,

Bedankt voor je reactie. Die datums zijn correct, wel bizar...


Wij hier in Nederland schrijven een datum als dag-maand-jaar hé. Niet als maand-dag-jaar. Misschien dat het hem daar in zit?


:rolling_eyes:

 


:rolling_eyes:

 

HIer moet een KPN medewerker maar eens naar kijken. Want er klopt iets niet volgens mij.


Je kunt 120 dagen voor het verstrijken van je contract een aanvraag doen bij een nieuwe provider met nummerbehoud. Je stapt dan per einddatum van je contract daadwerkelijk over.


Je afbeelding klopt wel. De einddatum is versterken en dus is je abonnement per direct verlengbaar


Tot zover duidelijk. Nu de overstap. Ik ben 15 december terug. Tot die tijd moet mijn kpn abbo met mijn nummer actief blijven.

Wanneer ik nu een overstap aanvraag bij een andere provider, gaat dat in principe in op het moment dat ik de simkaart activeer.

De vraag is dan: houd ik mijn kpn abbo met nummer tot die tijd, of vervalt de boel wanneer de nieuwe provider de nieuwe simkaart programmeert.…

Hoop dat de vraag duidelijk is :blush:


Je kunt bij je nieuwe aanbieder specifiek aangeven dat zij de nr potering op 15 dec moeten laten plaatsvinden. Tot die tijd hou je gewoon je nr actief bij KPN 


Je afbeelding klopt wel. De einddatum is versterken en dus is je abonnement per direct verlengbaar

De datum van "Verlengbaar per" schuift dus elke dag mee naar de datum van vandaag? Wat enorm verwarrend. Zet er dan gewoon iets anders neer, zoals bijvoorbeeld "U kunt uw abonnement verlengen". Misschien nog een linkje erbij ook, rechtstreeks naar de shop.


Wel vreemd, is dat in de App?

Als ik op MijnKPN kijk staat er gewoon dit (is een oud Telfort abo):

Dat is tenminste duidelijk.