Skip to main content
Beantwoord

Overstappen naar Teens sim lukt niet

• January 3, 2026
  • 11 reacties
  • 84 keer bekeken

Goedendag,

Op dit moment heeft mijn dochter een simpel sim only abonnement. Ik wil haar overzetten naar Teens sim. Nu is het zo dat dit onmogelijk is. Ik kan een bestaand abonnement niet overzetten naar teens, ook geen nummerbehoud van huidige nummer bij afsluiten nieuw teens abonnement. 

In theorie moet ik nu over naar een andere aanbieder, nummerbehoud aanvragen en dan weer overstappen naar KPN om hetzelfde nummer te behouden. 

Waarom is dit? Vrij gecompliceerd en het Teens abonnement is duurder dan het huidige dus KPN kan er nog eens meer aan verdienen. 

Beste antwoord door Thomas van KPN

Hoi ​@Bart2137, welkom op onze community! Dit zou gewoon moeten kunnen als je kind 13-17 is en het abonnement buiten het contract zit. Kon mijn collega ook zeggen waarom het niet zou lukken?
Voor zover ik weet moet dit gewoon telefonisch kunnen maar het kan zeker ook in de winkel. Laat je ons weten hoe t afloopt?

11 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 3, 2026

Dit kun je alleen (wel) via 0800-0402 of in een kpn winkel regelen. 

Maar, is haar huidige abonnement al contractvrij?! Want dan kan het pas.

JanD
Superuser
  • January 3, 2026

Beste ​@Bart2137 misschien zit je nog binnen je vaste contract en dat moet je dan eerst ‘uitzitten’.

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 3, 2026

Dank voor de reacties. 

Contract is al “verlopen”. 
Contact gehad met helpdesk KPN en die vertelde mij dat dit niet kon. 
Ik zal eens een winkel binnenlopen of dat nummer bellen. 

dank! 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 6, 2026

Hoi ​@Bart2137, welkom op onze community! Dit zou gewoon moeten kunnen als je kind 13-17 is en het abonnement buiten het contract zit. Kon mijn collega ook zeggen waarom het niet zou lukken?
Voor zover ik weet moet dit gewoon telefonisch kunnen maar het kan zeker ook in de winkel. Laat je ons weten hoe t afloopt?

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 6, 2026

Hi ​@Thomas van KPN ,

Op dit moment nog geen contact gehad na vorige bericht met winkel of telefonisch. 
Collega gaf aan dat het gewoon niet kon. Geen manier mogelijk. Ik zei nog: Dat is best gek. Maar was geen mogelijkheid tot 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Oh okay, ik ben benieuwd wat er uit komt, dit moet wel op te lossen zijn!

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 7, 2026

Contact gehad met bovengenoemd nummer.

Het is onmogelijk. Een teens abonnement moet als kids of teens abonnement starten, dan kunnen er wijzigingen in aangebracht worden. Van een ‘’gewoon’’ abonnement naar Teens kan niet. Ligt aan bepaalde voorwaardes. Ook kan ik niet een Teens abonnement afsluiten en dan nummerbehoud aanvragen. Dit is niet gek, omdat het nummer al onder KPN valt, maar toch. Blijft raar dat je van zakelijk wel een particulier abonnement kan maken, ondanks dat die ook starten met andere voorwaarden. 

Kortom: Ik laat het voor wat het is en zal mijn MB’s blijven delen met haar. Is uiteindelijk nog goedkoper ook. Blijft wel een hele gekke situatie. 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Ik heb hier staan dat dat absoluut moet kunnen. Wil je je profiel eens invullen? Dan kijk ik even mee. Ik kan ook een notitie voor mijn collega's achterlaten met een link naar de juiste instructies.

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 9, 2026

@Thomas van KPN profiel is geupdate. Gaat om 06nr eindigend op 0.  

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Bedankt ​@Bart2137, ik heb een aantekening in je dossier achtergelaten en mijn collega feedback gestuurd. Ik zie geen reden waarom je het abonnement van je dochter niet op kids of teen abonnement (afhankelijk van haar leeftijd) kunt zetten. Als je nu nog een keer belt moeten mijn collega's je wel kunnen helpen.
Je kunt ook een belafspraak maken, dan hoef je verder niet te wachten.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Is het nog gelukt ​@Bart2137?