Skip to main content

Hallo forum!

Ik wil van mijn prepaid abonnement (bij KPN) overstappen naar een sim only (van KPN) met nummerbehoud.

Nu ben ik dat via kpn.com aan het regelen, en ik heb aangegeven dat ik mijn nummer wil behouden (en dus géén nieuwe simkaart wil) en nu wil het formulier TOCH graag hebben dat ik de gegevens van mijn ID-bewijs invoer! Daar staat zelfs bij: “Dit heb je nodig bij het in ontvangst nemen van je simkaart.” Maar ik wil geen nieuwe simkaart, ik wil ook niemand aan de deur hebben ik wil dat dit gewoon op afstand geregeld wordt.

Mijn vraag is dus; als ik via de website bestel, wordt dit dan ook echt op afstand geregeld of komt er toch nog iemand aan mijn deur?

En als het antwoord ‘nee’ is, dan vraag ik mij af waarom ik dan toch mijn paspoortgegevens moet invullen. Dat is misschien een kleinigheid maar als het onnodig is...

Groetjes,

Goochem

Hallo @Goochem , bij een abonnement moeten altijd de ID gegevens gecontroleerd worden, ook i.v.m. een kredietcheck bij de BKR, KPN wil toch weten met wie ze te maken krijgen.

Bij nummerbehoud krijg je wèl een nieuwe simkaart, een zogenaamde post-paid kaart i.p.v. je huidige pre-paid kaart.

 


Ohh...kee. Dank je wel. Dus toch iemand aan de deur. Duidelijk.

Nu ik je toch spreek; kan die bezorger ook 's avonds langs komen? Ik kan niet thuisblijven, en mijn werkadres heeft ook geen zin omdat ik altijd onderweg ben...


Hi Goochem, welkom op het forum. 

Je ID gegevens hebben we altijd van je nodig omdat je een abonnement bij ons afneemt. 

Of er wel of niet een koerier langskomt hangt van de bestelling af. Wanneer je een toestel erbij neemt zal dit wel via een koerier gaan, zonder toestel kan dit via de post. 

In jouw geval lees ik niets over een toestel, alleen een sim-only abonnement. Dan moet het geen probleem zijn om dit via de post te laten doen. 

Weet je zo voldoende? 


Helemaal goed, dank je wel..!