Skip to main content

In september zal ik van T-Mobile thuis naar KPN glasvezel overstappen. Ik heb nog een tablet abo bij T-Mobile en wil even nog houden voor de zekerheid dat ik internet heb indien de overstap niet goed loop.

Kan ik naar september T-Mobile tablet naar KPN mobiel simonly overstappen met nummerbehoud? Omdat het een tablet abo is, heb ik geen 06 maar 09-nummer. Bij T-Mobile kan ik met 09-nummer naast internet ook gewoon bellen en smsen. Is het ook bij KPN mobiel mogelijk?

Hallo @TDN ,

Bij KPN kun je met dat 0970-nummer niet bellen en sms-en. Je hebt bij KPN dan een data-only-abonnement met dat nummer. 

edit: link toegevoegd 

https://www.kpn.com/shop/mobiel/mobiel-internet#modal

 

Vind je bellen en/of sms-en belangrijk? Hou dat abonnement dan bij jouw oude provider. 


Sms'en kan wel. Moet ook haast wel. Want je moet soms wel eens verificatie sms'jes versturen/ontvangen. Bijvoorbeeld voor WhatsApp of voor een Google account ofzo.


En als het goed is dan kan bellen ook gewoon echter zal dat, net als bij T-Mobile, altijd tegen een buitenbundel-tarief zijn. 0970 nummers zijn echter bedoeld voor M2M (machine to machine) communicatie en niet om zelf mee te bellen. Ze "mogen" bijvoorbeeld wel ingezet worden in een lift om de communicatie met de beheerder op te zetten bij calamiteiten.

 

Heb je ook een 06 nummer bij T-Mobile?

Hoe groot is de databundel van dat data-only abonnement?


Velen dank jullie alle. Ik wil ook naar KPN mobiel overstappen om de combi-korting te krijgen. Straks val het voordeel weg. Nu heb ik nog onbeperkt tablet abo met korting voor 28,- (eigenlijk 25,- met 3,-€ inflatiecorrectie). Ik denk dat ik een nieuwe nummer bij KPN neem en de T-Mobile abo eventjes laten verder lopen om mijn contacten te informeren over nieuwe nummer. Verder heb ik geen andere 06-nummer behalve een prepaid voor noodgeval.


Ik zie bij KPN nergens meer de mogelijkheid om als particulier een data-only abonnement (0970 nummer) af te nemen. Het lijkt erop dat KPN gestopt is met dergelijke abonnementen of weet iemand waar je als particulier zo'n abonnement kunt afsluiten? Voor de zakelijke markt is het nog wel beschikbaar.


@wjb

Ik zie die mogelijkheid staan op deze pagina, maar er staat wel bij dat bellen en sms-en niet mogelijk is. (Daarom dat ook in mijn eerste reactie geplaatst.) 

https://www.kpn.com/shop/mobiel/mobiel-internet


Thanks @Noordzee, ik kon hem even niet vinden.

@TDN , Als jij geïnteresseerd bent in het pluspakket en ook een entertainmentpakket zoals bijvoorbeeld Netflix bij KPN afneemt dan is het misschien aan te raden om jouw prepaid te vervangen door een gewoon unlimited abonnoment waar je dan 25 euro voor betaalt en daarbij dan een data-only abonnement van 1GB voor 5 euro aan te schaffen. Je kunt dan automatisch 50GB delen van het gewone abonnement naar jouw data-only abonnement.

Gewone abonnement (06 nummer):

Data-only abonnement (0970 nummer):

Je betaalt dan in totaal dus 2 euro meer dan nu bij T-Mobile maar krijgt daardoor wel €5,- combivoordeel op een entertainmentpakket en het pluspakket t.w.v. €6,99 gratis. In totaal zou je dan dus €9,99 goedkoper uit zijn.

 

Nu weet ik natuurlijk niet of 50GB voldoende is voor jouw tablet maar eigenlijk kan ik me nauwelijks voorstellen dat dat niet het geval zou zijn. En mocht je dan onverhoopt toch een keer meer verbruikt hebben dan kan je natuurlijk altijd nog jouw telefoon als WiFi hotspot instellen en jouw tablet daarmee laten verbinden. Overigens is dat hoe ik mijn tablet buitenshuis gebruik. Dan heb je dus zelfs helemaal geen data-only SIM nodig en bespaar je nog eens €5,- per maand.


Hallo @wjb zie onderstaande link:

https://www.kpn.com/shop/mobiel/mobiel-internet


Hallo @wjb zie onderstaande link:

https://www.kpn.com/shop/mobiel/mobiel-internet

@JanD, Dat had @Noordzee ook al gemeld.


Ik zie die mogelijkheid staan op deze pagina, maar er staat wel bij dat bellen en sms-en niet mogelijk is.

(Daarom dat ook in mijn eerste reactie geplaatst.) 

Ik lees daar niet dat bellen en sms'en niet mogelijk is, ik lees dat het abonnement alleen een databundel heeft. Dat is waarom ik ook vermeld dat bellen tegen het buitenbundel-tarief zal zijn.

 


Ik zie bij KPN nergens meer de mogelijkheid om als particulier een data-only abonnement (0970 nummer) af te nemen. Het lijkt erop dat KPN gestopt is met dergelijke abonnementen of weet iemand waar je als particulier zo'n abonnement kunt afsluiten? Voor de zakelijke markt is het nog wel beschikbaar.

Nog even een ‘nabrander’: Alle XS4ALL klanten die een 06 data-only sim van XS hadden, hebben bij de technische overgang naar KPN een 0970xxx data-only sim gekregen. Deze sim is nu onderdeel van het ‘XS4ALL abonnement’ bij KPN met een 1 Gb databundel. Technisch is het dus mogelijk. 


Nog even een ‘nabrander’: Alle XS4ALL klanten die een 06 data-only sim van XS hadden, hebben bij de technische overgang naar KPN een 0970xxx data-only sim gekregen. Deze sim is nu onderdeel van het ‘XS4ALL abonnement’ bij KPN met een 1 Gb databundel. Technisch is het dus mogelijk. 

Het is correct dat die 06 nummers omgezet zijn naar 0970 nummers. KPN is verplicht om data-only abonnementen te voorzien van een 0970 nummer i.p.v. een 06 nummer. Bron.

En dat een consument nog een 0970 abonnement kan afsluiten was door @Noordzee ook al aangegeven (klik).