Skip to main content
Ik heb een 06-abonnement, dat binnenkort verlengd/opgezegd kan worden.

Dat is een "duur" abonnement met (na verdubbelen; ik ben "compleet") slechts 2Gb databundel per maand. Inmiddels heb ik een prachtig nieuw abonnement afgesloten met, na verdubbelen: 100Gb, voor een bedrag dat het dubbele is van het "dure" abonnement.

Met dat nieuwe abonnement kreeg ik dus ook een nieuw 06-nummer erbij.

Is het mogelijk om t.z.t., na opzegging van het "dure" abonnement, het daar gebruikte 06-nummer (dat ik al vele jaren heb en bekend is bij mijn relaties) over te tanken naar het nieuwe abonnement, dat een 06-nummer heeft, dat niemand kent.
Naar een bestaand abonnement, wat al een nummer heeft, kan geen ander nummer overgezet worden. Dat kan alleen bij aanvraag met nummerbehoud. Dus als je een nieuw abo aanvraagt met het nummer van een andere provider (niet dezelfde) dan kun je het nummer meenemen. Voorwaarde is ook dat het andere abonnement, waar het nummer van mee moet, contractvrij is.



Wat jij wilt kan dus helaas niet. Wat wel kan is op het nummer een nieuw abonnement nemen wat meer bij het gebruik ervan past. Je had moeten verlengen op je bestaande nummer. Want je vermeldt dat het abonnement bijna contractvrij is. Dat laatste had je dus gewoon moeten doen met je bekende 06-nummer. Dat heet verlengen. Maar dan zit je wel met 2 abonnementen. Een nieuwe met nieuw nummer en je huidige nummer verlengt met nieuw abonnement.



Hoe heeft dit zo mis kunnen gaan? Je had een nieuw abonnement moeten nemen op je bestaande nummer.



De situatie is nog een beetje te redden als je nieuwe contract nog geen 14 dagen geleden getekend is. Je kunt het dan nog zonder (hoge) kosten opzeggen. (en je oude nummer verlengen met dat abonnement).



Zodat je door een moderator geholpen kunt worden zou je je gegevens willen invullen in je forumprofiel? Deze gegevens zijn niet publiek te zien.

I.i.g. voor- en achternaam, postcode + huisnummer, klantnummer(s), Tel.nr. (op de regel Persoonlijke opmerkingen)

Na het invullen onderaan op {Sla wijzigingen op} klikken.
Dank je wel, Peter, voor je uitgebreide antwoord.

Gelet op de situatie, kan ik dus het beste het oude abonnement opzeggen en met dat nummer een nieuw abonnement bij een andere provider dan KPN afsluiten voor een zo kort mogelijke periode. Na afloop van die periode kan ik een nieuw abonnement bij KPN aanvragen, wederom met nummerbehoud.

En uiteraard op de voorwaarden die ik bij mijn tweede abonnement heb.

Ondertussen loopt dat tweede abonnement af. En ben ik waar ik wezen wil.......

Tamelijk ingewikkeld.

Want het is nu zo, dat als je niet tevreden bent, je direct gratis een ander telefoonnummer kunt aanvragen. Dat kan dan dus weer wel......
Oh ja, Peter, dat vergat ik:

Hoe heeft het zo mis kunnen gaan?

Welnu, ik had KPN gebeld met de vraag, of de nieuwe abo-vorm met deze prachtige databindels ingevoerd zou kunnen worden op mijn huidige, binnenkort aflopende abonnement.

Daarop werd negetief beantwoord.

En daarom besloot ik een nieuw abonnement (met veel data voor TV-kijken onderweg met de camper) te nemen.
Mijn hemel. Hoe kan je zó verkeerd zijn ingelicht. Bovendien had je je oude abo ook nog, tijdelijk, kunnen verhogen. (als het niet voor de zomer verlopen zou zijn waarna een nieuwe abo op HETZELFDE nummer zou doorlopen.)



kan ik dus het beste het oude abonnement opzeggen en met dat nummer een nieuw abonnement bij een andere provider dan KPN afsluiten voor een zo kort mogelijke periode


NEE, NEE, NEE, JUIST NIET.



Je moet gewoon verlengen met een nieuw abonnement op je oude nummer. Dat kan gewoon bij KPN hoor. Daarvoor hoef je niet (tijdelijk) over te stappen. Dat nieuwe abo gaat dat in op de dag dat je oude abo afloopt. Het loopt vloeiend in elkaar over.



Bij opzeggen raak je sowieso het nummer kwijt.



Je nieuwe abonnement met nieuw nummer kun je misschien, hopelijk, nog annuleren. Anders zit je wel met 2 abonnementen als je je oude nummer niet kwijt wilt. Anders kun je het aan iemand anders 'verkopen' door een overname van het abonnement.
Peter, het oude abo tijdelijk verhogen tot aan de verlengdatum zou erg kostbaar zijn. Ik heb nu 2Gb voor 15 euro/maand. Het nieuwe biedt 100Gb voor 29 euro/maand.

Als ik je goed begrijp, dan kun je, als de verlengdatum is gearriveerd (bij mij 10 april a.s.) een geheel nieuw pakket afsluiten op het oude nummer?
Als ik je goed begrijp, dan kun je, als de verlengdatum is gearriveerd (bij mij 10 april a.s.) een geheel nieuw pakket afsluiten op het oude nummer?


Ja, klopt als een bus. Ja, je gaat dan verlengen (zo heet dat). Dus niet opzeggen 😉

Na verlengen vervalt het oude pakket (abo) automatisch en ga je, vanzelf dus, verder met het nieuwe pakket.



Heb je alleen nog het puntje van het ten onrechte afgesloten nieuwe abonnement met nieuwe nummer. Als dat nog geen 14 dagen oud is kun je het annuleren. (hoe het met evt. toestellening dan gaat weet ik niet eigenlijk)

Heb je 't al langer dan 14 dagen dan kun je het aanbieden voor een contractovername. Misschien een kennis of familielid die er dan wat aan heeft danwel mee kan?



Succes! met alles 😃



(nog vragen; stel ze gerust)
Hoi @magro. Je geeft aan dat je op dit moment 2 mobiele abonnementen afneemt bij KPN. Éen abonnement met 2GB (waarvan het nummer behouden moet blijven) en één met 100 GB. Het is inderdaad niet mogelijk om het mobiele nummer over te zetten naar het andere mobiele abonnement.



Wat je zou kunnen doen is het 2GB abonnement wijzigen naar Prepaid, met nummerbehoud. Op deze manier raak je het nummer niet kwijt. Dit nummer zou je kunnen doorschakelen naar het andere mobiele nummer.



Als je het mobiele abonnement met 100 GB buiten contract zit, kan je dit abonnement opzeggen en het Prepaid nummer weer upgraden naar een mobiel abonnement.



Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik dat graag van je!☺️
Helaas, @Vikash

Een Prepaid aansluiting kan je niet doorschakelen. Dat is daarop geblokkeerd.
Helaas, @Vikash

Een Prepaid aansluiting kan je niet doorschakelen. Dat is daarop geblokkeerd.




Dat is waar ook. Het doorschakelen zal dan inderdaad niet gaan. 😥
@PeterG Het tweede abonnement (100Gb) heb ik in januari al afgesloten. Dus dat zal het afgesproken jaar moeten uitdienen 🙄

Mijn vrouw heeft een abo bij HollandsNieuwe, dat in mei a.s. afloopt.

Dat zouden we kunnen opzeggen en een duo-simkaartje van mijn tweede abo voor haar kunnen aanvragen.

Het originele kaartje wordt alleen gebruikt voor data. Dus beltegoed en telefoonnummer zijn niet belangrijk

c.q. wordt niet gebruikt.

Helaas moet zij dan genoegen nemen met het gsm-nummer van mijn tweede abonnement.

Goede oplossing?

Nee. en ook duo-sim is niet handig. Met 2 sims op één nummer mag maar één v.d. 2 aan staan. De ander moet op dat moment uit staan. En bovendien: hoe wil je met 2 X hetzelfde nummer dan je vrouw bellen? Of zij jou????

Er zijn diverse mogelijkheden.
Je hebt nu dus één nieuw KPN abo "groot" en je oude abo "klein" (bundel dus). En je vrouw heeft nog een abo bij H.N. Totaal 3.

KPN nieuw kan niet weg want loopt nog. Maar is evt. wel beschikbaar voor een contractovername naar een derde partij.
KPN oud kan niet weg want iedereen heeft dat nummer. Kan je vrouw hier niet meer verder? En H.N. dan gewoon wegdoen (opzeggen dus).
Zodra KPN nieuw "verlopen" is (na een jaar abo zeg je) deze opzeggeno. En dan je overbekende KPN nummer verlengen met grote bundel.
Je overbekende kun je dan nu gewoon door laten lopen met huidige abo (dat verloopt niet; mijn abo heb ik al 6 jaar) en dus pas "verlengen met nieuw abo" als de huidige die net genomen is over en uit is.

Onafhankelijk van dit verhaal moet je vrouw lekker weten wat zij doet met haar nummer en abo bij H.N.
Zij kan dat opzeggen en doorgaan met jouw oude (nummer overbekend)
Zij kan H.N. door laten lopen, als het abo bevalt. (een abo stopt nooit tenzij je dat opzegt)
Zij kan H.N. verlengen met 'klein' abonnement. Het derde nummer (per ongeluk genomen in mijn optiek) heeft de grote bundel voor jullie beiden dan.

Sowieso niks doen met het overbekende nummer lijkt mij. Gewoon door laten lopen na de "einddatum" zodat dat ten allen tijde verlengbaar blijft. En is zodra je onlangs genomen abo afloopt. Daarna kun je je oude gewoon WEL verlengen met een goede bundel.
Het nieuwe nummer zeg je dan weer op. GELUKKIG HEB JE HET MAAR VOOR EEN JAAR AFGESLOTEN (pffff)


Nee. en ook duo-sim is niet handig. Met 2 sims op één nummer mag maar één v.d. 2 aan staan. De ander moet op dat moment uit staan. En bovendien: hoe wil je met 2 X hetzelfde nummer dan je vrouw bellen? Of zij jou????



Ik heb al wel wat ervaring opgedaan met een duo-sim. Als één sim puur wordt gebruikt voor data (dus in een router), dan kan de andere sim gewoon gebruikt worden in de mobiel, waarmee je belt. Maar wel, zolang in de mobiel dataverkeer staat uitgeschakeld.



Maar voor de goede orde: Het plan kan zijn:

Mijn vrouw krijgt de "nieuwe" sim (met 100Gb) en schakelt datagebruik uit zodra de andere sim-card in de router wordt gebruikt. En ik blijf gewoon bij het oude. En......dan kunnen we gewoon met elkaar bellen!

En dat "oude" (overbekende) nummer heb ik al meer dan 20 jaar.....



Uiteraard is deze oplossing, voor zolang de contracten lopen, niet bepaald goedkoop. Maar, omdat het

abo bij H.N. wordt opgezegd, is daar een besparing mee te halen. En kunnen we in januari 2020 het "nieuwe" abo opzeggen. Toch?



Overigens: als ik de "oude" niet verleng, is dan de opzegtermijn/verlangmogelijkheid een maand (na afloop van het huidige 2-jarige contract)?

Het plan lijkt me een goed plan. Is ook een v.d. door mij genoemde opties.

KPN oud kan niet weg want iedereen heeft dat nummer. Kan je vrouw hier niet meer verder? En H.N. dan gewoon wegdoen (opzeggen dus).

 

 

Overigens: als ik de "oude" niet verleng, is dan de opzegtermijn/verlangmogelijkheid een maand (na afloop van het huidige 2-jarige contract)?


Als een abonnement doorloopt na de verplichte contractperiode dan is het vanaf dat moment elk moment per direct verlengbaar (dat direct kan dus ook over jaren zijn 😉 ) en voor opzeggen de bekende 1 maand opzegtermijn.

Dus buiten contractermijn:
verlengen ieder moment per direct
opzeggen termijn 1 maand

Abonnement kan jaaaren mee na contracttermijn. Mijn 1 jarige contract loopt nu 6 jaar. Dus al 5 jaar contractvrij.

Maar de nieuwe per jan. 2020 weer opzeggen.... dan heeft je vrouw toch geen nummer meer als ook H.N. dan al is stopgezet???? 😉🤔 Dan beter die verlengen met kleine bundel en de jouwe, op moment dat het je schikt 😉 , verlengen met grote bundel medio jan. 2020.

 

 


Peter....duidelijk! Nog één vraag voor alle duidelijkheid:

na de contracttermijn kun je dus ieder moment verlengen. Levert zo'n verlenging (of wijziging van

abonnement) weer een nieuwe contracttermijn op of is het, zoals je beschrijft, na afloop van de

contracttermijn mogelijk om op ieder moment het abonnement te wijzigen?
Je kunt inderdaad na de contracttermijn ieder moment verlengen. Op dat moment gaat het nieuwe abonnement direct lopen met dus wel een nieuwe contracttermijn van 1 of 2 jaar.

Met verlengen start je een nieuw abonnement op hetzelfde nummer. Maar ook dát abonnement kun je later dan weer na diens contracttermijn door laten lopen natuurlijk 😉 😃



En een lopend contract kun je tijdens de termijn verhogen en verlagen, maar nooit lager dan de startbundel (van het nieuwe abonnement op het oude nummer dan, hè).



'K hoop dat 't zo allemaal duidelijk is.
Peter, je hebt me ontzettend goed en informatief geholpen.

Dank daarvoor!
Fijn dat het je tot nut is geweest 😃

Reageer