Skip to main content

Goedemiddag,

 

Ik heb een nieuw toestel (Samsung Galaxy S23 Ultra) en wil mijn eSIM overzetten.

 

Hiervoor volg ik de stappen:

 

  1. Inloggen Mijn KPN app
  2. Meer opties bekijken
  3. Simkaart
  4. Simkaart vervangen
  5. E-sim aanklikken
  6. Op dit toestel installeren
  7. Ja dat wil ik!

 

Vervolgens toets ik de verificatie code in die naar mijn oude toestel wordt gestuurd en dan krijg ik:

 

‘Er ging iets mis...’

 

Ik heb inmiddels op mijn nieuwe toestel de:

  • netwerkinstellingen en nadat dit ook niet hielp 
  • een full factory reset uitgevoerd.

Een full factory reset hielp ook niet, tevens heb ik contact opgenomen met KPN, de medewerker adviseerde mij om maar een fysieke simkaart aan te vragen.. wat ik uiteindelijk als backup optie maar heb gedaan en hoop dat ik die morgen binnenkrijg.

 

Zijn er momenteel problemen met de dienst of service die het overzetten van een eSIM faciliteert?

 

Dit is wel erg ongemakkelijk namelijk..

Ik heb het zelfde probleem. Ik vermoed dat ze storing hebben...


Hopelijk lossen ze het snel op


Hallo @Fictivity ,

Er loopt momenteel een issue met het wisselen van een fysieke SIMkaart naar eSIM. Bij het wisselen / activeren kun je de melding krijgen dat de activatielink/QR-code niet geldig is. Dit komt door een fout in de gegenereerde link/QR-code.


Er wordt onderzocht hoe dit zo snel mogelijk opgelost kan worden.

De einddatum van de storing is maandag 24 mei april.

Wil je het dan nog een keer proberen? En hier laten weten of het dan gelukt is?

 

 


Hoi @Fictivity, welkom hier. 

Ik ga er van uit dat het inmiddels met de fysieke kaart gelukt is. Mochten er toch nog problemen zijn, laat het dan vooral weten. 


Hoi @Fictivity, welkom hier. 

Ik ga er van uit dat het inmiddels met de fysieke kaart gelukt is. Mochten er toch nog problemen zijn, laat het dan vooral weten.

 

We zijn inmiddels 4 dagen verder en de storing is schijnbaar (zie vorige reactie) nog niet opgelost, jammer dat een reactie van KPN zo lang moet duren, en ja het is inmiddels gelukt met een fysieke kaart.

Het idee achter een eSIM is goed, echter houdt ik het na deze ervaring toch maar bij een fysiek kaartje.

Ik vindt het belachelijk dat als ik naar KPN bel en aangeef dat ik mijn eSIM niet kan overzetten dat 'ik maar een simkaart moet bestellen' en dat dat het eind van het verhaal is. En dat een cruciale service voor het overzetten en activeren van eSIMs zolang een storing heeft.

Fantastische service en klantvriendelijkheid weer.


De storing is per vandaag opgelost. 


Als de e-sim niet werkt is een fysieke kaart de enige oplossing. Meer kan ik er ook echt even niet van maken hoe graag ik dat ook wil. 

In ieder geval is de storing opgelost zoals Noordzee ook aangeeft. Dus als je wil kan je weer een e-sim installeren.