Skip to main content

Goedemiddag. Heb een oude Nokia N73 prepaid. Nu heb ik van KPN een andere simkaart ontvangen omdat de telefoon anders op G2 over ging. Hoe zet ik nu mijn telefoonnummers over op de nieuwe sim kaart. Op het toestel zitten geen mogelijkheden om een usb of iets dergelijks op te zetten.

Alvast bedankt voor de te nemen moeite.

Hoi @lexie46, dat is al een heel oud toestel. Enige wat ik zo kan bedenken is dat je de contacten van sim op het toestel kan zetten en dan weer op de nieuwe simkaart overzetten. Maar durf niet met zekerheid te zeggen of dat mogelijk is met dat toestel. Ik denk dat het het veiligst is om ze allemaal over te schrijven en opnieuw in te voeren als ik eerlijk ben. 


Die Nokia werkt nu nog op 3G met 7 Mb/s wat voor 2021 begrippen al traag is. Maar gaat straks sowieso op 2G, ook voor internet. De snelheid wordt dan, helaas, 120 Kb/s. Want 3G gaat uit en 4G ondersteunt ie niet. :small_orange_diamond: Voor dit toestel was een nieuwe sim niet nodig.
Nu werkt ie voor bellen/sms nog via 2G en internet via 3G. Internet straks ook via 2G.

Dit is gewoon een véél te oud model waarop de netwerk-ondersteuning een aflopende zaak is. Nokia zelf ondersteunt 'm al lang niet meer (oa wb updates). Hij is uit 2006 !

Zelf heb ik altijd handgeschreven lijsten van namen en nummers….

Wat wel verwarrend is: Nokia heeft sinds kort een nieuwe N73 5G. Maar die zal je vast niet bedoelen.