Mijn esim overzetten lukt niet op mijn nieuwe Iphone 16 pro. Ik heb hem perongluk al verwijderd van mijn Iphone 12 want ik dacht dat het automatisch ging, nu kan ik niet meer activeren want ik kan niet bij mijn nummer. De site zegt dat ik een nieuwe sim moet aanvragen (maar daar heb ik een code voor nodig bij mijn SMS waar ik niet bij kan) en dan zegt de klantenservice dat ik moet bellen (maar ik kan niet bellen want de sim is niet verbonden) wat nu?
Hallo
Heb je de iPhone 12 nog wel? Dan moet je de e-sim nog kunnen "redden”.
Je kunt via de MijnKPN app jouw e-sim opnieuw installeren op hetzelfde toestel. De MijnKPN app herkent het unieke EID (elektronisch identiteit nummer) van jouw toestel en zal (als het goed is) de optie voor ‘opnieuw installeren’ weergeven. Verificatie via sms is dan niet nodig.
Zorg dat het toestel verbonden is met een wifi-netwerk. Dit hoeft niet persé KPN te zijn.
Zie bij de veelgestelde vragen onderaan:
Wat gebeurt er als ik mijn toestel terugzet naar fabrieksinstellingen?
Als de e-sim weer actief is op de 12 ga je verder met het installeren van de e-sim op de iPhone 16. Tijdens dat proces ontvang je een verificatiecode via sms op de iPhone 12. Voer die code in op de iPhone 16 en de e-sim zal activeren. Tegelijkertijd wordt de e-sim op de iPhone 12 gedeactiveerd.
Admin edit: Als je de iPhone 12 niet meer hebt, dan zal je eerst een fysieke simkaart moeten aanvragen. Je kunt daarvoor naar een KPN winkel bij jou in de buurt.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.