Skip to main content
Beantwoord

Pakket niet bezorgd omdat het beschadigd was volgens PostNL

• 30 januari 2025
  • 6 reacties
  • 105 keer bekeken

Nieuwe telefoon besteld, met apart een 25W power adapter.

Telefoon werd vandaag bezorgd door POST.nl maar adapter zou later komen?

Vlak na de aangegeven bezorgtijd van de adapter, kwam bericht: pakket is beschadigd, gaat retour afzender.

Wie heeft hier ook ervaring mee?

Ik heb de indruk dat de chauffeur “vroeg naar huis” wilde.

Wat doet KPN in zo'n geval??

Ik kan de telefoon nu niet opladen maar moet wachten op de volgende levering,

Beste antwoord door Sanne van KPN

Hi ​@Hendrikjan20 en welkom bij de KPN Community! Wat zuur dat de adapter retour is gegaan. Wel fijn dat je je nieuwe toestel al in huis hebt! 

Noordzee schreef:

Het pakket kan natuurlijk ook daadwerkelijk ernstig beschadigd zijn geraakt. Er zal vast een nieuwe worden opgestuurd maar dat kan even duren. 

Dit vermoed ik ook. Ik heb nog nooit zo'n afmelding meegemaakt van PostNL dus ik neem aan dat ze dit niet zomaar doen. 
Hopelijk slaag je in de winkel! Zo niet, maak dan een belafspraak met ons. Dan kan mijn collega dit verder uitpluizen!

Bekijk origineel

6 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36111 reacties
  • 31 januari 2025

Hallo ​@Hendrikjan20 ,

Het pakket kan natuurlijk ook daadwerkelijk ernstig beschadigd zijn geraakt. Er zal vast een nieuwe worden opgestuurd maar dat kan even duren. 

Ik zou in jouw situatie op bezoek gaan bij een KPN-winkel. Best kans dat zij nog een adapter hebben liggen. Neem wel jouw ID-bewijs mee. 

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Moderator
  • 7333 reacties
  • Antwoord
  • 31 januari 2025

Hi ​@Hendrikjan20 en welkom bij de KPN Community! Wat zuur dat de adapter retour is gegaan. Wel fijn dat je je nieuwe toestel al in huis hebt! 

Noordzee schreef:

Dit vermoed ik ook. Ik heb nog nooit zo'n afmelding meegemaakt van PostNL dus ik neem aan dat ze dit niet zomaar doen. 
Hopelijk slaag je in de winkel! Zo niet, maak dan een belafspraak met ons. Dan kan mijn collega dit verder uitpluizen!

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 3 februari 2025

Gebeld met klantenservice die mij adviseerde een nieuwe te bestellen, wat gebeurd is.

De kosten (€ 25) zijn in mindering gebracht ip mijn abonnement.

Prima opgelost dus!

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Moderator
  • 7333 reacties
  • 5 februari 2025

Super dat het goed afgehandeld is en bedankt voor het laten weten! 😄

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 6 februari 2025

Bij het overzetten van álle gegevens van mijn oude naar mijn nieuwe toestel, werd 98% zonder problemen met de Smart Switch tool overgezet.

Toch blijkt nu dat de Whatsapp berichten  tussen 5 jan en 3 februari ( nieuw toestel ) niét zijn overgezet en ontbreken. 

Vraag: hoe kan dit en hoe alsnog terug te krijgen?

• 2615 reacties
  • 6 februari 2025
Hendrikjan20 schreef:

Bij het overzetten van álle gegevens van mijn oude naar mijn nieuwe toestel, werd 98% zonder problemen met de Smart Switch tool overgezet.

Toch blijkt nu dat de Whatsapp berichten  tussen 5 jan en 3 februari ( nieuw toestel ) niét zijn overgezet en ontbreken. 

Vraag: hoe kan dit en hoe alsnog terug te krijgen?

Bij het terug zetten word er een backup hersteld. Deze backup staat bij Google opgeslagen. Op het oude toestel moet je deze update eerst maken vlak voordat je hem uitzet of de app verwijderd. 

Als je dat niet doet, dan word er een oudere backup teruggezet naar het nieuwe toestel. Whatsapp maakt namelijk 's nachts ook altijd automatisch een backup naar Google. Mogelijk is dat op het oude toestel een paar keer mislukt omdat bijvoorbeeld het toestel 's nachts uit stond.

Zo kan je dus een paar dagen kwijt zijn. Daar is niets meer aan te doen.

Reageer