Skip to main content
Vraag

Payinfo blokkade kan door KPN niet opgelost worden

• July 4, 2025
  • 16 reacties
  • 66 keer bekeken

Ik probeerde van de week een SMS-dienst van Liander stop te zetten, want ik ben verhuisd en heb een andere netbeheerder. Dit lukte niet en ik werd verwezen naar Payinfo.nl. Daar blijkt dat ik dit niet zelf kan doen, ik moet contact opnemen met m’n provider. Dat is KPN.

KPN gebeld. Die zeggen geen blokkade te kunnen vinden en kunnen me niet helpen. Ze verwijzen me naar hun forum.

Ik word dus van het kastje van de muur gestuurd. Payinfo is als partij niet telefonisch of per email bereikbaar en zegt dat de provider je kan helpen. En KPN zegt me niet te kunnen helpen.

Wie weet hoe dit op te lossen? Kan het bijvoorbeeld zo zijn dat deze blokkade nog ligt bij een voormalige provider (ik ben ooit jaren geleden overgestapt van T-Mobile naar KPN en heb het nummer meegenomen).

Het gaat dus om het “deblokkadeslot”.

16 reacties

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • July 4, 2025

@Zaphod Je kan zelfs instellen op https://www.payinfo.nl/home

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 4, 2025

Dat heb ik uiteraard geprobeerd, en daar word ik doorverwezen naar KPN en die kunnen het niet vinden. Dat had ik hierboven ook al aangegeven.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • July 4, 2025

Dat heb ik uiteraard geprobeerd, en daar word ik doorverwezen naar KPN en die kunnen het niet vinden. Dat had ik hierboven ook al aangegeven.

KPN kan uiteraard niet instellen voor jou, wat KPN kan instellen is KPNPay, maar dat is andere service. Waarom kan je niet via de website? Je krijgt op jouw telefoonnummer een SMS en met deze SMS-code kan je alles zelfs instellen.

• July 4, 2025

Natuurlijk moet KPN dat doen, als je een deblokkadeslot instelt kan alleen je provider dat ongedaan maken, dit is wat je ziet als je dat slot erop wilt zetten:

Advies aan ​@Zaphod is om nog een keer contact p[ te nemen, misschien had je iemand aan de lijn die dit niet weet.

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 4, 2025

KPN kan uiteraard niet instellen voor jou, wat KPN kan instellen is KPNPay, maar dat is andere service. Waarom kan je niet via de website? Je krijgt op jouw telefoonnummer een SMS en met deze SMS-code kan je alles zelfs instellen.

Ik raad je aan goed te lezen wat ik schrijf in plaats van wat te roepen.

Maar goed, ik zal even twee screenshots delen van Payinfo.nl:

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 4, 2025

En vervolgens geeft KPN dus aan niks te kunnen vinden en mij niet te kunnen helpen. Ze verwijzen me naar dit forum met de hoop dat hier iemand het weet….

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • July 4, 2025

En vervolgens geeft KPN dus aan niks te kunnen vinden en mij niet te kunnen helpen. Ze verwijzen me naar dit forum met de hoop dat hier iemand het weet….

Oh, ik heb dit niet gezien in jouw startpost, maar als je dit idd al tijdens T-Mobile aangezet heeft, staat het niet in KPN systeem.

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 4, 2025

Net Odido gebeld. Die hebben niks meer in hun systeem, vermoedelijk omdat het tien jaar geleden is ofzo dat ik hun dienst afnam. Kom ik dus ook geen steek verder mee.

• July 4, 2025

Je zou dit gewoon via de KPN klantenservice moeten kunnen regelen, zie ook dit artikel:

Deblokkadeslot: (de)blokkeren lukt niet

Lukt het niet om betaalde sms-diensten te (de)blokkeren? Dan is het deblokkadeslot actief. Je kunt dan zelf geen veranderingen doen. Dit deblokkadeslot is een functie om extra kosten te voorkomen,

Wij kunnen het deblokkadeslot voor je uitzetten. Bel ons gratis voor hulp hierbij of maak een belafspraak. Wij bellen jou dan op een moment dat het jou uitkomt.

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 4, 2025

Je zou dit gewoon via de KPN klantenservice moeten kunnen regelen,

Die kunnen me dus niet helpen want die kunnen niks vinden en verwijzen me naar het forum….

• July 4, 2025

Bel je dan zelf het 0800-0402 nummer of doe je het via een belafspraak ​@Zaphod ?

Via een belafspraak en met een goede omschrijving van het probleem zou je iemand aan de lijn moeten krijgen die het slot eraf kan halen of een ticket aanmaakt voor een andere afdeling als het niet lukt.

Je kan ook afwachten tot een KPN moderator reageert, vul dan alvast je forumprofiel in: https://community.kpn.com/settings/profile

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 4, 2025

Gebeld via een bel afspraak en men kon mij niet helpen.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Wat rot dat 't stopzetten van de sms-dienst zo moeizaam gaat ​@Zaphod.. Ik hoop dat je intussen toch een oplossing hebt kunnen vinden. 

Zo niet, gewoonlijk moet dit geen probleem zijn via een belafspraak. Onze factuurafdeling kan je verder helpen. Via de community hier kunnen we het helaas niet, omdat we niet de juiste verificatie kunnen doen. Je kunt 't ook proberen via een privébericht op Facebook of X

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 8, 2025

Beste Alexandra, via een belafspraak heb ik dus al geprobeerd en men kon mij niet helpen… Ik werd juist naar dit forum doorverwezen…

Kastje… Muur….

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Zaphod 

Ik ga het van het kastje naar de muur doorbreken, zodat je verder kunt.
Voor het stopzetten van de SMS-dienst van Liander, kun je het beste even bellen met Liander zelf, het is tenslotte hun SMS-dienst.

Dat de klantenservice van KPN je hierbij niet kan helpen, verbaasd mij ook helemaal niets, aangezien deze SMS-dienst ook volledig buiten KPN valt.
Het is daarom ook ergens een beetje vreemd dat Payinfo je doorstuurt naar je mobiele provider.

Liander kunt je bereiken op het volgende telefoonnummer: 088 542 64 44
(Bereikbaar op werkdagen van 08:00 tot 17:00 uur)

Je kunt het ook zelf doen:

Afmelden voor Liander sms-service kan altijd. Sms 'UIT' naar 4004

Voor het afmelden voor dit soort SMS-diensten, hoef je niet te bellen met je mobiele provider, dit verloopt altijd via de aanbieder van de betreffende SMS-dienst.

Dan weten alle mede community leden, die eveneens binnen jouw topic hebben gereageerd dit ook vanaf nu.

Laat nog wel even weten, of het je is gelukt!

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 8, 2025

Beste Michel,

en je denkt dat ik daar niet oorspronkelijk begonnen ben? Ja dus.

je brengt het allemaal heel stellig maar dit is dus A niet het probleem en B niet de oplossing.