Skip to main content
Beantwoord

Per ongeluk 2x bundel Buiten EU aangevraagd. Kunnen jullie dit terugdraaien?

• July 17, 2026
  • 2 reacties
  • 18 keer bekeken

Tijdens onze reis per ongeluk 2x een buitenland bundel aangevraagd terwijl ik deze in NL ook al had aangevraagd. Kan dit worden teruggedraaid? Waarbij ik dacht dat het actief werd op het moment dat ik m’n telefoon van de vliegtuigstand afhaalde, waardoor ik na 5 minuten ook direct de maximale limiet €60,50 heb verbruikt.

Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem

Hoi ​@Bar19 

Welkom op de community van KPN.

Om te beginnen en om verdere buiten de bundel kosten met data te voorkomen, sms je BESCHERMING AAN naar 1266.

Hiermee zet je een blokkade op je KPN aansluiting, waardoor je buiten de EU geen extra kosten meer krijgt voor gebruik van data.

Zodra je weer terug bent in Nederland (dus na je vakantie) bel je met de klantenservice van KPN op 0800-0402 (of 1200 vanaf je KPN mobiele aansluiting) om hiervoor een teruggave te vragen.

Nu bellen heeft géén zin, omdat je dan alsnog wordt verzocht om terug te bellen nadat je terug bent in Nederland (en bovenstaande telefoonnummers zijn niet bereikbaar vanuit het buitenland), zodat er gecontroleerd kan worden dat één van de twee buitenland bundels daadwerkelijk niet gebruikt is.

Is dat het geval, dan wordt dat keurig gecrediteerd voor je.

2 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+16

Hoi ​@Bar19 

Welkom op de community van KPN.

Om te beginnen en om verdere buiten de bundel kosten met data te voorkomen, sms je BESCHERMING AAN naar 1266.

Hiermee zet je een blokkade op je KPN aansluiting, waardoor je buiten de EU geen extra kosten meer krijgt voor gebruik van data.

Zodra je weer terug bent in Nederland (dus na je vakantie) bel je met de klantenservice van KPN op 0800-0402 (of 1200 vanaf je KPN mobiele aansluiting) om hiervoor een teruggave te vragen.

Nu bellen heeft géén zin, omdat je dan alsnog wordt verzocht om terug te bellen nadat je terug bent in Nederland (en bovenstaande telefoonnummers zijn niet bereikbaar vanuit het buitenland), zodat er gecontroleerd kan worden dat één van de twee buitenland bundels daadwerkelijk niet gebruikt is.

Is dat het geval, dan wordt dat keurig gecrediteerd voor je.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hallo ​@Bar19, allereerst een fijn verblijf in het buitenland gewenst. Een ongebruikte extra buitenlandbundel kan inderdaad worden gecompenseerd. In zijn bericht legt mede communitylid ​@Michel.uit.Arnhem precies uit hoe je dit kunt aanvragen.