Skip to main content
Beantwoord

Per ongeluk data gebruikt in het buitenland

• May 26, 2025
  • 5 reacties
  • 182 keer bekeken

“Gisteren ben ik naar Turkije gereisd en nadat ik uit het vliegtuig was gestapt, was ik vergeten dat mijn telefoon niet op vliegtuigstand stond. Ik heb 23 MB aan internet verbruikt. Is er een manier om de kosten daarvan niet te hoeven betalen?”

Beste antwoord door RBxx

Hallo ​@A Ghorbani 

Jij bent één van velen die daar de komende vakantieperiode weer mee geconfronteerd worden.

Bij KPN is Turkije één van de landen die niet binnen jouw abonnement vallen. Voor Turkije heb je een aparte bundel nodig. Zie: Roaming en mobiele data buiten de EU | KPN.com

Stuur nu direct een sms bescherming aan naar 1266. Dan zet je de limiet op €0,- in plaats van standaard € 60,50 per factuurperiode. Dit doe je het beste voor vertrek uit Nederland. Daarmee zet je internet uit buiten de EU en kan je alleen data gebruiken met een extra bundel.

Helaas kom je niet uit onder de kosten die al gemaakt zijn. Die 24 MB zijn verbruikt.

Meer info vind je in de Kennisbank

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

5 reacties

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • Antwoord
  • May 26, 2025

Hallo ​@A Ghorbani 

Jij bent één van velen die daar de komende vakantieperiode weer mee geconfronteerd worden.

Bij KPN is Turkije één van de landen die niet binnen jouw abonnement vallen. Voor Turkije heb je een aparte bundel nodig. Zie: Roaming en mobiele data buiten de EU | KPN.com

Stuur nu direct een sms bescherming aan naar 1266. Dan zet je de limiet op €0,- in plaats van standaard € 60,50 per factuurperiode. Dit doe je het beste voor vertrek uit Nederland. Daarmee zet je internet uit buiten de EU en kan je alleen data gebruiken met een extra bundel.

Helaas kom je niet uit onder de kosten die al gemaakt zijn. Die 24 MB zijn verbruikt.

Meer info vind je in de Kennisbank

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hoi ​@A Ghorbani, welkom op de KPN Community! Ik snap heel goed dat je jouw vraag hier stelt. Ik zie dat ​@RBxx de vraag al heeft beantwoord. Mocht je nog andere vragen hebben, laat het gerust weten. We denken graag met je mee.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@A Ghorbani 

Als extra tip vanuit mijn kant:

Mocht je met regelmaat afreizen naar Turkije, dan zou het misschien kunnen lonen om te kiezen voor KPN SuperUnlimited Plus, bij dit mobiele abonnement krijg je standaard 25 GB aan data voor onder andere Turkije.

Unlimited50

Unlimited400

SuperUnlimited

SuperUnlimited+

Tot maximaal 50 Mbit/s

Tot maximaal 400 Mbit/s

Tot maximaal 600 Mbit/s

Tot maximaal 1000 Mbit/s

20GB per dag

20GB per dag

20GB per dag

20GB per dag

40GB per maand in de EU

50GB per maand in de EU

75GB per maand in de EU

100GB per maand in de EU*

Deel maandelijks tot 40GB

Deel maandelijks tot 50GB

Deel maandelijks tot 75GB

Deel maandelijks tot 100GB

*Met SuperUnlimited+ heb je ook 25 GB in de VS, Canada, Turkije, Marokko, Caribisch deel van het koninkrijk en Suriname.

Afhankelijk van welk mobiel abonnement je nu hebt, en of je al contract vrij bent, kunnen je door middel van een verlenging van je mobiele abonnement overstappen naar dit nieuwe Unlimited abonnement. 

Je hebt bij SuperUnlimited Plus géén aparte buitenland bundel voor Turkije meer nodig.
Bellen en sms’en in Turkije valt nog wel buiten de bundel, en wordt dus apart in rekening gebracht.

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Goede toevoeging, ​@Michel.uit.Arnhem!

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Denise van KPN 

Ik denk dat voor elke mede klant die met regelmaat afreist naar Turkije (voor familie of vakantie), het mobiele abonnement SuperUnlimited Plus een goede keuze is.
Dan heb je elke maand standaard 25 GB aan data, voor gebruik in onder andere Turkije, en hoeft men geen aparte buitenland data bundel te activeren voor Turkije.