Ik ben op vakantie buiten de EU en had mijn telefoon op vliegtuig modus gezet. Maar toen ik aankwam wilde ik het uitzetten, maar merkte na letterlijk 2 seconden dat data roaming nog aan stond, en zette het meteen vliegtuig modus weer aan. Maar toen wilde ik roaming uit zetten, maar mijn telefoon kan dat niet als mobiele data helemaal is uitgeschakeld, dus toen heb ik snel mobiele data aangezet, roaming uit, en mobiele data weer uit, voor het geval dat. En dus weer een paar seconden aan data gebruikt.
Ik heb letterlijk niks gedaan, geen WhatsApp gestuurd of ontvangen, geen website geladen of iets anders. Het was alleen achtergrond apps die misschien iets deden.
Maar ik in de balk bovenin mijn scherm de snelheid van mobiel internet zien, en het was een paar MB per seconden.
Aangezien het 2,50 euro per MB is, heb ik nu volgens mij zometeen minstens 10 euro kosten voor wat achtergrond verkeer, zo niet meer.
Dan had ik misschien beter een bundel kunnen kopen voor 30 euro, dan had ik lekker 2GB gehad aan data.
Is er iets dat ik kan doen? Misschien retroactief de bundel kopen, of een ander voordeel, omdat het zo snel ging?