Skip to main content

Ik heb per ongeluk bij het blokkeren van een contact de whattsappberichten verwijderd. 

Hij is nog bezig met verwijderen.. kan ik dit proces nog stoppen of berichten terughalen?

Help!

Nee @Bono2019 , 

Eenmaal verwijderd is definitief verwijderd. Terughalen van verwijderde berichten is niet mogelijk. 

 


Nee @Bono2019 , 

Eenmaal verwijderd is definitief verwijderd. Terughalen van verwijderde berichten is niet mogelijk. 

 

Hoi @Noordzee en Andere,
Ook niet als je er een  back-up van gemaakt hebt.
 


  1. Bedankt voor  je reactie ook niet als ik Whattsapp opnieuw installeeer op nieuwe telefoon met herstellen? 

Bij een telefoonwinkel hebben ze vaak wel software om de volledige inhoud van jouw apps over te zetten naar een nieuwe telefoon. Maar dan krijg je niet in een keer alle verwijderde berichten (van jaren terug en recent verwijderd) mee terug. 

 


Het gaat om een heel contact met duizenden berichten...Hij is nu nog aan het verwijderen kan ik dat stopzetten? 


Dat weet ik niet.


In iedergeval bedankt voor je berichten en moeite


Heeft u misschien wel een tip hoe ik berichten in het vervolg kan archiveren of veiligstellen voor in de toekomst?


  1. Bedankt voor  je reactie ook niet als ik Whattsapp opnieuw installeeer op nieuwe telefoon met herstellen? 

Als je net zoals ik een Android telefoon hebt en de Whatsapp backup naar Google Drive is recent en nog niet overschreven na deze onbedoelde opruimactie dan zou dat mogelijk moeten zijn.


Bedankt voor je reactie.. De laatste back up is van 21 februari 


Hallo @Bono2019 

Volgens deze link: https://faq.whatsapp.com/nl/android/20887921/ kan het ook op dezelfde telefoon. Het lijkt niet “verplicht” op een nieuwe telefoon. Alleen Whatsapp verwijderen en opnieuw installeren en daarbij de HERSTEL optie gebruiken.

Maar als je het veiliger vindt naar een nieuwe telefoon, dat werkt zeker. Dat heb ik vorig jaar zelf ook gedaan.

Succes!


Bedankt voor je bericht... Dus die methode werkt voor verwijderde berichten bij nieuwe telefoon?


Hallo @Bono2019, de verwijderde berichten moeten nog in de backup van 21 februari aanwezig zijn, lijkt mij. Ze zullen bij het ‘herstellen’ van de data op de nieuwe telefoon ook weer aanwezig moeten zijn.


Bedankt wat bedoelde u precies met eerder genoemd niet overschreven zijn?


Whatsapp is meestal ingesteld om automatisch wekelijks een “Chat backup” te maken. Als die dus nu weer aan de beurt zou komen, wordt de vorige backup overschreven. Dan ben je de berichten kwijt, die daar in stonden.


Dus oude berichten ben ik sowieso kwijt? 


Lees aub nog een keer goed wat ik schrijf.

Alle berichten die op 21 februari aanwezig waren, staan in de backup. Die ben je dus niet kwijt.

Alleen als je die backup overschrijft, maar dat moet je dus niet doen.


Mijn excuses..Gaat dit automatisch of kan ik dat tegenhouden.

Ik heb mijn telefoon nu voor de zekerheid uitgezet


Dat kan ingesteld zijn op automatisch (wekelijks) maar kan in de instellingen van Whatsapp ook uitgeschakeld worden (via Instellingen → Chats → Chat back-up)


Bedankt voor uw reactie... ik heb de simkaart uit mijn telefoon gehaald... dan kan ook geen kwaad meer doen toch? 


Dat is één weg afgesloten, maar denk ook aan de WiFi.

Kijk of je (eventueel met hulp) je echte probleem snel kan oplossen, dan loop je niet het risico meer dat je de berichten toch nog kwijtraakt.

Succes!


Wifi... Dus ook als is de simkaart eruit werkt het door via Wifi?

Ik kan pas morgen pas bij Kpn winkel terecht 


 

 


Succes, @Bono2019 !

Het is nu inderdaad belangrijk dat je niet die backup van 21-2 gaat overschrijven. In het topic is uitgelegd hoe je deze functie kunt uitzetten.

Ik hoop dat ze je in de winkel verder kunnen helpen.


Ik heb inmiddels hulp gezocht en bleek dat de laatste geslaagde update van 14 juli 2019 was.. Helaas berichten van daarna kwijt... ik had zelf 21 februari gezien.. maar helaas