Skip to main content

Hallo, ik zie op een iphone een optie voor ‘personal hotspot’
Ik zou graag willen weten hoe veilig dit is. Is dit versleuteld? en stel: 

  • je verbindt je telefoon met een usb kabel met een macbook en gebruikt zo je mobiele internet op de macbook. 
  • je zet je hotspot als ‘wifi’ aan en kan met een tablet met je persoonlijke hotspot verbinden hetzelfde als met een experiabox met een wachtwoord.

Is het internet op deze 2 apparaten dan even veilig als dat je het direct op je telefoon deed? 
 

ik zie op internet vooral staan dat het veiliger is dan openbare wifi zonder vpn, maar ik wil graag weten waar het vergelijkbaar mee is. 

Hallo @Dotteke , een hotspot kan net zo veilig zijn als bijvoorbeeld de gastwifi op je modem, mits je maar een stevig wachtwoord gebruikt en het voordeel is dat bij vermoeden van misbruik de hotspot direct uit te schakelen is, net als de gastwifi.

 


Bedankt voor je reactie.

 Zit je qua veiligheid via pers hotspot (via usb en via wifi) even goed als direct via je mobiele telefoon?


Bedankt voor je reactie.

 Zit je qua veiligheid via pers hotspot (via usb en via wifi) even goed als direct via je mobiele telefoon?

Hallo @Dotteke , wat ik al eerder schreef, mits je maar een goed wachtwoord aanmaakt en dat wachtwoord niet rond laat slingeren of rond bazuint.