Skip to main content

Hoi, ik heb zo’n fisching sms gehad van zo’n oplichter. En het was overduidelijk vals aangezien ik niet bij de Rabobank zit. Maar wat ik wil voorleggen is de mogelijkheid om zo’n oplichter direct te kunnen aangeven bij je provider zodat er direct gehandeld kan worden om dit soort praktijken in de kiem te smoren. Aangezien deze personen vaak snel weer van nr wisselen lijkt het mij de uitkomst aangezien elke dag later er toch 1 TE LAAT is....

 

Hallo @Ferry13th , een provider kan daar niet veel mee, ik heb in het recente verleden ook een paar van die sms'jes gehad terwijl ook ik niet bij die banken ben en dit rechtstreeks aan de betreffende banken doorgespeeld, dat hebben de banken het liefst, rechtstreeks aan hun melden.

 


In je mobiel dit nummer als “spam” markeren zorgt er in ieder geval voor dat je van dit nummer geen ongewenste sms meer krijgt.


Hoi @Ferry13th! Super dat je meteen doorhad dat het hier op phishing ging. Als provider kunnen we hier weinig tegen doen, ook omdat degenen die deze SMS’jes versturen meestal gebruikmaken van spoofing. Ik raad je daarom ook de tip van @JanD aan, je kunt dit het beste bij je bank melden. Ik zie dat de Rabobank hier zelfs een pagina voor heeft. :slight_smile:


Reageer