Skip to main content
Ik heb een internetabonnement + bellen bij KPN, maar een mobiel abonnement bij Ben. Over Ben ben ik niet te spreken. Een groot deel van onze woonwijk heeft een slecht bereik voor mobiele telefonie. Regelmatig valt de telefoon uit. Zoals vandaag weer, terwijl ik uit nood al naar buiten was gegaan om te bellen. De oorzaak is (vermoed ik) een 3/4-G mast die ver weg staat. Ik ben benieuwd waar de mast van KPN staat zodat ik kan inschatten of KPN wel een sterk signaal levert.



mvg

Lex
Ha @Lex1948, welkom! Je kunt op onze dekkingskaart zien hoe de dekking in Nijkerk is, dat ziet er, even afhankelijk van waarin Nijkerk je precies woont, prima uit. Op bijvoorbeeld 4Gmasten.nl zie je waar de masten precies staan. Wellicht is er iemand in jouw omgeving met een KPN of Telfort abonnement/prepaid, waarmee je het zou kunnen testen. Met al deze informatie gecombineerd kan je dan volgens mij een goede conclusie trekken! Mocht je meer informatie willen, laat je het me weten?
Dag Marcia,



dat is dezelfde dekkingskaart als van mijn huidige provider Ben. Conclusie: ook KPN biedt een slecht bereik (geel op de kaart) in mijn woonomgeving. Waarom wordt er geen mast bijgeplaatst? Het is toch te gek dat er anno 2018 zo’n groot gebied een zo slecht bereik heeft.

Controleer maar. Mijn postcode is 3863VA.
Ik zie inderdaad dat het beter zou kunnen, maar ik zie gewoon groen voor 4G en blauw voor 3G. Er zijn geen witte vlekken, die voor geen dekking staan. Je kunt proberen om bijvoorbeeld een prepaid sim aan te schaffen en het eens een maandje te testen. Dan weet je het. Mocht het dan toch tegenvallen, zit je niet meteen een jaar aan ons vast.
“ ik zie inderdaad dat het beter zou kunnen”, dat is understatement. Wekelijks krijg ik klachten van mensen die ik bel en die mij niet of slecht verstaan. Soms valt ook de verbinding uit. De dekkingskaart geeft naar mijn idee een veel te rooskleurig beeld. Ik zou zeggen: plaats een extra mast bij. Het is toch te gek dat we hier zo’n slecht bereik hebben.
Sorry, ik was niet helemaal duidelijk. Ik had het over onze dekkingskaart! Ik heb die van Ben niet bekeken, die gebruiken de T-Mobile mast, dus die dekking zal toch anders zijn dan bij ons.
Dag Marcia,



dank voor je snelle reactie, maar als ik de dekkingskaarten van Ben en KPN naast elkaar leg, zie ik exact hetzelfde beeld. Het lijkt er dus op dat Ben en KPN van dezelfde masten gebruik maken. Vandaar de vraag over de PLAATS van de masten in mijn eerste bericht in dit forum. Is het mogelijk dat je uitzoekt waar de masten van KPN staan?



Of kan het ook zo zijn dat de masten van de ene provider (bijv. KPNj een sterker signaal leveren dan de masten van een andere provider (bijv. Ben). En wie kan mij dan iets vertellen over de sterkte van het afgegeven signaal?



mvg

Lex
Ik kom hier maandag op terug! De betreffende collega's vieren nu weekend 😉.
We hebben er even naar gekeken, maar het betreft inderdaad dezelfde masten. Er kan nog wel verschil zitten in waar ze heen 'stralen', dus het betekent nog niet per se dat het net zo goed of slecht is als het bereik wat je nu ervaart.